siskom_tak napisał: > Oto fragment z informacją o tunelu i jego długosci. > Od jaa_gi > Skopiowałam z tego opracowania rządowego: > patrz:prezentacje - tekst w Wordzie > > www.ursynow.pl/informacje/prezentacja.php > > A teraz skopiowany fragment dot. tunelu: > > 4.11 Najistostniejszym obiektem na trasie POW jest tunel pod Ursynowem, którego > > realizacja ma stanowić zabezpieczenie przed hałasem i zanieczyszczeniami > powietrza. > 4.12 Koncepcja tunelu rozpatrywana jest wariantowo. W zależności od wariantu, > jego długość wyniesie 2300 lub 2900 m.Tunel może zaczynać się po przekroczeniu > ulicy Puławskiej lub 200 m przed skrzyżowaniem ulic Pileckiego-Płaskowickiej a > > kończy u podnóża Skarpy. > 4.13 Tunel przechodzi w pasie terenu, wzdłuż którego na górze przebiega ulica > Płaskowickiej. Usytuowany jest po jej południowej stronie w liniach > rozgraniczających ulicy o szerokości 90-100 m. Szerokośc pomiędzy liniami > zabudowy ulicy Płaskowickiej wynosi 150-200m. > 4.14 Realizacja tunelu nie ma wpływu na usytuowanie ulicy Płaskowickiej, która > będzie funkcjonowała na dotychczasowych zasadach. > Tunel projektuje się bezpośrednio pod powierzchnią terenu, za wyjątkiem > odcinka, gdzie przechodzi pod metrem. > 4.15 Uwzględniony jest gabaryt budowli na który składa się oprócz elementów > konstrukcji żelbetowej monolitycznej, skrajnia drogowa, oraz kanały > wentylacyjno- oddymiające. Minimalna grubość zasypki gruntu nad tunelem dla > przeprowadzenie poprzecznego uzbrojenia podziemnego wynosi 2 m. W wyniku tych > wymagań fundament tunelu posadowiony jest pod powierzchnią istniejącego terenu > na głębokości 12-13 m,(jezdnia drogowa na głębokości 10-11.m), a w miejscu > przejścia pod tunelem metra na głębokości 20 m (jezdnia 18 m). > Konstrukcja tunelu metra jest w tym miejscu odpowiednio wzmocniona. > Tunel w przekroju poprzecznym jest prostokątny, dwunawowy, podzielony ścianą > środkową o całkowitej szerokości 36 m i wysokości około 10 m. > 4.16 Przewiduje się wentylowanie strumieniowe wentylatorami umieszczonymi w > każdej nawie w ilości po dwa, w rozstawie co 80-100 m. Klapy oddymiające, > otwierające się automatycznie osadzone będą w stropie ogniochronnym. Przejścia > ewakuacyjne są zaprojektowane w ścianie środkowej co 100 m z drzwiami o > odporności ogniowej. > 4.17 Tunel wyposażony będzie w instalację monitoringu kolizji a także > monitoringu stężenia spalin. Przewiduje się system czerpni powietrza i wyrzutni > > wentylacyjnych na obu końcach tunelu. > Rozwiązania techniczne tunelu mają zabezpieczyć: > • długość zapewniająca całkowite wyeliminowanie oddziaływania hałasu na > tereny zabudowy wielorodzinnej Ursynowa, > • techniczne rozwiązanie wentylacji nie powodujące przekroczenia > wymaganych standardów jakości powietrza atmosferycznego,.... > > dalej możecie przeczytać po kliknięciu w podany na początku postu link. > PS. Nigdy nie posługuję się konfabulacją. > To zbyt poważna sprawa, aby oszukiwać ludzi i manipulować nimi! > jaa_ga >