• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

joa66  napisała: 

> Temat na pierwszy rzut oka niezbyt związany z motywacją gimnazjalisty do nauki,
>  ale jeżeli pomyślimy , że poczucie sensu tego co robimy jest ważne, to pytania
>  o studia i pracę nabierają "ważności"
> 
> 
> Ostatnio w mediach często jet poruszany temat bezrobocia wśród absolwentów ucze
> lini wyższych, zwłaszcza kierunków humanistycznych. Zauważyłam, że często pojaw
> ia się pewna pretensja do państwa, że kształci młodzież na kierunkach, na które
>  nie ma zapotrzebowania.
> 
> I zastanawiam się jaka jest rola państwa w tym wszystkim? Czy powinno pozamykać
>  (przestać finansować) kierunki , po których bardzo trudno o pracę, czy decyzję
>  zostawić teoretycznie dojrzałym 19latkom?
> 
> Czy 19 latek ma prawo powiedzieć "chcę studiować politologię, bo mnie to intere
> suje" ? A może państwo powinno mu odpoiwedzieć "sorry ziutek, ale nie będziesz 
> tego studiował, bo potem pracy nie dostaniesz. Możesz studiować informatykę"
> 
> Ciekawa jestem Waszego zdania, bo wiem, że są tutaj rodzice gimnazjalistów, lic
> ealistów, studentów i absolwentów .

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się