• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

everettdasherbreed  napisał: 

> Stałe znaki i przepisy ograniczenia prędkości zostały wprowadzone w Niemczech w
>  dniu 7 maja 1939. Oto link:
> 
> www.dhm.de/lemo/html/1939/index.html
> Ówczesny szef policji, Heinrich Himmler, uważał, że policja powinna walczyć głó
> wnie z aborcją i wypadkami drogowymi.
> 
> W owych czasach nie było jednak radarowego ani laserowego pomiaru prędkości. W 
> jaki zatem sposób mnożono prędkość.
> 
> Możliwy był chyba tylko jeden sposób:
> Policjant obserwował prosty odcinek szosy i włączał stoper, gdy kontrolowany sa
> mochód mijał jakiś oznakowany punkt (drzewo, słup itp.) a wyłączał, gdy mijał i
> nny podobny punkt. Znając odległość między punktami pomiaru i czas przejazdu mo
> żna było obliczyć prędkość jazdy na tym odcinku.
> Oczywiście, wtedy nie było kalkulatorów i policjant musiał wykonać dzielenie pr
> zy pomocy papieru i ołówka.
> 
> Ciekawe, czy dzisiejszy polski policjant potrafiłby przeprowadzić taki pomiar p
> rędkości (zwłaszcza tę ostatnią czynność)?
> 
> No i oczywiście, warunkem egzekwowania takiego przepisu było powszechne stosowa
> nie zasady, że policjant zawsze ma rację. W ówczesnym ustroju Niemiec to było m
> ożliwe. Ale czy możliwe jest teraz? 

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się