ciupazka napisała: > Moi Rodni Podhalanie > > Nasa przywilejo, nasa, bo my tu stela. Spode Tater i bez to kozdego z nos tycy > sie mowa Kazimiyrza Tetmojera: > > "Ku mej kołysce leciał od Tatr > o skrzydła orle otarty wiatr". > > Ta przywilejo i ta, bo nom poziorno na Giewontowy Krzyz ftory ku niebu strzylo > i zbacuje, co nic nade Niego. Koze tyz być ku ludziom, bo ino fte blizyj Boga. > Nasa przywilejo i wiano na tyn cas rozmontwiony, poplontany, posprzycany, taki > na syćkie strony. Cas we ftorym niejednemu sie widzi, co "nimos w nim ni > zbójników, ni Pon Jezus fnim po świecie nie barz hodzuje", jako to wej we > powiostce stoi. Syćko Kochani mo swój cas. No dyć nom bez to wiano ku ftoremu > my wybrani, do tego casa wypodo mieć nolezne odniesiynie. Byle cego do sie nie > dopuscać, choć ta i modła takowo jak roz sie panosy. Boga sie trzimać, boć > przecie, jako Sabała powiadoł: "Kie Pon Bóg mocny zekce - to grule i na > Cyrwonym Wiyrchu urosnom". Cłeka drugiego mieć posanowanie i tym zycie > świyncić. Nei styrmać sie, bo ino fte ocyskom źracniej poźreć do nieba. Dano > nom przywilejo. Jako jom spozytkujes Bracie i Siostro, ino od Cie zolezy. > (STANISłAW A. HODOROWICZ) > > > Tak se myślem Krzesny, ze kieby tak moze wziąść trza by było i powiązać > w pęcki, nie ino góroli, ba i ceprów a pote dobrze ik wymiędlić i > wycechrać, to by sie ta ocyściyli i wreście wzajymnie sanowali. Sacunkow i > przywilejów nifto nie ozdaje, ba trza se na nie cięzko zapracować. > I tak sie mi widzi, ze i nasi za mało przykładajom sie do nauki, a kie > tak jest, to bee jedyn drugiygo sanowoł, he? Nie dziwota pote, ze rzyć > wysyj nosom od głowicki, haj.