• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

majka_24  napisała: 

> > Poza tym korytarz (50 m) pod TKM biegnie wzdłuż nasypu WKD, przez 
> łęgi o
> > szerokości 100 m. Odgięcie na zachód jest planowane na wysokość 
> kanału łącząceg
> > o
> > stawy z łęgami, a Utrata zostanie przecięta na wysokości stopnia 
> wodnego. Zatem
> > TKM będzie odgrodzona od parku pasem 50 m gęstego łęgowego lasu. 
> Lepszego
> > otoczenia niż drzewa dla drogi nie ma. To one powodują zmniejszenie
> > oddziaływania drogi na okolicę i tworzą bufor. Teren lasu 
> podmokłego wzdłuż WKD
> > i tak jest niedostępny dla ludzi, więc nic się nie traci.
> 
> chodzę tam codziennie i jakoś nie widzę gęstego łęgowego lasu, a tym 
> bardziej o szerokości 100m, który oddzieliłby TKM od parku. Pomiędzy 
> WKD, a parkiem jest trochę krzaczorów, które i tak w większości 
> zostałyby wycięte pod trasę. To co zostanie z pewnością nie 
> zagwarantuje oddzielenie trasy od parku, by w ogóle trasy nie było 
> słychać i widać. Zresztą prześledźmy dokładnie przebieg trasy od 
> Jerozolimskich. Utrata zostanie przęcieta na wysokości jazu (stopnia 
> wodnego). Tam nie ma żadnego gęstego drzewostanu. Część urokliwego 
> parku w pobliżu Utraty zostanie zatem bezpowrotnie stracona dla 
> spokojnego wytchnienia. Wg mnie jest to najurokliwsza część parku. 
> Potem trasa będzie biegła w stronę WKD i zakręcała w stronę centrum 
> Pruszkowa. Cztery pasy łagodnego zakrętu oznacza zaoranie tamtej 
> części parku. Wychodzi na to, że od momentu wejścia w park, aż za 
> strumyk zasilający stawy droga będzie odsłonięta. Dalej trasa będzie 
> biegła wzdłuż WKD i jak dla mnie zostanie pod nią wycięty cały pas 
> pomiędzy torami, a ścieżką Pruszków-Tworki. Przecież trasa musi być 
> odsunięta od nasypu kolejowego. Zostaną może jakieś krzaczki, które 
> przed niczym nie ochronią... Ekrany dzwiękoszczelne trochę pomogą, 
> ale cały urok tamtej części parku szlag trafi... Dla mnie najlepszym 
> rozwiązaniem byłby tunel na całej długości parku. Rozwiązanie 
> drogie,ale skuteczne. Nie wiem tylko jakie są tam warunki 
> geologiczne, bo teren jest podmokły. Nie wiem też czy w tym układzie 
> nie trzeba będzie całej trasy w tamtym terenie prowadzić na 
> estakadach, a wtedy żegnaj parku...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się