24.02.19, 21:21
ednak żeby uzupełnić niedobory, trzeba przynajmniej kilku tygodni dietetycznej "suplementacji", więc najlepiej zacząć właśnie teraz. Produkty wymagające gotowania przyrządzajmy na parze (lub w małej ilości wody) albo pieczemy - tracą mniej witamin. Pokrojone w słupki możemy też przed pieczeniem zblanszować (upieką się szybciej).

Codziennie jedzmy przynajmniej jeden z opisanych poniżej produktów w następujących porcjach:

- ok. 100 g wybranego warzywa albo ryby (rybę najlepiej 2 razy w tygodniu),

- 2 łyżeczki ziaren czarnuszki (można dodać do dań gotowanych) lub łyżeczkę oleju z czarnuszki 2 razy dziennie,

- 2 łyżki siekanej natki pietruszki albo raz w tygodniu cały pęczek w koktajlu,

- 5-6 suszonych daktyli.

Czarnuszka

Zawiera lecznicze związki o silnym działaniu przeciwzapalnym i przeciwgrzybiczym. Pomaga m.in. przy astmie i wrzodach żołądka (chroni jego błonę śluzową i leczy mikrourazy). Nasiona można stosować zamiennie z olejem z czarnuszki (od 39 zł/250 ml), który poprawia trawienie i zapobiega wzdęciom (używaj tylko na zimno). Sprawdzi się też jako dodatek do sałatek, kanapek, pieczonych warzyw i zup.


Czytaj więcej na kobieta.interia.pl/zdrowie/news-siedem-produktow-ktore-warto-jesc-w-lutym,nId,2847950#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox


--
Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
Obserwuj wątek
    • mala200333 Re: Jedzmy 24.02.19, 21:22
      daktyle:Są bogate w salicylany - związki aspirynopodobne - (niszczą bakterie i mają właściwości przeciwzapalne), witaminę B3 oraz potas regulujący ciśnienie krwi.

      Pyszne domowe czekoladki (przypominające śliwkę w czekoladzie) łatwo przygotujemy, zanurzając daktyle pojedynczo w rozpuszczonej w kąpieli wodnej 70 proc. czekoladzie.

      Pokrojone dodawaj do owsianki lub ciast (zamiast rodzynek).




      --
      Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
      Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
      • mala200333 Re: Jedzmy 24.02.19, 21:22
        Buraki: Ich barwnik (betanina) to związek przeciwzapalny, wykrztuśny i zwiększający odporność organizmu na wirusy i bakterie.

        Wypróbuj pyszne chipsy z buraka: pokrój warzywo w jak najcieńsze plasterki, skrop oliwą i octem winnym, oprósz ulubionymi ziołami i piecz w 180 st. (przez 15-20 min) na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.




        --
        Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
        Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
        • mala200333 Re: Jedzmy 24.02.19, 21:23
          Bataty
          Reklama

          Mają tyle wartości odżywczych, że w przeciwieństwie do zwykłych ziemniaków liczą się jak 1 z 5 porcji warzyw i owoców dziennie (porcja to 80-100 g). Znajdujący się w nich beta-karoten jest silnym przeciwutleniaczem.

          Upiecz w łupinkach (by miały więcej smaku) i zrób zupę krem z dodatkiem marchewki i pasty sezamowej tahini, (ok. 6 zł/200 g): dodaj nieco bulionu, zmiksuj i dopraw do smaku.




          --
          Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
          Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
          • mala200333 Re: Jedzmy 24.02.19, 21:24
            Natka pietruszki
            Reklama

            Wiemy, że ma mnóstwo wit. C, ale też dużo prowitaminy A i minerałów (m.in. magnez i żelazo). Wzmacnia odporność i chroni przed infekcjami układu oddechowego.

            Dlatego raz w tygodniu warto przygotować zielony koktajl witaminowy. Pęczek natki zmiksuj ze szklanką wody, łyżeczką imbiru i bananem. Pij od razu, bo szybko się utlenia.




            --
            Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
            Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
            • mala200333 Re: Jedzmy 24.02.19, 21:25
              Sledzie: Nie bez powodu nazywane są polskim łososiem. Znajdziemy w nich dużo wapnia i żelaza (odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu układu odpornościowego), zawierają też kwasy omega-3, które wspierają układ krążenia.

              Choć sprawdzonych przepisów na śledzie jest wiele, warto czasem poeksperymentować, doprawiając śledzie curry, albo mieszając w sałatce z rodzynkami czy żurawiną.




              --
              Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
              Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
              • mala200333 Re: Jedzmy 24.02.19, 21:25
                Brukiew


                Pochodzi z rodziny kapustowatych i jak większość warzyw z tej rodziny jest niezwykle bogatym źródłem witamin (prawie wszystkich z grupy B, ponadto A, D, K i C), zawiera też mnóstwo składników mineralnych. Wzmacnia odporność, odtruwa i działa wykrztuśnie.

                By uniknąć strat witamin, najlepiej zjadać ją w postaci surówek (jej ostry smak złagodzi dodatek marchewki i jogurtu lub śmietany). Uwaga! Jest niewskazana przy niedoczynności tarczycy (podobnie jak kapusta, hamuje przyswajanie jodu).




                --
                Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
                Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
    • mala200333 Re: Jedzmy 23.10.19, 15:09
      Smakowało?

      --
      Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
      Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka