Dodaj do ulubionych

Rynek roślin atakuje.

12.02.19, 19:54
Rynek roślin atakuje. Orzechy i nasiona są ważną częścią diety wielu osób, szczególnie tych, zajadających się na co dzień menu wegetariańskim lub wegańskim. Rynek tych produktów w Polsce prężnie się rozwija, a sprzedaż jest już na stałym poziomie w ciągu całego roku. Coraz częściej bowiem, wybieramy orzechy i nasiona także w okresach „nieświątecznych”. Z chęcią sięgamy już nie tylko po orzeszki ziemne, które wiodły prym, kilkanaście lat temu, ale także po orzechy włoskie, migdały, nerkowce, pestki dyni czy sezam. Przez ostatnie kilka lat producenci żywności prześcigają się w tworzeniu nowych orzechowo-pestkowych przekąsek. Po batonikach, czy musli z dodatkiem tych składników, przyszedł czas na słoikowe smarowidła, które po kanapkowych, mocno czekoladowych kremach, triumfują w jadłospisach osób świadomych żywieniowo. Zobacz, z jakiego asortymentu dokładnie możesz wybierać i jak znaleźć roślinne masło, które da ci najwięcej korzyści. Warto, bowiem naukowcy z Harvard Medical School ze Stanów Zjednoczonych twierdzą, że przegryzanie roślinnego masła 5 razy w tygodniu, może zmniejszyć o połowę ryzyko wystąpienia zawału serca. Rozsmakuj się w nich zatem.


