19.10.19, 22:01
Do artykułów spożywczych bogatych w magnez należą: kakao, gorzka czekolada, migdały, orzechy włoskie i brazylijskie, soja, jęczmień, mąka pszenna razowa, kukurydza i ryż naturalny. Mniejsze, ale istotne ilości magnezu znajdziemy w rybach, szczególnie w makreli, łososiu i śledziach, a także w bananach, rodzynkach, suszonych śliwkach, grochu, selerze i ziemniakach. Magnez występuje także w ziołach, szczególnie, gdy mowa o wrotyczu, fiołku trójbarwnym, korzeniu czarnego bzu i owocach dzikiej róży.

Czytaj więcej na mamdziecko.interia.pl/zdrowie/news-magnez-pierwiastek-zycia,nId,3285086#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Obserwuj wątek
    • jane_doe_hej Re: Magnez 19.10.19, 22:02
      Z uwagi na fakt, że na naszych stołach goszczą głównie produkty przetworzone, oczyszczone i rafinowane (nierzadko zupełnie pozbawione tego pierwiastka) nie jest możliwe przedawkowanie magnezu za pośrednictwem produktów spożywczych. Klasycznym przykładem może być sól, której używamy w kuchni. Związki magnezowe powodują zawilgocenia soli kuchennej, dlatego przyjął się zwyczaj jej rafinowania i rugowania z niej cennego pierwiastka. Trzeba też wiedzieć, że bardzo dużo magnezu, bo blisko 80 proc. traci oczyszczone ziarno zbóż. Jak najczęściej wybierajmy pieczywo i makarony z mąki z pełnego przemiału. Biały cukier z kolei zawiera dwieście razy mniej magnezu niż ciemna melasa.

      • jane_doe_hej Re: Magnez 19.10.19, 22:02
        Osobom dorosłym zaleca się 300-400 mg magnezu na dobę. Kobietom karmiącym i ciężarnym rekomendowane jest zwiększenie dawki do około 450 mg. Suplementowanie magnezu u dzieci nie jest powszechną praktyką. W razie konieczności stosuje się 5 mg na 1 kg masy ciała. Przypadki przedawkowania magnezu są rzadkie i zachodzą jedynie w sytuacji suplementowania pierwiastka. Nadmiar, jak zawsze jest szkodliwy, magnez wykazuje wówczas działanie toksyczne.

        Zdecydowanie częściej mamy do czynienia z niedoborem magnezu w organizmie, co jest przyczyną wielu zaburzeń i chorób. Objawia się nadmierną pobudliwością nerwowo-mięśniową, skłonnością do drgawek, zaburzeniami układu współczulnego, zaburzeniami rytmu serca i naczyń krwionośnych (np. skłonnością do tworzenia się zakrzepów). Niedobór magnezu sprzyja chorobom psychicznym, nerwicom, zaburzeniom neurologicznym, padaczkom i drgawkom.


        • jane_doe_hej Re: Magnez 19.10.19, 22:03
          Początkowe symptomy niedoboru nie są tak ostre, jednak dokuczliwe. Najczęściej pojawia się poranne przemęczenie, nawet po wielu godzinach snu, arytmia serca, bezsenność, pocenie się w nocy, bóle stawów, dziąseł, zębów, mrowienie kończyn, drgania powiek, kłopoty z koncentracją i wiele innych nieprzyjemnych symptomów. Nie bagatelizujmy ich. Nie znikną, a problem będzie się pogłębiał.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka