ciupazka napisała: > Moi Rodni Podhalanie > > Chytać i dzierzyć > > Cas momy radosny. Zawitoł ku nom som Ociec Świynty. I kie sie tak nad tym > zadumać, to przecie trza rzeknonć, co my wybrani. Tak Kochani! W rzecy samyj > wybrani, bo przecie bez to nowiedzynie pokazuje sie przywilejo zespolynio: My > Jego, On nas! To wej sie pokazuje. Widome dobro tyj jedności, do ftoryj my > przywykli za przycynom Jona Pawła II. Teroz to dobro trza nom tymbarzyj > noleźnie spozytkować. Noleźnie spozytkować go nie ino na dzisiok, ba tyz i na > zaś! > > Spytocie jako? Dyć dawać odpór temu syćkiemu, co pecke tego zespolynio próguje > ozkiełtać. Takowom prógacke roz po roz choćkany widno. Bo i jakoz, kie w tyk > nasyk casak, to tu, to tam, jakim takim sposobem fce sie nie ino cłeka od wiary > > i Kościoła odciongnonć, nie ino ksiyndza od ludzisków odegrodzić, ba jysce > miyndzy ksiyndzem i ksiyndzem jakom takom zopore postawić. Syćko to zaś > przystrojone w piórka niby prowdy, ślebody i drugik wortości. Bez to wej tyz to > > i groźne i poniejednemu cłekowi we łbie zamonci. Lycebność niesie przibocynie, > co Bóg nie jest wojnom, ba miyłościom, zaś prowdziwy pokój niesie rzetelno > gwarzba, przebocynie i zespolynie. Takom nauke Ociec Świynty głosi, a nom jom > chytać i dzierzyć. Chytać i dzierzyć nie ino teroz, ba i jutro, pojutrze i bez > zycie. (STANISŁAW A. HODOROWICZ) > > I nie trza sie pytać ka był Bóg, kie go nie było w cłeku, ftory wymyślył > Oświoęcim i inkse obozy zagłady dlo ludzi róznyk nacji.