Dodaj do ulubionych

Dieta na wzmocnienie odporności

12.06.18, 18:11
Dieta na wzmocnienie odporności

W ciągu dnia trzeba zjeść coś ciepłego. Świetnie rozgrzeje talerz gorącej zupy. Zamiast zawiesistego krupniku lepiej wybrać zupę warzywną – nie tuczy, a dostarcza wielu składników mineralnych. Na drugie – chude mięso lub ryba, do tego gruba kasza albo brązowy ryż i koniecznie porcja warzyw. Unikaj potraw kalorycznych, gdyż nadwaga osłabia odporność i łatwiej wtedy złapać infekcję. Hoduj kiełki i natkę. Dostarczają bardzo wielu witamin i minerałów, a także białko i kwasy omega-3. Kiełkujące rośliny wytwarzają też chlorofil oraz enzymy wzmacniające organizm. Chronią przed działaniem wolnych rodników, poprawiają odporność i trawienie. Kiełki i natkę trzeba jeść surowe, bo wysoka temperatura niszczy ich cenne składniki. Jedz mrożonki i kiszonki. Do każdego posiłku jedz warzywa, najlepiej surowe lub gotowane na parze. Korzystaj z mrożonek – dostarczają prawie tyle samo witamin i minerałów co świeże warzywa. Dużo w nich antyoksydantów – witaminy C, E, beta-karotenu, a także selenu i cynku. Mrożonki przeznaczone do gotowania najlepiej wkładać do wrzątku i gotować krótko (podczas powolnego rozmrażania straty witaminy C mogą sięgać 50 proc.). Kiszenie warzyw i owoców też powoduje małe straty składników odżywczych. Cenne substancje przenikają do zakwasu, więc warto czasem wypić sok z kapusty czy ogórków, ale nie za często, bo ma dużo soli. Powstały w czasie fermentacji kwas mlekowy reguluje florę bakteryjną jelit, poprawia wchłanianie witamin i minerałów, chroni przed chorobami.


www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/uklad-odpornosciowy/domowe-sposoby-na-wzmocnienie-odpornosci-organizmu-popraw-swojaodporno_40450.html

--
Ulubione : forum.gazeta.pl/forum/f,99957,_Milosnicy_ksiazek_Remarque_a.html?s_action=f_add
Edytor zaawansowany
  • jerzy_55 12.06.18, 18:12
    Relaks też poprawia odporność organizmu!

    Długotrwałe napięcia psychiczne obniżają sprawność sił obronnych. Choćby z tego powodu trzeba nauczyć się radzić sobie ze stresem. Planuj zajęcia tak, by codziennie wygospodarować trochę czasu na relaks. Znajdź czas dla przyjaciół, obejrzyj ulubiony serial, weź odprężającą kąpiel z dodatkiem olejku lawendowego lub mandarynkowego i z dystansem spójrz na stresujące cię sytuacje. Dbaj też o sen (7–8 godzin). Przepracowanie i przemęczenie zwiększa podatność na infekcje.
    Hartowanie organizmu

    Weź codziennie naprzemienny, ciepło–zimny prysznic. Organizm przyzwyczaja się do zmian temperatury i naczynia krwionośne stają się mniej wrażliwe na chłód, nie kurczą się i nie hamują reakcji odpornościowej. Łatwiej wtedy obronić się przed zarazkami. Zabieg pobudza transport komórek odpornościowych do tkanek, poprawiając odporność, i dodaje energii.
    Odpowiednie ubranie to podstawa

    Ubieraj się odpowiednio do pogody. Gwałtowne wychłodzenie organizmu prowadzi do osłabienia odporności. Zamiast jednego grubego swetra lepiej założyć dwa cienkie. Ubranie na cebulkę lepiej trzyma ciepło i zawsze można coś zdjąć, gdy zrobi się za gorąco. Pamiętaj o czapce, szaliku, rękawiczkach i butach, które nie przemakają.
    Wywietrz zarazki z mieszkania

