• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: M.J.  napisał(a): 

> Hejka.
> 
> Coraz lepiej, coraz lepiej... :)
> Zaczyna ta wymiana zdań nawet mnie bawić.
> 
> vampi_r napisał: 
> > Gość portalu: M.J. napisał(a): 
> > > Na początku chciałbym napisać, że generalnie, z członkami SISKOM'u 
> można 
> > > prowadzić kulturalną dyskusję.
> 
> > Dziękujemy.
> 
> Nie pochlebia sobie.
> Jak to było? Kto to napisał: "Bulterier SISKOM'u"?
> 
> Ty jesteś tym wspomnianym przeze mnie niechlubnym wyjątkiem w szeregach 
> SISKOM'u, dla którego wypowiedź bez złośliwości jest możliwa jedynie wobec 
> zwolenników budowania tras ekspresowych przez miasto.
> 
> > [...] węzeł trudno jest wsadzić pod ziemię.
> 
> Ile poziomów miał węzeł planowany w latach sześćdziesiątych w tym miejscu?
> 
> > Nie trzeba ruszać z piskiem opon, by przy ruszaniu ma 1-szym biegu mieć 3
> > tys. obrotów.
> 
> A teraz piszesz o silniku wysokoprężnym czy o benzynowym?
> Uważam jednak, że nie da się _przy_ruszaniu_ rozkręcić silnika bez pisku opon 
> do 3000 obr./min. Bo bez pisku rusza się przy mniejszych obrotach (ja ciągle 
> piszę o silniku wysokoprężnym). A do 3000 obr./min. nie musisz już rozkręcać 
> silnika.
> 
> > Przy prędkości 90 km/h na 5-tym biegu w każdym samochodzie jest najmniejs
> ze 
> > spalanie i co za tym idzie - silnik nie pracuje na najwyższych obrotach.
> 
> Rozumiem, że kształciłeś się w takim kierunku, który pozwala Ci wypowiadać się 
> jako znawca tematyki dróg. Zgoda. Teraz zaczynasz "nauczać" jak to pracuje 
> silnik spalinowy? Drugi fakultet?
> 
> Jesteś "wszystkowiedzący najlepiej"?
> 
> Na piątym biegu silnik zużywa mało paliwa nie tylko z powodu niskich obrotów. 
> Na zużycie paliwa wpływa prędkość obrotowa _oraz_ ilość paliwa dostarczana do 
> cylindrów. Czyli mówiąc oględnie "siła depnięcia gazu". Na piątce, żeby jechać 
> 90km/h, trzymasz pedał gazu bardzo wysoko. Stąd małe zużycie paliwa.
> 
> > > Hałas powodowany jest przez silnik, układ wydechowy i opory powietr
> za.
> > > Jeżeli chodzi o te ostatnie, to oczywiste jest, że hałas będzie tym
> > > większy, im większa będzie prędkość pojazdu.
> 
> > Oczywiście. Jak jedzie się 90-tką i wyłączy silnik, to hałas jaki powoduj
> e 
> > samochód jjest wprost nie do zniesienia. Ten świst powietrza....
> 
> Zapominasz pewnie o hałasie powodowanym również przez koła...
> Fakt, ja również zapomniałem o tym wspomnieć (powinno być "opory powietrza i 
> hałas generowany przez opony i nawierzchnię"). :)
> 
> Taaa... Świst powietrza... I piszesz jako specjalista?
> Gdy pierwszy raz robiłe sobie spacer Obrońców Tobruku w kierunku Powązkowskiej 
> (niedziela!), byłem zszokowany, jak silny hałas generują samochody jadące Gen. 
> Maczka. Co bardziej szokujące, słychać było hałas samochodów, których nie było 
> widać (te jadące w kierunku do Powstańców Śląskich). Nie było ich widać bo były
>  
> przesłonięte ekranami akustycznymi.
> 
> Nie wciskaj kitu.
> Wolałbym skrzyżowanie Człuchowskiej z Powstańców Śląskich (często w hali 
> robiłem zakupy w godzinach szczytu więc wiem, o czym piszę) od takiej 
> osłoniętej Gen. Maczka.
> 
> > Korek ma to do siebie, że nie tylko się w nim stoi, ale i nieraz jedzie. 
> A w
> > zasadzie: rusza, przystaje, rusza, przystaje.
> 
> No i przynajmniej to oznacza, że (znowu podaję przykład z Dieselkiem, którym 
> jeżdżę) praktycznie nie przekraczam w korku 2000 obr./min.
