Gość portalu: builder napisał(a): > wybacz= nie masz racji, > porownanie samolotu do samochodu ne jest takie samo biorac pod uwage > kierujacego tymi pojazdami, > doswiadczenie podczas kierowania ma ogromny wplyw jednak podczas > prowadzenia obu machanizmow juz nie, > 1. samochod podczas naglego nacisniecia gazu z b. mocnym sinikiem > moze sie poslizgnac w miejscu kolami (boksowanie kol) i nagle > ruszenie nie jest natychmiastowe i zalezy od przyczepnosci opony do > podloza, co ma duze znaczenie, podloza (drogi) moga byc suche i > mokre a i te dziela sie na inne w zaleznosci od otoczenia i warunkow > atmosferycznych, twoje nowe BMW posiada czujniki, ktore pozwalaja > dostosowac auto do warunkow pogodowych a jednak udaje sie zaboksowac > kolami, > 2. samoloty odrzutowe maja to do siebie, ze warunki atmosferyczne > typu: wilgoc, deszcze, mrozy, wiatry na silniki nie dzialaja bo > silniki maja czujniki, ktore tak dostosowuja ich prace by wydajnosc > ic byla najlepsza w normalnj pracy nie i nie przekraczala 75~80% ich > mocy(gardziel turbiny samoczynnie ustawia sie do warunkow w > zaleznosci od tego co zassysa do wewnatrz), a to powoduje fakt taki, > ze przy szybki dodaniu gazu moc wzrasta praktycznie o te 20% wiecej > i wyprowadza mazyne w mgnieniu oka w gore, > > p.s. > porownaj sobie gosciu dane techniczne 2 samolotow: TU 154 i Boeinga > 747, porownaj masy i predkosci oraz moce silnikow i wyposazenie=juz > jestem pewien, ze jestes na TAK za Boeingiem=juz 30 lat tmu roznice > byly kolosalne!=jednak komunisty musialy byc gora!, > > szkoda gadac, > > > >