    Temperatura w mieszkaniu nie powinna przekraczać 18–20°C. Lepiej, gdy jest chłodniej niż za gorąco, bo wirusy grypy i bakterie lubią ciepło. Poza tym w przegrzanym powietrzu jest mniej wilgoci, przez co śluzówki w nosie i ustach wysychają i nie stanowią skutecznej ochrony przed zarazkami. Żeby nawilżyć powietrze i pozbyć się zarazków, trzeba kilka razy dziennie otwierać okna, koniecznie przed snem. Na noc najlepiej przykręć grzejniki i śpij przy otwartym oknie.


    www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/uklad-odpornosciowy/domowe-sposoby-na-wzmocnienie-odpornosci-organizmu-popraw-swojaodporno_40450.html

    --
    Ulubione : forum.gazeta.pl/forum/f,99957,_Milosnicy_ksiazek_Remarque_a.html?s_action=f_add
  • jerzy_55 12.06.18, 18:44
    Miód na wzmocnienie odporności

    Każdy z nas powinien profilaktycznie jeść 1–2 łyżeczki miodu dziennie. Jest skarbnicą witamin, mikroelementów oraz cennych enzymów, które mobilizują układ odpornościowy. Działanie miodu wzmocnisz, dodając do niego sok z owoców albo np. aloesu. Warto wypić rano szklankę wody z łyżką miodu i sokiem z połowy cytryny.

    Przepis na miodowy napój wzmacniający odporność

    Rozpuść miód wieczorem w letniej wodzie (gorąca pozbawiłaby go cennych składników). W moździerzu utrzyj 30 obranych ząbków czosnku, zalej sokiem wyciśniętym z 3 cytryn i litrem przegotowanej schłodzonej wody. Przelej do słoików, zamknij i odstaw na 4 dni w chłodne miejsce. Pij profilaktycznie wieczorem po łyżce.

    Przepis na domowy sok z aloesu

    Z liści aloesu można zrobić sok. Najpierw trzeba je przemrozić, żeby zwiększyć działanie pobudzające odporność, a następnie zmiksować. Sok pij 3 razy dziennie po łyżce (trzymaj w zakręconej butelce w lodówce). Gotowy kupisz w aptece albo w sklepie zielarskim.


    www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/uklad-odpornosciowy/domowe-sposoby-na-wzmocnienie-odpornosci-organizmu-popraw-swojaodporno_40450.html

    --
    Ulubione : forum.gazeta.pl/forum/f,99957,_Milosnicy_ksiazek_Remarque_a.html?s_action=f_add
  • jerzy_55 12.06.18, 18:45
    Spacery zwiekszają liczbę przeciwciał

    Podczas wysiłku fizycznego rośnie ilość i aktywność leukocytów oraz substancji niszczących wirusy i oczyszczających organizm z toksyn. Ruch na świeżym powietrzu dodatkowo dotlenia organizm i wspomaga hartowanie. Dlatego korzystaj z każdej okazji, żeby wyjść na dwór. Aby czerpać korzyści z ruchu, nie potrzeba morderczych treningów. Wystarczy wybrać taki rodzaj aktywności, która będzie sprawiała przyjemność, i ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu. Każdy ruch jest lepszy niż żaden. Możesz chodzić na basen, na siatkówkę, grać w kręgle, tańczyć, ale rób to systematycznie.


    www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/uklad-odpornosciowy/domowe-sposoby-na-wzmocnienie-odpornosci-organizmu-popraw-swojaodporno_40450.html

    --
    Ulubione : forum.gazeta.pl/forum/f,99957,_Milosnicy_ksiazek_Remarque_a.html?s_action=f_add
  • jerzy_55 12.06.18, 18:47
    Nawet jeśli to brzmi zbyt prosto - zainwestuj w dobrą multiwitaminę i codziennie ją łykaj. Może się to okazać szczególnie korzystne dla osób, które są na diecie, aby schudnąć (może trudno w to uwierzyć, ale nie wszyscy korzystają z diety aby schudnąć, niektórzy próbują też przybrać na wadze). Najlepiej rozejrzyj się za multiwitaminą, która ma w swoim składzie: witaminę C, witaminę E, beta-karoten, bioflawonidy, cynk - ale pamiętaj, że w zbyt dużych ilościach obniża odporność zamiast ją wzmacniać, magnez, selen.

