• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

jan.nowak.7  napisał: 

> Dziękuję za miłe słowa. Co do wątków dyskusyjnych - nie twierdzę, że obecny ust
> rój szkolny jest idealny. Widzę tylko, że tryb wprowadzania zmian oznacza destr
> ukcję i minimum 10 lat bardzo złej edukacji dla wszystkich. Bez większej nadzie
> i, że to co powstanie na gruzach będzie ciut lepsze.
> 
> Owszem, system naboru do elitarnych państwowych gimnazjów ma bardzo wiele słabo
> ści – to było wypunktowywane w wątkach tego forum. Tegoroczny nabór na Mazowszu
>  był kuriozalny m.in. na skutek wiosennych zmian przepisów. Ale nie wiele lepsz
> y jest nabór do liceów, co nie znaczy, że zastąpienie go egzaminami poprawi syt
> uację (korupcję mamy niestety wpisaną w geny). W moim odczuciu zasady naboru tr
> zeba to poprawiać, ale w ramach tego co mamy.
> 
> Generalnie sądzę, że gimnazja po tych 16 latach funkcjonowania są najmocniejszy
> m ogniwem naszej edukacji. Głównie dlatego, że zgromadziły młodszą i aktywniejs
> zą kadrę nauczycielską. Moje dzieci były w różnego typu gimnazjach i każde z ni
> ch posunęło w wiedzy i umiejętnościach do przodu, podczas gdy lata w klasach IV
> -VI w dużej mierze były zmarnowane. Obawiam się, że w 8-klasowej szkole podstaw
> owej dojdzie do rozciągnięcia tego źle funkcjonującego modelu na kolejne dwa la
> ta z oczywistą stratą dla dzieci. Pomysł rozciągnięcia nauczania początkowego n
> a 4 lata wraz z późniejszym naborem (7-latki a nie 6-latki) to pomysł szaleńca 
> – to jest skazywanie bystrzejszych dzieci na wegetację w szkole i przerzucanie 
> całej odpowiedzialności na rodziców. Nie zgadzam się z porównaniem nauki w gimn
> azjum do biegu przez płotki – mam wrażenie że w wielu szkołach prowadzona jest 
> dobra robota, rozbudzane są zainteresowania. Uważam, że 12-15 lat to okres w kt
> órym jakość nauczania i grupa rówieśnicza mają największe znaczenie. Wcześniej 
> wiele mogą zrobić rodzice, później ambitniejsi są w stanie sami pokierować swoj
> ą edukacją.    

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się