• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

justys86  napisała: 

> Najzdrowszą z błyskawicznych diet odchudzających wymyślili kardiolodzy - 
> zespół lekarzy z Florydy pracował nad dietą hamującą rozwój chorób serca. 
> Rozczarowani nie dość skutecznym działaniem diety niskotłuszczowej 
> (tradycyjnie zalecanej "sercowcom"), skomponowali własną. Nazwali ją dietą 
> plaż południa. Dieta dzieli się na trzy etapy: pierwszy trwa dwa tygodnie, 
> drugi do osiągnięcia właściwej wagi (o tym jutro), a trzeci do... końca życia.
> 
> Etap 1
> Uwaga: jest on najbardziej rygorystyczny! Na pociechę należy jednak dodać, że 
> po pierwsze: trwa tylko 2 tygodnie, a po drugie: efekty widać błyskawicznie. 
> Można przez ten czas schudnąć 5–6,5 kg (w zależności od wagi wyjściowej)!
>  
> Jadłospis przewiduje sześć posiłków. Powinny one zaspokajać głód, muszą więc 
> być normalnej wielkości (ale niezbyt obfite). Większości produktów nie trzeba 
> ważyć.
> 
> Produkty zalecane:
> Wołowina: chude części, jak polędwica lub górna część udźca.
> Drób (bez skóry): mięso z piersi kurczaka lub indyka, szynka z indyka.
> Ryby i owoce morza: wszystkie gatunki ryb oraz skorupiaków.
> Wieprzowina: tylko chuda – gotowana szynka, polędwica.
> Cielęcina: zraz, kotlet cielęcy z kością (np. z combra), górna część udźca.
> Sery: (bez tłuszczu lub z obniżoną jego zawartością) cheddar, twaróg (1–2
>  
> procentowy albo odtłuszczony), feta, mozzarella, parmezan.
> Orzechy: orzeszki ziemne (20 szt.), pekanowe (15), pistacjowe (30), masło 
> orzechowe (łyżeczka).
> Jaja: całe jaja bez ograniczeń (chyba, że są przeciwwskazania lekarskie).
> Tofu: miękkie, niskokaloryczne gatunki o obniżonej zawartości tłuszczu.
> Warzywa: karczochy, szparagi, brokuły, kapusta, kalafior, seler, jarmuż, 
> ogórki, oberżyna, cukinia, sałata, grzyby (wszystkie gatunki), szpinak, 
> kiełki lucerny, pomidory (1 duży lub 10 "winogronowych” do jednego posiłk
> u). 
> Rośliny strączkowe: różne rodzaje fasoli (również szparagowa), groch, 
> soczewica, soja.
> Tłuszcze: olej rzepakowy oraz oliwa z oliwek.
> Słodycze: (do 75 kalorii dziennie!) sorbety, dropsy, kakao.
> 
> Produkty zakazane
> Warzywa: buraki, marchew, kukurydza, ziemniaki.
> Owoce: wszelkie owoce i soki.
> Produkty bogate w skrobię: wszystkie gatunki pieczywa, maca, płatki 
> śniadaniowe, owsianka, ryż, makarony, ciastka. 
> Produkty mleczne: mleko (również sojowe), kefiry, jogurty.
> Inne: wszelkie alkohole, w tym także piwo i wino, nawet w małych ilościach.
> 
> Przykład dziennego menu w 1 etapie:
> Śniadanie: 
> - 0,2 l soku pomidorowego 
> - jajecznica z pieczarkami 
> - dwa plasterki wędliny 
> - bezkofeinowa kawa lub herbata ze słodzikiem 
> Drugie śniadanie: kawałek chudego sera mozzarella
> Obiad: sałata z sosem light i plastrem szynki z indyka 
> Podwieczorek: 0,5 szklanki chudego twarożku oraz 0,5 szklanki pokrojonych 
> pomidorów i ogórków Kolacja:
> - ryba 
> - pieczone warzywa 
> Deser: krem z chudego twarożku z odrobiną skórki cytrynowej
> 
> Jajecznica z pieczarkami 
> Składniki (1 porcja): 2 jajka, 10 dag pieczarek, sól, pieprz, łyżka oliwy z 
> oliwek, 1/4 pęczka szczypiorku
> 1. Jajka umyć, wbić do miski, roztrzepać z solą i mielonym pieprzem. 
> 2. Pieczarki oczyścić, umyć, osączyć, pokroić w plasterki.
> 3. Szczypiorek dokładnie opłukać, osączyć, drobno posiekać.
> 4. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić pieczarki, lekko podsmażyć, wlać 
> przygotowane jajka, smażyć mieszając, aż się zetną, zestawić, posypać 
> szczypiorkiem.
> 
> Łosoś z rusztu
> Składniki (4 porcje): 80 dag tuszki łososia, 2 łyżki oliwy z oliwek, sok z 
> 1/2 cytryny, sól, pieprz
> 1. Umytą rybę podzielić na 4 porcje, natrzeć solą i pieprzem.
> 2. Oliwę wymieszać z sokiem z cytryny, posmarować nią kawałki ryby, odstawić 
> na pół godziny w chłodne miejsce.