    Do posiłków dodaj czosnek i cebulę - znane do wieków "wzmacniacze" odporności. Nawet po ugotowaniu zachowują swoje antybakteryjne właściwości. Takie naturalne antybiotyki w zdrowy sposób podbudowują system immunologiczny i zapobiegają przeziębieniom.

    W posiłkach powinny się tez znaleźć kwasy tłuszczowe omega-3. Dostarczą ci ich przede wszystkim tłuste ryby. Razem z olejem lnianym zmobilizują organizm do produkcji białych krwinek, które mają za zadanie bronić nas przed wszelkimi infekcjami. W przypadku reakcji zapalnych kwasy tłuszczowe omega-3 mogą pogorszyć ich stan.

    Możesz też sięgnąć po specjalne suplementy diety poprawiające odporność. Najkorzystniejsze - i naturalne! - składniki, które mogą się w nich znaleźć to: miłorząb, gorzknik, żeń-szeń lub korzeń żeń-szenia, koenzym Q10, koci pazur, echinacea - ale pamiętaj, aby używać jej tak jak antybiotyk: nie na co dzień, ale kiedy dopadnie cię infekcja. Przerwa między opakowaniami powinna wynosić około pół roku. Zachowuj te środki ostrożności, aby organizm nie uodpornił się na jej dobroczynne działanie.

    Unikaj: margaryny i innych tłuszczów zwierzęcych, mocno przetworzonej żywności, białego ryżu, białego chleba, słodzonych produktów, słonych przekąsek, alkoholu, kofeiny.

    Zwiększ ilość w diecie: jogurtów, tłustych ryb, imbiru, świeżych owoców i warzyw (szpinaku, słodkich ziemniaków, marchwi), pełnego ziarna, pieprzu cayenne.

    Staraj się przebywać z dala od zanieczyszczeń powietrza (także z dala od dymu papierosowego!). Palenie poważnie obniża odporność, nie wspominając już o tym, że powoduje choroby tak poważne jak nowotwory. Jeśli poważnie myślisz o zdrowiu - rzuć palenie.

    Ogranicz stres. Możesz w tym celu: zacząć ćwiczyć (w przyjemny sposób wyładujesz negatywne emocje na siłowni lub basenie), spróbować technik relaksacyjnych lub medytacji, poposić kogoś o delikatny masaż pleców i karku.

    Pij dużo wody, aby wypłukać z organizmu szkodliwe toksyny. Zwykła woda to jeden z prostszych sposobów na odporność.

    Pamiętaj, aby się wysypiać. Wypoczęty organizm oznacza wzmocniony układ immunologiczny i zwiększoną odporność na choroby.

    Nie uciekaj z krzykiem na widok słońca (ale z drugiej strony nie opalaj się godzinami i bez użycia kremu z filtrem!) - to dzięki promieniom słonecznym organizm produkuje witaminę D. Do tego potrzebuje 15 minut raz na kilka dni.


