• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: maciek  napisał: 

> Gość portalu: luzka  napisał(a): 
> 
> > 1) Ile czasu tam spedzac?
> 2-3 wejścia po 5-15 min każde. Zakładam, że sauna ma temperaturę ok. 100 stopni
> .
> Odpoczynek między wejściami 5-10 min, po saunie 15-20 min. Cały prawidłowy cykl
>  
> sauny to ok. 1.5 godz.
> 
> > 2) Brac przedtem prysznic?
> Absolutnie tak, to służy m.in. spłukaniu potu, zmiękczeniu skóry, i spłukaniu 
> wszelkich kosmetyków, olejków itp, które w saunie mogą być nawet szkodliwe! 
> Prysznic należy też brać po każdorazowym wyjściu w celu spłukania potu. Nie 
> przesadzać z zimną wodą, to dla zahartowanych. Wystarczy letnia.
> 
> > 3) Chodzic po kazdym treningu? (2-3 x w tyg.)
> Niekoniecznie, 1-2 razy w tyg. wystarczy. Choć przy takiej, umiarkowanej 
> intensywności treningowej sauna jest świetnym zakończeniem. Pamiętać należy, że
>  
> do sauny nie wchodzi się od razu po treningu, należy odpocząć min. 30 min. 
> Sauna jest zabiegiem relaksującym samym w sobie i nie należy zaliczać jej jako 
> coś obowiązkowego po treningu.
> 
> > 4) No i ostatnie. Boje sie, czy nie zaslabne w tym goracu. Macie jakies 
> > doswiadczenia w tym wzgledzie?
> Na początku będzie ciężko ale nie należy sie załamywać. Przyzwyczajenie do 
> ciepła przychodzi bardzo stopniowo ale szybko i wkrótce docenisz że to świetny 
> relaks szczególnie po ciężkim dniu kiedy łeb pęka. Na początku wytrzymasz 5 min
>  
> na dolnej ławce i zanim się obejrzysz bedziesz bywać coraz dłużej i coraz 
> wyżej. Postaraj się aby całe ciało było na tej samej ławce tj. nie siedź z 
> nogami opartymi na ławce niższej. Ciało powinno być ogrzewane równomiernie a 
> różnice pomiedzy poziomami ławek sięgaja 10-20 stopni. Inaczej mówiąc siedząc 
> nieprawidłowo głowę będziesz miała w ok 90 stopniach, tułów w ok 70 a stopy w 
> 50. Nie należy w saunie bywać na siłe, jak poczujesz się słabo, po prostu wyjdź
> .
> 
> Na koniec jedna podstawowa uwaga. Sauna ma służyć relaksowi. Nie ma 
> jednoznacznych reguł postępowania. Chodzi o to aby się czuć wygodnie i się nie 
> męczyć. Można do niej wchodzić dowolnie często, dowolnie długo i dowolną ilość 
> razy. Po pewnym czasie okaże się, że jest to 1-2 razy w tygodniu, 2-3 wejścia 
> po 5-10 minut. Nie należy nic robic na siłę. Klepsydry w saunie odmierzające 
> czas są tylko wskazówką a nie przyrządem pomiarowym, którego należy się 
> bezwzględnie trzymać. Przed sauną i w jej czasie nie należy nic jesć. Pić 
> napoje niegazowane, najlepiej wodę mineralną. Swietnym uzupełnieniem sauny jest
>  
> masaż rozgrzanych mięsni i stawów.
> 
> Powodzenia!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się