• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: abba  napisał(a): 

> Ależ wystarczy. Proszę jeszcze podać mechanizm kancerogenny związków zawartych 
> w destrukcie. Nie rozumiem, czym się różni szkodliwość destruktu od szkodliwośc
> i pierwotnego asfaltu, z którego destrukt później jest wykonany. Skoro jedno je
> st ok a drugie rakotwórcze, to ciekawe dlaczego. A może oba są tak samo szkodli
> we? Przy tworzeniu destruktu nie następuje zmiana fizycznych i chemicznych właś
> ciwości asfaltu. 
> Pani Anno, każdy właściwie związek aromatyczny jest kancerogenny. Asfalt powsta
> je jako odpad przy oczyszczaniu ropy naftowej, jest mieszaniną wielu frakcji zw
> iązków aromatycznych i dodanych później substancji dodatkowych. Oczywiście jest
>  rakotwórczy. Ale raczej nie przy jeżdżeniu po nim. Woda owszem wypłukuje to i 
> owo i przenosi do gruntu. Ale woda wypłukuje również inne szkodliwe zanieczyszc
> zenia, nie tylko z asfaltu. A skoro ze starego asfaltu zostało wypłukanych tyle
>  zanieczyszczeń, dlaczego destrukt miałby być bardziej zanieczyszczony niż pier
> wotny asfalt?
> Przypomina mi się historia z wyrywaniem na siłę azbestowych rur wodociągowych. 
> Azbest, owszem, jest rakotwórczy i szkodliwy, ale nie w kontakcie z wodą, tylko
>  w styczności z pęcherzykiem płucnym (rozpuszcza się w pęcherzyku i tworzy skor
> upkę, która później, wraz z sąsiednimi skorupkami pęka, zapada się i tworzy dzi
> urę w płucu)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się