Gość portalu: MACIEJ napisał: > Gość portalu: Krzysztof Homan napisał(a): > > > > reformie górnictwa. Kilkanaście lat to czynimy. Reforma pochłonęła miliard > y > > złotych, a potrzebne będą kolejne. A co z ogromnymi długami PKP, PZU, > stoczni, > > hut, służby zdrowia itd.? > > Całe to nasze gadanie o "Szkole z klasą", programach szkolnych, systemach > > oceniania pozostanie gadaniem w świetle moich wrażeń. > > Według mnie zmiany są konieczne. Jakie - oto jest pytanie! > > O tym wlasnie pisze. > Reforma,to wielkie slowo i wiadomo ze musi kosztowac. > Zaczac trzeba od rzeczy bardzo prostych,ktore nic nie kosztuja a poprawiaja > jakosc nauczania. > > 1-Ktos b.glupi wymyslil promocje w pierwszych 4 latach szk podst za samo > uczeszczanie do szkoly. > Domyslam sie ,ze jest to wzorowane na innych krajach EU i moze dlatego EU tak > odstaje od USA. > a-Jesli dzieci w kazdym wieku ze soba konkuruja i po ukonczeniu szkoly tez maja > > ze soba konkurowac,to odbieranie tej konkurencji juz na samym poczatku szkoly > wypacza charakter i odbiera nauczycielom mozliwosc motywowania uczniow. > Unsatisfied pisal,ze 4 klasa prezentowala niski poziom z ang.-i to byl wynik > braku motywacji. > Dyrektor wiedzial o tym,ale krzykiem nikogo nie byl w stanie zmusic. > System wyrozniania lepszych uczeszczania do lepszej klasy jest wystarczajaca > motywacja. > Gdy wyeliminujemy konkurencje,zostanie komuna i tumiwisizm. > 2-Podpisywanie lekcji przez rodzicow w Stanach jest przez cala szkole > podstawowa,a testy podpisywane sa nawet w junior-hi. > > To nic nie kosztuje,dlaczego od tego nie zaczac? > > > Pozdrawiam > > Krzysztof Homan, nauczyciel > > khoman@poczta.onet.pl