Gość portalu: megalomania napisał(a): > [b]1. samolot wazy 100 Ton=ciag 3*88.5Mkn=265.5Mkn dla TU154 2. samolot wazy 30 > 0 Ton=ciag 4*89.7Mkn=358.8Mkn dla Boeninga 747 niech mi p. wytlumaczy po swojem > u jak to jest mozliwe, ze samolot o wadze 300 ton ma 10-cio lepsze osiagi niz T > U.., ktory jest 3 razy lzejszy? prosze bardzo.....,[/b] Po pierwsze dla precyzj > i należałoby porównać TU154m z boeningiem średniego zasięgu czyli 737. TU154 ma > siłę ciągu 3 × 103 kN = 303 kN (kilo niutonów - jednostki [b]Mkn[/b] nie są mi > znane i nie wiem co oznaczają) z masą maksymalną 102 ton. Boening np 737-800 m > a siłę ciągu 2 × 26.400 lbs = 52.800 lbs = 235 kN przy masie maksymalnej ok. 80 > ton. czyli 303/102=2,97kN/t > 235/80/=2,94kN/t. Ta proporcja jest bardzie > j korzystna dla tutki. > [b]to sowieci padli na twarz!=nawet MIG21=padl ![/b] Przecież to historyczna konstrukcja z lat '50 zastapiona przez inne modele free.of.pl/f/falconsite/porownanie.html > pl.wikipedia.org/wiki/MiG-35 > pl.wikipedia.org/wiki/Su-34 > pl.wikipedia.org/wiki/Su-47 > Nie jestem ekspertem lotniczym ale pewne parametry potrafię porównać. Żeby ocen > ić poprawnie dwa "produkty" trzeba uwzględnić wszystkie parametry a nie tylko w > ybrane, którymi chce się udowodnić wyższość jednego nad drugim. Skoro produkt w > ytwarzany był przez 40 lat to widocznie coś za tym przemawiało, ze nie zaniecha > no jego produkcji. Z ogólnodostępnych informacji wynika, że mankamentem TU154 j > est hałas jego silników i to zadecydowało, że jego eksploatacja zmierza ku koń > cowi. Zdaniem fachowców atutem TU154 była mocna konstrukcja dolnej części kadłu > ba dzięki czemu wyląduje on tam, gdzie inne samoloty nie podejmą nawet próby. U > waga co do ekonomii: Rosjanie stosowali te same "chwyty" co najwięksi światowi > producenci samolotów.