Dodaj do ulubionych

Czereśnia - wartości odżywcze czereśni

16.06.19, 16:22

Czereśnia - wartości odżywcze czereśni
W 100 gramach czereśni znajduje się około 50 kalorii. Czereśnia zawiera potas, który usuwa nadmiar soli, dlatego dobroczynnie wpływa na serce, nerki oraz stawy.
W czereśniach znajdują się witaminy z grupy B, a przed wszystkim witamina B5, wspomagająca leczenie artretyzmu.

--
Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
Edytor zaawansowany
  • mala200333 16.06.19, 16:23
    Czereśnia zawiera witaminę A i C, które działają na organizm oczyszczająco i odtruwająco. Witaminy poprawiają wygląd skóry.
    Dzięki obecności bioflawonoidów czereśnia, zwłaszcza czerwona, jest zaliczana do przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki.
    Porcja czereśni dostarcza nam wapnia, żelaza i dużej dawki jodu. Jod wzmaga produkcję hormonów tarczycy, które między innymi regulują przemianę materii.
    Czereśnia jest doskonała także na stawy. Właściwości czereśni dostrzegli już galijscy przodkowie. Zauważyli, że są skuteczne w walce z artretyzmem oraz chorobami pęcherza moczowego. Artretyzm dotyka osób z niedoborem witaminy B5, który czereśnia jest w stanie uzupełnić.

    --
    Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
    Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
  • mala200333 16.06.19, 16:24

    Czereśnia polecana jest na opuchnięte i zwyrodniałe stawy. Aby skomponować zdrową dietę, włącz czereśnie do codziennego jadłospisu, szczególnie latem.

    --
    Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
    Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque
  • mala200333 16.06.19, 16:29

    Najlepsze są żółte i twarde odmiany czereśni, na przykład różowa wielka lub hiszpańska biała. Najlepiej jednak spożywać owoce sezonowe w okresie ich występowania w przyrodzie. Nawet najsmaczniejszy dżem z wiśni lub czereśni nie oddaje smaku tych owoców zerwanych z drzewa.
    Dlatego też jedz wiśnie i czereśnie w lecie. Sezon na te owoce jest krótki, a korzyści dla zdrowia ogromne. Źródło witamin i soli mineralnych wzmocni twój organizm i doda sił. Zdrowe odżywianie latem jest tak samo ważne jak dostarczanie witamin zimą.

    --
    Moje forum: KSIAZKI,MUZYKA ..i Remarque
    Jeżeli nap­rawdę nic nie można po­radzić, po co dop­ro­wadzać się do obłędu? ... Remarque

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.