> 3. Ułożyć na aluminiowej folii albo tacce, upiec na ruszcie. Podawać z 
> warzywami i cytrynowym sosem.
> 2 
> ETAP!!!!                                                                      
>                                                                               
>  Najzdrowszą z błyskawicznych diet odchudzających wymyślili kardiolodzy - 
> zespół lekarzy z Florydy pracował nad dietą hamującą rozwój chorób serca. 
> Rozczarowani nie dość skutecznym działaniem diety niskotłuszczowej 
> (tradycyjnie zalecanej "sercowcom"), skomponowali własną. Nazwali ją dietą 
> plaż południa. Dieta dzieli się na trzy etapy: pierwszy trwa dwa tygodnie, 
> drugi do osiągnięcia właściwej wagi, a trzeci (o tym w poniedziałek) do... 
> końca życia.
> 
> Uwaga - w tej fazie diety chudnie się nieco wolniej. Należy jednak stosować 
> się do zaleceń. Jak długo? Aż do osiągnięcia pożądanej wagi. Zaczynając 
> trzeci tydzień diety, można już pozwolić sobie na trochę (niektórych!) 
> węglowodanów: jakiś owoc, nieco płatków, kromkę chleba. Trzeba jednak zwracać 
> baczną uwagę na to, jak wpływają one na organizm. Celem tego etapu jest 
> stopniowy powrót do zwiększonego spożycia węglowodanów przy dalszej utracie 
> wagi. Jeśli zatem uda ci się dorzucać to i owo do jadłospisu i wciąż chudnąć, 
> cel zostanie osiągnięty. 
> 
> Stopniowo do diety wprowadzamy
> Owoce: jabłka, morele (suszone i świeże), borówki, melon (najlepiej 
> kantalupa), wiśnie, grejpfruty, winogrona, kiwi, mango, pomarańcze, 
> brzoskwinie, gruszki, śliwki, truskawki.
> Produkty mleczne: chude mleko sojowe, jogurt owocowy albo naturalny 
> (odtłuszczony lub o obniżonej zawartości tłuszczu).
> Produkty zawierające skrobię: chleb (wieloziarnisty, z otrębami, owsiany, 
> żytni, razowy), chleb pita z mąki razowej, babeczki z otrębami (bez cukru i 
> rodzynek), płatki owsiane (ale nie błyskawiczne), dania z mąki razowej (np. 
> makarony, pierogi), kukurydzę prażoną bez tłuszczu, ryż niełuskany i dziki, 
> kaszę jęczmienną.
> Warzywa i rośliny strączkowe: takie same jak w pierwszym etapie diety.
> Inne: czekolada z małą ilością cukru (ale tylko od czasu do czasu), budyń bez 
> tłuszczu, trochę czerwonego wina.
> 
> Czego unikać lub jeść bardzo rzadko
> Produkty zawierające skrobię: chleb (pszenny, biały), bułki, wszelkie ciasta 
> i ciastka, płatki kukurydziane, makarony, biały (łuskany) ryż.
> Warzywa: buraki, marchew, kukurydza w kolbach, ziemniaki (gotowane, smażone, 
> błyskawiczne purée itp.).
> Owoce: banany, owoce z puszki, soki, ananasy, rodzynki, arbuzy, daktyle, figi.
> Inne: miód, lody, dżemy. 
> 
> Przykład dziennego menu w 2 etapie
> Śniadanie: jagodowy koktajl mleczny (wymieszać 0,28 l jogurtu light i 0,5 
> szklanki owoców jagodowych, można też dodać 0,5 szklanki pokruszonego lodu), 
> bezkofeinowa kawa lub herbata z odtłuszczonym mlekiem i słodzikiem 
> Drugie śniadanie: jajko na twardo 
> Obiad: kurczak z kaszką kuskus i cytryną (przepis poniżej), pokrojone 
> pomidory i ogórki 
> Podwieczorek: 0,15 l jogurtu owocowego light 
> Kolacja: klops (przepis poniżej), szparagi gotowane na parze, pieczarki 
> smażone w małej ilości oliwy, pomidor i cebula - pokrojone w plasterki oraz 
> skropione oliwą 
> Deser: melon kantalupa z 2 łyżkami chudego twarożku. 
> 
> Kurczak z kuskusem
> Składniki (4 porcje): 25 dag mięsa z piersi kurczaka, róża brokułów, 25 dag 
> kaszki kuskus, łyżka oliwy z oliwek, kostka bulionowa, sól
> 1. Brokuły opłukać, rozdrobnić, wrzucić na 3 min. do osolonego wrzątku, 
> odcedzić.
> 2. Mięso posolić, posmarować oliwą, upiec w folii, trzymać w cieple.
> 3. Kaszkę kuskus wsypać do rondla, zalać wrzącą wodą z rozpuszczoną kostką 
> bulionową tak, żeby na 1 cm przykrywała kaszę, zamieszać, przykryć, odstawić 
> na 5 minut.
> 4. Kaszkę kusku

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się