    --
    Ulubione : forum.gazeta.pl/forum/f,99957,_Milosnicy_ksiazek_Remarque_a.html?s_action=f_add
  • jerzy_55 12.06.18, 18:48
    Nawet jeśli to brzmi zbyt prosto - zainwestuj w dobrą multiwitaminę i codziennie ją łykaj. Może się to okazać szczególnie korzystne dla osób, które są na diecie, aby schudnąć (może trudno w to uwierzyć, ale nie wszyscy korzystają z diety aby schudnąć, niektórzy próbują też przybrać na wadze). Najlepiej rozejrzyj się za multiwitaminą, która ma w swoim składzie: witaminę C, witaminę E, beta-karoten, bioflawonidy, cynk - ale pamiętaj, że w zbyt dużych ilościach obniża odporność zamiast ją wzmacniać, magnez, selen.

    Do posiłków dodaj czosnek i cebulę - znane do wieków "wzmacniacze" odporności. Nawet po ugotowaniu zachowują swoje antybakteryjne właściwości. Takie naturalne antybiotyki w zdrowy sposób podbudowują system immunologiczny i zapobiegają przeziębieniom.

    W posiłkach powinny się tez znaleźć kwasy tłuszczowe omega-3. Dostarczą ci ich przede wszystkim tłuste ryby. Razem z olejem lnianym zmobilizują organizm do produkcji białych krwinek, które mają za zadanie bronić nas przed wszelkimi infekcjami. W przypadku reakcji zapalnych kwasy tłuszczowe omega-3 mogą pogorszyć ich stan.

    Możesz też sięgnąć po specjalne suplementy diety poprawiające odporność. Najkorzystniejsze - i naturalne! - składniki, które mogą się w nich znaleźć to: miłorząb, gorzknik, żeń-szeń lub korzeń żeń-szenia, koenzym Q10, koci pazur, echinacea - ale pamiętaj, aby używać jej tak jak antybiotyk: nie na co dzień, ale kiedy dopadnie cię infekcja. Przerwa między opakowaniami powinna wynosić około pół roku. Zachowuj te środki ostrożności, aby organizm nie uodpornił się na jej dobroczynne działanie.

    Unikaj: margaryny i innych tłuszczów zwierzęcych, mocno przetworzonej żywności, białego ryżu, białego chleba, słodzonych produktów, słonych przekąsek, alkoholu, kofeiny.

    Zwiększ ilość w diecie: jogurtów, tłustych ryb, imbiru, świeżych owoców i warzyw (szpinaku, słodkich ziemniaków, marchwi), pełnego ziarna, pieprzu cayenne.

    Staraj się przebywać z dala od zanieczyszczeń powietrza (także z dala od dymu papierosowego!). Palenie poważnie obniża odporność, nie wspominając już o tym, że powoduje choroby tak poważne jak nowotwory. Jeśli poważnie myślisz o zdrowiu - rzuć palenie.

    Ogranicz stres. Możesz w tym celu: zacząć ćwiczyć (w przyjemny sposób wyładujesz negatywne emocje na siłowni lub basenie), spróbować technik relaksacyjnych lub medytacji, poposić kogoś o delikatny masaż pleców i karku.

    Pij dużo wody, aby wypłukać z organizmu szkodliwe toksyny. Zwykła woda to jeden z prostszych sposobów na odporność.

    Pamiętaj, aby się wysypiać. Wypoczęty organizm oznacza wzmocniony układ immunologiczny i zwiększoną odporność na choroby.

    Nie uciekaj z krzykiem na widok słońca (ale z drugiej strony nie opalaj się godzinami i bez użycia kremu z filtrem!) - to dzięki promieniom słonecznym organizm produkuje witaminę D. Do tego potrzebuje 15 minut raz na kilka dni.




    --
    Ulubione : forum.gazeta.pl/forum/f,99957,_Milosnicy_ksiazek_Remarque_a.html?s_action=f_add
  • jane_doe_hej 21.06.18, 23:23
    Ciekawe...
  • seremine 22.06.18, 00:39
    Tez polecam

    --
    Moje forum: forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • jutta_t 02.08.18, 16:45
    Dobra rada...

    --
    Bywam w ... forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • mala200333 08.10.18, 16:44
    Dzieki za rady...

    --
    Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
    Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.