> 
> > > Wracając do moich doświadczeń: ja zmieniam bieg przy około 2000 obr
> ./min.
> > > a na piątce, przy 90km/h, mam około 3000 obr./min.
> 
> > To ty jeździsz dieslem i przy 90 km/h masz 3 tys. obrotów?
> 
> No dobra, sprawdziłem: dokładniej będzie około 2600obr./min.
> 
> > Ciekawe... bardzo ciekawe... Może zmieniasz z trójki od razu na 5-tkę?
> 
> Czasami. Ale raczej w trasie.
> 
> > A ile masz obrotów, gdy zmieniasz z 1 na 2?
> 
> Już to napisałem, kilka linijek wyżej: 2000 obr./min.
> Przy tej prędkości, w Corsie 1.7DTi włącza się turbina.
> 
> > Ile masz, gdy zmienisz już na 5-tkę? (mam na myśłi prędkosc 90 km/h).
> 
> Również około 2000obr./min. Generalnie - jeżdżę z niskimi obrotami (w 
> porównaniu z kolegami z firmy ;). Wiesz, jakby to powiedzieć, silniki Diesla są
>  
> bardzo elastyczne... :)
> 
> > Czy jadąc trasą bezkoilizyjną z prędkoscia 90 km/h w kółko zmieniasz bieg
> i
> > z 4 na 5 i z 5 na 4?
> 
> A po co?
> 
> > Dziękujemy bardzo za wykład odnośnie samochodów i obrotów silnika.
> 
> Cieszę się, że mogłem pomóc. :)
> 
> > Pytanie - co z tego wynika? Chcesz udowodnic, ze jadąc na pierwszym biegu
>  
> > samochód jest cichszy, niż na 5-tym przy prędkosci 90 km/h? 
> > No przeciez to bez sensu.
> 
> No to się zastanów nad swoim pojęciem sensu.
> 
> No dobra: pomogę Ci i ułatwię: zapominasz o jednej rzeczy: w korku samochody są
>  
> bliżej siebie i jest ich, na określonym odcinku drogi, więcej. I to jest jedyny
>  
> powód, który mógłby wskazywać na to, ze korek może być głośniejszy od trasy 
> przejezdnej.
> 
> Wzystko jednak zależy od tego, ile samochodów jeździ tą trasą (i z jaką 
> prędkością!), gdy korka nie ma.
> 
> > > > > [...] Wystarczy posłuchać "zakorkowanej" trasy [...]
> > > > Tak? Może napiszesz, ze zakorkowana Trasa AK wydziela mniej s
> palin [...]
> > > Tym razem wątek dotyczy hałasu. Znowu się pomyliłeś...
> 
> > Ale to się łączy. Większy hałas (większe obroty silnika), to i wieksze
> > spaliny.
> 
> Ja to wiem, Ty też. Wszyscy to wiedzą. Tylko jeżeli przedmówca pisze o hałasie,
>  
> nie kontynuuj wątku wstawką "a bo spaliny". Gdy brakuje argumentu, nie zawsze 
> mozna zmienić wątek.
> Jak to było w dowcipie? "I znowu bez czapeczki"... :)
> 
> ***
> 
> > Na zdrowy rozsądek, to samolot nie powinien oderwać się od ziemi i poleci
> eć.
> 
> No to w takim razie powinieneś się mocno zastanowić nad swoim pojęciem zdrowego
>  
> rozsądku.
> 
> > [...] samochody co chwilę stają i ruszają. By ruszyć z miejsca, trzeba
> > dać moc silnikowi. I na 1-szym buiegu każde auto jest najgłośniejsze
> > i jednoczesnie emituje najwięcej spalin.
> 
> Powoli idą zmiany. Pojawiły się już seryjne hybrydy.
> 
> I wiesz co? Odnoszę wrażenie, że zanim wybudują tą "rewelacyjną", cudownie 
> odkorkowującą Warszawę sieć obwodnic, szybciej na naszych drogach spowszednieje
>  
> widok takich autek jak Prius.
> 
> Co oznacza, że zanieczyszczenie powietrza i w pewnej części hałas przestanie 
> być problemem zakorkowanych dróg w Warszawie.
> 
> I SISKOM w dużej mierze straci rację bytu.
> 
> I tym optymistycznym akcentem kończąc pozdrawiam... M.
> Mariusz J.
> 

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się