humptyangel napisał: > z.bednarek napisał: > > > - czy budowa TKM jest powiazana z modernizacja alei jerozolimskich?? > > od razu pisze, ze jezeli to sa dwa osobne tematy i moze sie tak > > zdazyc ze, najpierw TKM a potem aleje to sie kupy nie trzyma, bo TKM > > bedzie stalo, gdyz nie bedzie gdzie z niej uciec. > > W RPO (Regionalny Programie Operacyjnym) dla Mazowsza na lata 2007-2012 są > zapisane pieniądze na modernizacje DW 719 na odcinku Warszawa - Pruszków (Al. > Jerozolimskie) do klasy GP, 2x3 i na odcinku Pruszków-Grodzisk Maz. z obejściem > od południa tych miejscowości, też klasa GP, 2x2. W Milanówku ludzie burzą się > podobnie jak teraz w Pruszkowie, ale MZDW i marszałek nie dali za wygraną i nie > ugięli się pod presją. > Jak widzisz, z.bednarku, na obu wlotach do Pruszkowa powstaną drogi klasy GP, > zaś przejście przez Pruszków będzie nadal drogą klasy niższej, bo G. Czyli, > oznacza to, iż w Pruszkowie trzeba będzie wyhamować i trochę postać. > > > - czy oszacowane sa szkody jakie zostana wyrzadzone w parku > > potulickim, rozumiem ze czesc zostanie bezpowrotnie zdewastowana, > > ale pytanie: jaka czesc?? > > Studium z 1994 przewidywało jak najdłuższy wiadukt. Jego budowa wiązałaby się z > wyminą gruntu pod przęsłami estakady, ze względu na wysoki poziom wód > gruntowych. Budowa TKM nie oznaczałaby regulacji Utraty. > Budowa TKM na pewno wyłączyła by cześć parku z użytkowania, ale nie oznaczyłaby > jego dewastacji. Teraz znamy tylko przebieg korytarza i możliwe rozwiązanie > techniczne. Aby zmniejszyć oddziaływanie na park wiadukt mozna przykryć tubą - > czyli połtunelem tj. te siskom.waw.pl/projekty/s8/ekrany-poltunelowe.png > > te wyżej są dla przekroju 2x4, więc dla przekroju 2x2 koszt byłby mniejszy. > Tunel choć jest mniej inwazyjną metodą urbanistycznie, to jednak spowoduje on > obniżenie wód gruntownych i konieczność regulacji Utraty. > Wiadukt przy odpowiednim zabezpieczeniu i aranżacji np. obsadzenie drzewami nie > spowoduje dewastacji parku. Ale o takie rzeczy wnioskuje się dopiero na etapie > procedury środowiskowej. > > Tunel UM chce zbudować na odcinku Wołowskiego - Park. W innych częściach > przewiduję ja prędzej zagłębienie TKM (wykop otwarty lub otoczenie jest wałem > ziemnym. W przypadku osiedla lipowa ostoja linie rozgraniczające trasy idą > blisko działki osiedla. > > Deweloper wprost nie informował mieszkańców (przyszłych), przynajmniej mnie (ja > tam mieszkać nie będę). Dzwoniłem od Kastel by ich sprawdzić - nic mi o trasie > nie powiedzieli. Dopiero, na stwierdzenie, że podobno słyszałem o TKM > powiedzieli mi, że będzie to lokalna droga. zirytowali się, kiedy powiedziałem, > że to ma być droga GP i jest zapisana w PZP Mazowsza. Powiedzieli, że skoro nie > jestem zainteresowany kupnem mieszkania to się rozłączyli. Koniec.