• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: cesa rstwo(rzok)  napisał(a): 

> W czwartek 30 sierpnia b.r. odbyło się spotkanie Zbigniewa Rapciaka dyrektora
> krakowskiego oddziału GDDKiA z przedstawicielami samorządów gmin
> zlokalizowanych wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 52 Bielsko Biała –
> Głogoczów. Przedstawiciele GDDKiA zaprezentowali harmonogram prac nad
> Beskidzką Drogą Integracyjną (BDI).
> 
> Dyrektor Rapciak przypomniał, że pierwsze prace studialne nad powstaniem drogi
> były prowadzone w roku 1999. Wówczas pomysł nie został skierowany do dalszej
> realizacji ze względu na wielkość zadania i ogromne koszty związane z jego
> realizacją. Postanowiono, że w pierwszej kolejności zostaną zbudowane
> obwodnice miast położonych na trasie, przede wszystkim Kalwarii i Andrychowa.
> Na niedawnym spotkaniu w Bielsku Białej Jerzy Polaczek Minister Transportu
> podjął decyzję, by problem rozwiązać kompleksowo i połączyć dwie drogi
> ekspresowe: węzeł „Suchy Potok” na S 1 w rejonie Bielska Białej z G
> łogoczowem
> na S 7 poprzez budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej.
> 
> Nowa droga będzie miała ok. 70 km długości. Będzie to dwujezdniowa droga klasy
> GP (główna przyspieszona); każda z jezdni będzie miała po dwa pasy ruchu. Jej
> dostępność będzie ograniczona, to oznacza, że wjechać na nią i zjechać z niej
> będzie można tylko na węzłach. Wokół drogi powstanie sieć dróg dojazdowych
> służących ruchowi lokalnemu, którymi mieszkańcy będą mogli dojechać do swoich
> posesji, rolnicy do pól uprawnych, a dzieci będą mogły bezpiecznie dotrzeć do
> szkoły. W ciągu BDI powstaną obwodnice, które wyprowadzą ruch tranzytowy z
> miast. Planowane są: północna obwodnica Kalwarii Zebrzydowskiej, południowa
> obwodnica Wadowic, północna obwodnica Andrychowa, południowa obwodnica Kęt i
> północna obwodnica Kóz. Cały proces przygotowania inwestycji zostanie znacznie
> skrócony (zwykle w Europie Zachodniej przygotowanie inwestycji do momentu
> rozpoczęcia budowy trwa 7 lat) i jeśli wszystkie zaangażowane podmioty dołożą
> starań, to już z końcem 2012 roku może być wydane pozwolenie na budowę, a sama
> budowa mogłaby być realizowana w latach 2013 – 2015. Szacuje się, że kosz
> t
> realizacji inwestycji przekroczy 2 miliardy złotych.
> 
> Podczas dyskusji okazało się, że z członem „integracja” w nazwie dr
> ogi nie
> wszystkie gminy w pełni się identyfikują. Włodarze Kalwarii i Andrychowa
> chcieliby przede wszystkim, by najpierw powstały obwodnice tych miast, a
> dopiero później cała BDI. Dyrektor Rapciak uświadomił ich, że nowelizacja
> ustawy o ochronie środowiska, która weszła w życie 18 sierpnia br. zobowiązuje
> inwestora do uzyskania decyzji lokalizacyjnej dla całego ciągu drogi, więc
> uzyskanie takiej decyzji dla samej Kalwarii czy samego Andrychowa byłoby
> niemożliwe. Burmistrz Andrychowa oświadczył, że radni nie przeznaczą środków
> na inwestycję, która nie powstanie w czasie trwania jednej kadencji.
> Przedstawiciele GDDKiA tłumaczyli samorządowcom, że fakt współfinansowania
> inwestycji przez samorządy nadaje jej wyższą rangę i nie będzie już tak prosto
> wykreślić ją z planów rządowych, gdyby kiedyś były takie zakusy. Propozycja
> współfinansowania przez samorządy opracowania dokumentacji i materiałów
> niezbędnych do uzyskania decyzji lokalizacyjnej zakłada, że ponad 72 % kosztów
> (37,7 mln zł z 52,2 mln zł) poniesie GDDKiA, a resztę gminy. Strony ustaliły,
> że wrzesień przeznaczają na ustalenie ostatecznego kształtu porozumień i że na
> bieżąco będą ze sobą współpracować w procesie przygotowania inwestycji.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się