humptyangel napisał: > Może warto czasem proszę Państwa zajrzeć do źródła i dopiero potem udzielać > odpowiedzi. Oto co napisałem Rademu Jarosławowi Olszakowi nt. co pisze na > stronie swej: > > "ZTM Warszawa jest jednostką organizacyjną m. st. Warszawy i jego podstawowym > celem jest realizacja zadań statutowych tj. zapewnienie obsługi komunikacyjnej > w > granicach stolicy Polski. Statut ZTM nie zabrania wykonywania mu działalności n > a > terenie Aglomeracji Warszawskiej. Jednak gdyby Pan Radny raczył się zapoznać z > ww. aktem normatywnym tj. ustawą {red.: z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie > gminnym (Dz.U. 1990 Nr 16 poz. 95)], wiedziałby Pan, iż dopłaty wynikają z tego > , > iż Pruszków oddaje realizację części swego zadania własnego (lokalny transport > zbiorowy) innej gminie tj. Warszawie. W ramach porozumienia międzygminnego > Pruszków daje na wykonanie tego zadania określą wg stałych zasad kwotę. Dopłata > do wspólnego biletu wynika też z różnicy taryf KM i ZTM - ZTM musi tę różnicę > wyrównać jako organizator całego przedsięwzięcia. > Wracając do stwierdzenia "haracz" - jest ono nieprawdziwe i kłamliwe. Gdyby > posiadał Pan odpowiednią wiedzę, wiedziałby Pan, iż koszt dopłat do wspólnego > biletu na odc. Warszawa Ursus - Pruszków został podzielony następująco - > Warszawa 60%, Pruszków 25%, Piastów 15%. Proszę zważyć na fakt, że Warszawa > dopłaca do tego haraczu, co więcej dopłaca do realizacji zadania własnego innyc > h > gmin. Podział procentów miedzy Pruszkowem a Piastowem wynika z parytetu > ludnościowego. Zaś 60% ze strony Warszawy to stały procent przeznaczany ze > strony Warszawy na utrzymanie każdej linii podmiejskiej w barwach ZTM. > I ostatnia kwestia - problem wspólnego biletu nie jest zbiorem wielu problemów > indywidualnych. Czemu? Zgodnie z podaną inforacją na stronie UM Pruszków 55% > mieszkańców Pruszkowa dojeżdża codziennie do Warszawy. Ile ma Pruszków > mieszkańców - ok 54 tyś. 1/2 z tego to 27 tyś. - ile osób z tej liczby korzysta > z komunkacji i samochodu - łatwo policzyć. Zgodnie z WBR 2005 średnie > napełnienie pojazdu na wlocie Al. Jerozolimskich do Warszawy wynosi 1,45 > os/samochód. Z tych badań wynika też i na terenie Pruszkowa do ruchu na Warszaw > ę > włącza się ok 6621 pojazdów. Liczymy i wychodzi nam, że z samochódów przy > podróży do Warszawy korzysta 9600, 45 os. Jest to zalednie 3% ogółu > podróżujących do Warszawy, pozostałe 17399,55 os. podróżuje maskomem, czyli 32% > mieszkanców. Czy jest to problem indywidualny? > Co do liczby podróżujących koleją, WKD i autobusami, to tendencje rozkładają si > ę > tak tu napisałem. Szczególowych danych nie mogę podać, gdyż nie są one > informacją publiczną w świetle ustawy reguluącej te kwestie." > > A co do kwestii czemu nie WKD a KM - to dwie osobne spółki, KM wyraziło chęć, > zaś WKD się jeszcze nie zreflektowało.