• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

humptyangel  napisał: 

> 1. Po TKM od lat 60. XX istnieje korytarz. W 1994 r. BPRW SA wykonało studium t
> echniczne. Jest ono obecnie nieaktualne. W budżecie Pruszkowa na 2008 rok jest 
> zapisana kwota 30 000 zł na wykonanie nowego studium. Miasto chce wyręczyć MZDW
>  i przyśpieszyć tok prac nad TKM.
> 
> 2. Pisanie, iż TKM jest nie potrzebna jest niedopowiedziane. Lekkomyślnością je
> st też mówienie o tej drodze jako mitycznej - utrwala to zły i zafałszowany pog
> ląd, iż ta inwestycja na pewno nie powstanie. A później będą wychodziły takie k
> wiatki jak w Warszawie na Chomiczówce, Bemowie, Mokotowie czy w Łomiankach, gdz
> ie ludzie z klapkami na oczach i szukający zysku deweloperzy opowiadali ludziom
> , że owe planowane drogi to mit i nigdy nie powstaną. A teraz są protesty, któr
> e tylko przeciągają i podnoszą koszty i tak niezbędnej inwestycji.
> Czemu niezbędnej? Otóż studium TKM z 1994 r. zakładało powstanie Paszkowianki (
> fragment Małej Obwodnicy Warszawy) znacznie bliżej Pruszkowa, bo po śladzie ul.
>  Działkowej, oraz A2 (bezpłatnej). Mimo to analiza wykazała celowość i niezbędn
> ość budowy TKM. Należy dodać, iż w 1994 przez Pruszków nie jechało ponad 36 000
>  poj/dobę, jak jest obecnie. Teraz, gdy ruch jest znacznie wyższy tym bardziej 
> należy wydzielać w układzie komunikacyjnym ciągi do obsługi ruchu lokalnego i t
> ranzytowego. Opłacalność ekonomiczna budowy drogi klasy GP, 2x2 jest wtedy gdy 
> ruch wynosi ponad 17 000 poj/dobę. W Pruszkowie ta liczna jest ponad dwukrotnie
>  większa (dane z WPR 2005). Dodam, że średni ruch na drodze krajowej wynosi 900
> 0 poj/dobę. Co więcej, Paszkowianka jest dla ludzi z Milanówka i Grodziska (obe
> cny przebieg jest bardziej na zachód niż pierwotny). Nikt z Komorowa, Nowej Wsi
> , Os. Staszica, Prusa nie będzie się cofał do niej, by wjechać na A-2 i z powro
> tem z niej zjechać na węźle w okolicy ul. Spisaka  Jest to bez sensu by nadkład
> ać drogi, skoro docelowo na odcinku DW 719 Warszawa-Pruszków ma być przekrój 2x
> 3, a aż do Grodziska 2x2 (klasa GP). Jakościowo te drogi będą takie same, różni
> ca polega na odległościach międzywęzłowych, ograniczeniu dostępności i prędkośc
> i. Większość podróży kieruje się w stronę centrum Warszawy, które jest omijane 
> przez łączniki A2 (Trasa AK i POW) 
> 
> 3. Odszkodowaniami zajmuje się inwestor czyli MZDW a nie gmina, choć zdarzają s
> ię przypadki, że inwestorem na drodze wojewódzkiej jest powiat lub GDDKiA (gdy 
> to jest niezbędne dla układu dróg krajowych, a można by TKM podciągnąć pod to j
> ako łącznik miedzy obwodnicami MOW i Obwodnica Ekspresową [OE]). Pozwolenia na 
> budowę nie można wstrzymywać zbyt długo bo wnioskodawca może pozwać urząd za op
> ieszałość. Jeśli nie obowiązuje MPZP na danym terenie zgoda prędzej czy później
>  musi być wydana, nawet jak budujecie przy rezerwie. Ul. Różana, o kótrej pisze
>  bbastek13 jest na terenie gminy Michałowice, która nie jest przychylna budowie
>  TKM. Jeśli na odcinku TKM w Nowej Wsi nie będzie możliwości budowy, to możliwe
>  jest poszerzenie ul. Brzozowej i w nią wprowadzenie ruchu.
> 
> 4. Co do realności Fush, to wybacz, ale nie masz bladego pojęcia. Obecnie MZDW 
> przerzuciło ciężar prac na wschodnią część aglomeracji (Ząbki, Zielonka). Na Pa
> szkowianke były ogłaszane przetargi na prace projektowe, ale żaden nie został r
> ozstrzygnięty ze względu na zbyt wysoki kosztorys oferentów. Dodam, że Brwinów 
> ciągle walczy o węzeł na A2, co wydłuża sprawę. 
> 
> 5. W Pruszkowie była regulacja świateł na zieloną fale. Dodatkowo tym Pruszków 
> nie posiada poza al. WP i Prusa żadnej arterii łączącej północ Pruszkowa z połu
> dniem (mam na myśli obszar nie-Żbikowa). Obie są blisko siebie, przechodzą prze
> z centrum, są zakorkowane lub zatłoczone i wypełniają zbyt wiele funkcji. 
> Co do postulatów i połączeń z obecną siecią to dopiero to się okaże po wykonani
>  studium. Teraz jest tylko korytarz.
> 
> 6. TKM będzie miała max 35 (34,8) m szerokości włączając w to nawet po obu stro
> nach ścieżkę rowerową i chodnik.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się