• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

humptyangel  napisał: 

> Może warto czasem proszę Państwa zajrzeć do źródła i dopiero potem udzielać
> odpowiedzi. Oto co napisałem Rademu Jarosławowi Olszakowi nt. co pisze na
> stronie swej:
> 
> "ZTM Warszawa jest jednostką organizacyjną m. st. Warszawy i jego podstawowym
> celem jest realizacja zadań statutowych tj. zapewnienie obsługi komunikacyjnej 
> w
> granicach stolicy Polski. Statut ZTM nie zabrania wykonywania mu działalności n
> a
> terenie Aglomeracji Warszawskiej. Jednak gdyby Pan Radny raczył się zapoznać z
> ww. aktem normatywnym tj. ustawą {red.: z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
> gminnym (Dz.U. 1990 Nr 16 poz. 95)], wiedziałby Pan, iż dopłaty wynikają z tego
> ,
> iż Pruszków oddaje realizację części swego zadania własnego (lokalny transport
> zbiorowy) innej gminie tj. Warszawie. W ramach porozumienia międzygminnego
> Pruszków daje na wykonanie tego zadania określą wg stałych zasad kwotę. Dopłata
> do wspólnego biletu wynika też z różnicy taryf KM i ZTM - ZTM musi tę różnicę
> wyrównać jako organizator całego przedsięwzięcia.
> Wracając do stwierdzenia "haracz" - jest ono nieprawdziwe i kłamliwe. Gdyby
> posiadał Pan odpowiednią wiedzę, wiedziałby Pan, iż koszt dopłat do wspólnego
> biletu na odc. Warszawa Ursus - Pruszków został podzielony następująco -
> Warszawa 60%, Pruszków 25%, Piastów 15%. Proszę zważyć na fakt, że Warszawa
> dopłaca do tego haraczu, co więcej dopłaca do realizacji zadania własnego innyc
> h
> gmin. Podział procentów miedzy Pruszkowem a Piastowem wynika z parytetu
> ludnościowego. Zaś 60% ze strony Warszawy to stały procent przeznaczany ze
> strony Warszawy na utrzymanie każdej linii podmiejskiej w barwach ZTM.
> I ostatnia kwestia - problem wspólnego biletu nie jest zbiorem wielu problemów
> indywidualnych. Czemu? Zgodnie z podaną inforacją na stronie UM Pruszków 55%
> mieszkańców Pruszkowa dojeżdża codziennie do Warszawy. Ile ma Pruszków
> mieszkańców - ok 54 tyś. 1/2 z tego to 27 tyś. - ile osób z tej liczby korzysta
> z komunkacji i samochodu - łatwo policzyć. Zgodnie z WBR 2005 średnie
> napełnienie pojazdu na wlocie Al. Jerozolimskich do Warszawy wynosi 1,45
> os/samochód. Z tych badań wynika też i na terenie Pruszkowa do ruchu na Warszaw
> ę
> włącza się ok 6621 pojazdów. Liczymy i wychodzi nam, że z samochódów przy
> podróży do Warszawy korzysta 9600, 45 os. Jest to zalednie 3% ogółu
> podróżujących do Warszawy, pozostałe 17399,55 os. podróżuje maskomem, czyli 32%
> mieszkanców. Czy jest to problem indywidualny?
> Co do liczby podróżujących koleją, WKD i autobusami, to tendencje rozkładają si
> ę
> tak tu napisałem. Szczególowych danych nie mogę podać, gdyż nie są one
> informacją publiczną w świetle ustawy reguluącej te kwestie."
> 
> A co do kwestii czemu nie WKD a KM - to dwie osobne spółki, KM wyraziło chęć,
> zaś WKD się jeszcze nie zreflektowało.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się