• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

alicja99999  napisał(a): 

> Przykro mi, ale w tym elemencie też zgadzam się z j.n.7 i śmiem twierdzić, że n
> iestety przecenia Pan/Pani merytoryczne tło "dobrej zmiany w edukacji" i pozyty
> wny efekt przesunięcia wieku dzieci szykujących się do zmiany poziomu szkoły.
> Efekt, o którym Pani wspomina tzn dominacji dzieci z prywatnych szkół w najleps
> zych gimnazjach, a niebawem w liceach, będzie nadal występował, bo tu nie chodz
> i o udaną stymulację nauczyciela (tego równiez w prywatnych nie ma za wiele) lu
> b większą samodzielność ucznia, który nie będzie doświadczał tej stymulacji i d
> latego ma wiekszą szansę, tylko o fakt, że te dzieci w rekrutacji mają absolutn
> e maxy rekrutacyjne (stopnie, konkursy itp itd) za każdym razem, gdy tego chcą,
>  a szkoła prywatna ma jasno określone czego oczekują rodzice od tej szkoły i do
>  czego dążą (znam to z doświadczeń rodzinnych). Smutne, ale to życie i przesuni
> ęcie nic , albo bardzo niewiele, pomoże w tym względzie. Ten efekt nawet sie po
> głębi, gdy dojdzie do tego znaczący odpływ najlepszych nauczycieli ze szkół pań
> stwowych (obecnych najlepszych gminazjów) do prywatnych, bo wtedy rzeczywiście 
> szkoły prywatne będą oprócz swoich bazowych zalet, również, po prostu bardziej 
> konkurencyjne naukowo. Na tym forum już to zauważono - proces się rozpoczął i j
> est widoczny w szkołach.
> Niestety podstawowym efektem tej zmiany jest zniszczenie całkiem dobrze funkcjo
> nującego systemu gimnazjów dwujęzycznych i ambitniejszych gminazjów państwowych
> . 
> Wygląda, ze tak nieprzemyślanej reformy już dawno nie było i to w żadnej branży
>  - po pierwsze wygląda na to, ze oparta jest na zwykłym, decydenckim sentymenci
> e do "czasów młodości", po drugie, ze nie zmienia się tak po prostu świeżo zako
> rzenionego systemu i przyzwoicie funkcjonującego systemu (od kilku lat i nie oo
> ceniam w ogóle kwestii przywrócenia gimnazjów, bo też można byłoby dyskutowac, 
> ale to sie stało i tyle, w dodatku po wielu latach funkcjonowania poprzedniego 
> systemu oraz w nawiązaniu do trendów światowych) bez właściwie żadnego argument
> u merytorycznego i planu dlaczego miałoby być lepiej, a po trzecie - jak można 
> zwiekszać szkoły podstawowe i licea, nie analizując bazy infrastrukturalnej - c
> hyba już tu było powiedziane, ze nierzadko wystąpi kuriozalna sytuacja, ze rejo
> nowa podstawówka bedzie miała klasy 6-8 nie u siebie w budynku, tylko w budynku
>  byłego gimnazjum lub nawet w liceum, do którego być może , dzieci z tej podsta
> wówki kiedys będą aplikowały.
> Koszmar. Zresztą to jest niestety dalszy ciąg wstecznictwa w edukacji, którego 
> sztandarem jest cofanie się do kamienia łupanego w kontekscie 6-latków w szkole
> . Oczywiście wygrywa prywata i chęć przytrzymania dzieci przez dodatkowy rok (a
>  nawet dwa) w państwowym, czyli płaconym przez wszystkich obywateli, przedszkol
> u państwowym (jeśli ktoś się dostanie, bo reszta płaci za prywatne), zamiast w 
> szkole - gdzie dziecko przebywa nie 8h tylko zaledwie 4h czy max 5h. Cały prakt
> ycznie świat (tzn ten, z którym chcemy teoretycznie rywalizować) zaczyna edukac
> ję szkolną od  5-iu lub 6-iu lat, a my cofamy się, na własne życzenie, do syste
> mu sprzed 30-u lat i uważamy nasze dzieci za mniej rozwinięte od innych nacji. 
> To nie pomoże w konkurencyjności polskiej myśli na świecie.
> Przepraszam za ten przydługawy wywód, ale to co się dzieje w polskiej edukacji 
> to jakies kuriozum na skalę pozaeuropejską. Nawet przy licznych wadach dotychcz
> asowej edukacji, kuratorium itp itd to się nijak nie broni.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się