• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: Ruban  napisał(a): 

> Gość portalu: aliveinchains  napisał(a): 
> 
> > Ruban, takie rzeczy jak ty to mozna czytac od paru lat w miesiecznikach t
> ypu "Ś
> > lask", czy felietony z GW i DZ...na mnie to nie robi już wrażenia, bo pra
> ktyka 
> > jest taka jaka jest:)
> 
> Ważne jest KTO pisze te felietony czy to są ludzie z pewnym autorytetem naukowy
> m, jeżeli tak należy do nich podchodzić poważnie, a nie "olewać".
> Cóż to za praktyka "taka jaka jest" ???? 
> > 
> > Mamy obok świetnie prosperujacy Kraków...dążmy by się do niego zblizyc, n
> ie tyl
> > e mentalnie, bo to dokonało sie dawno ile w formie dobrze działajacej inf
> rastru
> > ktury. Z kim jak z kim, ale jak spojrzysz na rozkłady jazdy kom publ, to 
> BB jes
> > t najlepiej skomunikowane własnie z Krakowem, ba nie gorzej jest z nim sk
> omunik
> > owane niż Katowice (wielki hub 2mln Silesi)...i to pomimo fatalenej infra
> strukt
> > ury. Dodam, że BB nie działa jak hub dla Cieszyna, Wadowic, czy żywca..te
>  miast
> > a maja mnostwo bezpośrednich połączeń z Kr....:)
> 
> Nareszcie "próba" merytorycznej dyskusji.
> System powiązań transportowych jest pewnym wskaźnikiem zależności gospodarczych
>  subregionów. Niestety w naszym przypadku ( centralizacja ) wiele decyzji odnoś
> nie budowy tychże miało silny podtekst polityczny, a nie gospodarczy.
> Dlatego dużo lepszym wskaźnikiem byłoby określenie NATĘŻENIE ruchu na tych tras
> ach. Ludzie najczęściej "głosują" nogami, a w tym przypadku kołami.
> Oczywiście najlepszym wskaźnikiem powiązań gospodarczych byłoby określenie jaka
>  część dochodu subregionu jest generowana w wyniku współpracy z innym z uwzględ
> nieniem występujących sprzężeń zwrotnych.
> Słyszałem, że podobne opracowanie było opracowane na zlecenie Marszałka Woj. - 
> ale nie jestem pewien.   
>  
> > Nie zamykając się na Silesię otwórzmy się jeszcze bardziej na Kr...ba naw
> et zmi
> > eniając barwy województwa.
> 
> Niestety w ekonomii występuje zasada "koszula bliższa ciału" jest to efekt psyc
> hologiczny coraz częściej uwzględniany w teoriach ekonomicznych ( próba zmatema
> tyzowania tych zależności np: wykorzystanie teorii gier w ekonomii)
> 
> >   Bo co jak co, ale BB bedzie miało razem z SCI wiecej
> >  do gadania w małopolskim+SCI niż w obecnym ślaskim dreczonym nieudolnośc
> ia lok
> > alnych władz, dreczonym skutkami gospodarki pociezkoprzemysłowej, dreczon
> ym dem
> > onami antypolskości typu RAS:(
> 
> Na jakiej podstawie twierdzisz, że będzie miało więcej do "gadania" wręcz przec
> iwnie w Małopolsce będziecie mieli potężnego konkurenta w postaci Zakopanego i 
> subregionu z nim związanego, czym to się skończy naprawdę trudno powiedzieć.
> 
> Nieudolność władz lokalnych - niestety z tym muszę się zgodzić, ale już widać ś
> wiatełko w tunelu po ostatnich wyborach wielu nieudaczników zostało wywalonych 
> ze swych stołków (Kopel w Chorzowie), a reszta powoli mądrzeje (takim memento b
> yło nie przyznanie przez Polskę M.E.)
> 
> Silesia już dawno "zapomniała" o problemach związanych z restrukturyzacją przem
> ysłu (i co miało dużo większe konsekwencje) z tzw. "kotwicą inflacyjną" Balcero
> wicza.
> Na marginesie. Silesia dopiero wstępuje na ścieżkę wzrostową i robi to z zawrot
> ną szybkością wykorzystując świetne tereny inwestycyjne z pełną infrastrukturą 
> (największe z polskich dużych miast).
> Ostatni przykład:  
> W Gliwicach powstał jeden z największych węzłów komunikacyjnych w Europie łączą
> cy w przyszłości trzy autostrady A4 i A1 i Średnicówkę.
>  
> "Antypolski" RAŚ to raczej margines tak jak PiS -podobna ideologia. Słuchając w
> ypowiedzi Gorzelika w TV widać, że i oni spuszczają powoli z tonu.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się