--
Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
Edytor zaawansowany
  • black_jotka 12.02.19, 19:54
    Pamiętaj, że niezależnie od tego, co jest bazą wybieranego przez ciebie smarowidła, jego skład powinien być jak najkrótszy. Zwracaj uwagę, aby nie zawierało cukru, soli czy konserwantów. Jego barwa także powinna być naturalna, o ile do masła nie została dodana przyprawa, nadająca mu charakterystyczny kolor. Pamiętaj, jeśli jest czekoladowe, powinno zawierać kakao. Gdy kupujesz waniliowe, musi mieć dodatek „prawdziwych” ziarenek. Nie kupuj past w uszkodzonych pojemnikach lub co do których masz podejrzenia, że mogły być otwierane – zawarte w orzechach i pestkach tłuszcze, szybko się psują, jeśli nie są przechowywane w odpowiednich warunkach. Unikaj smażonych orzechów i pestek, z których później producent przygotowuje zmiksowaną papkę. Pod wpływem temperatury, zawarte w nich składniki, zostają przekształcone w prozapalne związki. Takie smarowidło, zamiast zadziałać pozytywnie na twój organizm, będzie wpływało negatywnie na wszystkie jego układy. Sprawdzaj zatem etykietę i zdecydowanie unikaj dodatków zapachowych, rafinowanego oleju palmowego czy innych utwardzonych tłuszczów.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:55
    Choć najczęściej masła roślinne dodawane są do ciast i deserów, wykorzystuj ich walory smakowe do przyrządzania potraw z różnych kuchni świata, m.in. z Dalekiego Wschodu, gdzie wykorzystuje się głównie masło orzechowe czy sezamowe. Pamiętaj, że roślinne smarowidła nadają się do kanapek, tortilli, naleśników, a te na bazie oleju kokosowego, także do smażenia. Możesz wzbogacać nimi smak wegetariańskich garnków, ale również mięsnych potraw. Świetnie łączą się z różnymi pastami, zagęszczają koktajle i zupy, nadając niepowtarzalny charakter przygotowywanej potrawy. Dlatego, nie bój się eksperymentować w kuchni i włącz roślinne pasty do swojego codziennego menu.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:55
    Choć królowało najbardziej na przełomie wieków, dziś też chętnie sięgamy po to smarowidło. To najpopularniejsze masło roślinne wśród wszystkich tego typu past. To także niestety jeden z najczęściej alergizujących składników diety. Jeśli jednak nie musisz z niego rezygnować i chcesz wykorzystać je w swoim menu, pamiętaj, że orzechy arachidowe narażone są często na jełczenie. Dlatego najlepiej wybieraj masło od producentów, którzy dbają o wysoką jakość wykorzystywanych surowców, a w procesie przechowywania gotowego produktu, zapewniają mu odpowiednie warunki. Jeśli nie masz pewności co do kupowanego masła z orzeszków ziemnych, możesz przygotować je we własnej kuchni. Domowe będzie niezwykle aromatyczne i przyda ci się do wielu potraw. Przechowuj je wówczas w lodówce i nie rób dużych zapasów. Pamiętaj – im świeższe masło spożyjesz, tym więcej cennych składników dostarczysz.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:56
    Już od kilku lat zyskuje coraz większą popularność na całym świecie. Nie dziwi zatem fakt, że można je już spotkać także w polskich sklepach. Choć jest droższe niż popularne masło z orzeszków ziemnych, grono jego sympatyków stale rośnie. Nic dziwnego, bowiem jest kremowe i bardzo aromatyczne, a do tego pasuje do wielu dań. To przygotowywane z surowych, niesmażonych migdałów, będzie źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, a także ważnych minerałów. Co ciekawe, masło migdałowe zawiera prawie 3 razy więcej witaminy E niż to z orzeszków ziemnych. Ma także 2 razy więcej żelaza i 7 razy więcej wapnia niż najbardziej popularne orzechowe smarowidło. Pamiętaj – badania dowodzą, że dieta, w której oprócz warzyw, owoców i olejów roślinnych, znajdują się także migdały, może obniżyć poziom cholesterolu we krwi, porównywalnie jak przy zastosowaniu popularnych leków. Do tego chroni serce, dzięki zawartości kwasów omega-3. Nie zapomnij jednak, że twoje masło nie powinno być długo przechowywane i spożyte jak najszybciej po jego otwarciu. Zminimalizujesz w ten sposób utratę cennych składników i utlenianie się zdrowych tłuszczów.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:56
    To słodkie i niezwykle aromatyczne masło powinno zagościć w twojej codziennej kuchni. Już jedna łyżeczka dobrej jakości smarowidła, zawiera aż 3g białka. Do tego prawie 20 proc. dziennego zapotrzebowania na miedź i tylko nieco mniej magnezu. Pamiętaj, że oba te pierwiastki, nie tylko pomagają ci walczyć z codziennym stresem, ale oddziałują na kondycję twoich kości, stawów i mięśni. W maśle z nerkowców znajdziesz ponadto zdrowe tłuszcze, których 75 proc. stanowi kwas oleinowy, ten sam, występujący w oliwie z oliwek. Dowiedziono, że może skutecznie przyczyniać się do zmniejszenia apetytu i tym samym wspierać odchudzanie. Do tego, jak donoszą badania, przeprowadzone na Uniwersytecie Kalifornijskim, ten rodzaj tłuszczu wpływa pozytywnie na zwiększenie pamięci. Koniecznie, nie zapomnij o nim, gdy następnym razem dopadnie cię spadek formy w pracy i wykorzystaj masło z nerkowców, aby dodać sobie nieco siły.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:56
    Te orzechy mają jeden z najlepszych składów tłuszczowych i są jednym z najbardziej wartościowych źródeł roślinnych kwasów omega-3 - zawierają ich średnio od 3 do 5 razy więcej niż inne orzechy. Choć masło z nich przyrządzone ma mniej białka niż chociażby to z orzeszków ziemnych, zawartość cennych składników sprawia, że warto włączyć je na stałe do swojego jadłospisu. Pamiętaj, że „prawdziwa” pasta powstaje z naturalnych surowców – nieprażonych orzechów, które w procesie produkcji poddawane są niskim temperaturom. Dzięki temu właśnie, smarowidło z orzechów włoskich jest tak intensywne w smaku, ostre w aromacie, z gorzką nutą na końcu. Świetnie łączy się wówczas z deserami i dodaje „pikanterii” daniom głównym oraz dressingom sałatkowym. Koniecznie sprawdź, jak smakuje.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:57
    Skład tego smarowidła zbliżony jest najbardziej do masła z orzechów włoskich, dlatego może stanowić jego zamiennik, gdy chcesz wprowadzić inny smak do przyrządzanych potraw. Warto, bowiem, zgodnie z opinią National Institutes of Health, masło z orzechów makadamia, może obniżać ciśnienie krwi i zmniejszać ryzyko chorób serca. Klinika Mayo sugeruje ponadto, że ta pasta może przyczyniać się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia cukrzycy typu 2. Pamiętaj, że to źródło głównie jednonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-9. Choć są dość stabilne i wytrzymują całkiem wysokie temperatury, masła z orzechów makadamia nie powinno używać się podczas gotowania. Jeśli masz ochotę na ich smak, pamiętaj, żeby dodać je na koniec przyrządzania potrawy lub stosować zupełnie na zimno.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:57
    Naukowcy udowodnili, że dodatek tych orzechów, w postaci aromatycznej pasty, do codziennej diety, może nie tylko pomóc zmniejszyć poziom „złego” cholesterolu we krwi, ale także poprawić funkcje poznawcze i zwiększyć twój potencjał umysłowy. Do tego działać ochronnie na układ nerwowy i zapobiegać chorobom Alzheimera oraz Parkinsona. Badanie opublikowane w Nutritional Neuroscience dowodzą, że ich codzienna konsumpcja, może obniżać niepokój, poprawiać pamięć i wspomóc leczenie depresji. Korzystaj zatem z tego orzechowego smarowidła jak najczęściej, zwłaszcza w okresach wzmożonej pracy umysłowej i nadmiaru obowiązków. Wykorzystuj go jako dopełnienie dań warzywnych i mięsnych, a także zdrowych jesiennych słodkości w deszczowe dni, które z pewnością poprawią twój nastrój.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:57
    Choć to mniej popularne smarowidło, warto by zagościło w twojej kuchni na stałe. Szczególnie, gdy potrzebujesz zdrowego zagęstnika do swoich rozgrzewających potraw czy porannych koktajli. Pistacje zawierają bowiem mniej tłuszczu niż chociażby migdały, a pasta z nich przyrządzona jest bardziej gęsta i nadaje się świetnie do „zlepiania” mas na słodkie przekąski czy wytrawne nadzienie do naleśników. W dodatku to cenne źródło miedzi – 2 łyżki masła pistacjowego dostarczy ci 40 proc. jej dobowego zapotrzebowania. Pamiętaj o tym minerale, zwłaszcza, kiedy masz problemy jelitowe, obniżoną odporność i odczuwasz spadek koncentracji. Koniecznie, sięgnij wówczas np. po kanapkę z masłem pistacjowym.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:58
    To doskonała alternatywa dla orzechowego masła, szczególnie, gdy z powodu alergii nie możesz go spożywać. Przez USDA, Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych, masło słonecznikowe zostało zaklasyfikowane jako „doskonałe źródło” takich minerałów jak magnez, fosfor, miedź, cynk i selen. Ma ich więcej niż masło migdałowe czy to z orzeszków ziemnych. Dlatego, kiedy cierpisz na niedobory tych składników, wykorzystuj pastę słonecznikową w swojej kuchni. Możesz zastąpić nią inne smarowidła kanapkowe, zastosować jako dodatek do zupy, warzywnych koktajli i farszy. Świetnie sprawdzi się także w obecności suszonych pomidorów jako sos do makaronu, a z ogórkiem kwaszonym wyśmienicie zasmakuje na świeżym pieczywie.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:58
    Podobnie jak nasiona słonecznika, pestki dyni zazwyczaj spożywane są w całości. Tymczasem okazuje się, że w formie pasty, mogą w zdrowy sposób urozmaicić twoje codzienne menu. Warto po nią sięgnąć, bowiem aż 80 proc. tłuszczów w niej zawartych stanowią te nienasycone, potrzebne ci każdego dnia. W dodatku 2 łyżki masła z tych pestek, zapewnia 30 proc. dobowego zapotrzebowania na cynk u kobiet i 25 proc. u mężczyzn. Pamiętaj, że to minerał potrzebny do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego przez cały rok. Organizm nie jest w stanie go zmagazynować, dlatego musisz dostarczać go codziennie. Wykorzystuj to smarowidło np. do kanapek, koktajli czy jako składnik sosu sałatkowego.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:58
    To gładkie i kremowe masło, które często nazywane jest „tahini”. Pojawia się nierzadko w kuchni Bliskiego Wschodu, gdzie dodawane jest zarówno do dań słodkich, jak i wytrawnych. Może przydać ci się nie tylko do przyrządzenia popularnego hummusu, ale połączy się doskonale z warzywami, np. bakłażanem czy pomidorami. Z pewnością wkomponuje się dobrze również do dań mięsnych. Jak donoszą naukowcy na łamach czasopisma Journal Nutrition Research, już 3 duże łyżki wykorzystywane w codziennym menu, mogą zmniejszyć poziom „złego” cholesterolu. Ponadto zwiększają bioaktywność witaminy E, a tym samym przyczyniają się do zmniejszenia stanów zapalnych i stresu oksydacyjnego. Sięgaj zatem po masło sezamowe, szczególnie, gdy czujesz osłabienie, duży stres i napięcie. Przy okazji pomoże zadbać o twoją cerę. Tahini dostarczy ci m.in. cynku, który potrzebny jest do produkcji kolagenu, zapewniającego skórze młodzieńczą elastyczność i jędrność.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html
  • black_jotka 12.02.19, 19:59
    To często podstawa wegańskich masełek do smarowania pieczywa i smażenia. Olej kokosowy bowiem to źródło nasyconych kwasów tłuszczowych, których w diecie pozbawionej produktów pochodzenia zwierzęcego, może czasem zabraknąć. Pamiętaj, że nie tylko wykazują one właściwości przeciwwirusowe i antybakteryjne, ale dzięki nim właśnie, masło kokosowe jest mniej narażone na jełczenie i wytrzymuje wysokie temperatury. Smarowidło bazujące na oleju kokosowym może przydać się przy problemach hormonalnych i schorzeniach skóry. Do tego pomaga wykorzystać z diety wartościowe NNKT, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które potrzebne są m.in. do właściwej pracy mózgu i serca. Nie zapomnij, że prawdziwe kokosowe smarowidło powinno mieć konsystencję stałą. Te bazujące tylko na nim, są zazwyczaj z domieszką przypraw, np. kurkumy lub mają w swoim składzie dodatkowo, np. miąższ orzecha kokosowego. Na rynku znajdziesz też produkty, które opierają się na innym oleju, a ten kokosowy jest jedynie dodatkiem. Jeśli zależy ci zatem wyłącznie na „czystym maśle”, koniecznie czytaj etykiety.

    --
    Lubię forum.gazeta.pl/forum/f,99957,KSIAZKI_MUZYKA_i_Remarque.html

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka