Gość portalu: builder napisał(a): > w punkcie:(1) nie postawilem przecinka i przy liczbie:9803 powinno > byc:9.803N, > a przy punkcie:(2)sie majtnolech bo podzielilem (g) zamiast pomnozyc > i wyszly by:(Kg) - :(, > to sprawdzmy czy to dziala: > (52.800lbs*465g)/1000g=24.552Kg/0.102g=240705.8823N/1000g=240.70KN > ---- > cyt: > " Boening np 737-800 ma siłę ciągu 2 × 26.400 lbs = 52.800 lbs = 235 > kN przy masie maksymalnej ok. 80 ton. czyli 303/102=2,97kN/t > > 235/80/=2,94kN/t." > > i u sie juz wszystko zgadza :)). > ---- > cyt: > "TU154 ma siłę ciągu 3 × 103 kN = 303 kN (kilo niutonów - jednostki > Mkn nie są mi znane i nie wiem co oznaczają) z masą maksymalną 102 > ton." > > gdzies widzialem jednostke miary: MkN=znajde to i przedstawie, > jednak caly czas porownujemy moce silnikow dwoh samolotow i roznice > te sa kolosalne bo szybkosc dzialana w ekstremalnych warunkach > przestarzalej turbiny i nowoczesnj jest nie do porownania, dlatego > tez podalem w jednym z moich odpowiedzi porownanie pomiedzy starszej > generacji samochodem a nowszej=i mysle, ze to jest przekonywujacy > argument, a to, ze te starsze samochody doskonale sie sprawdzaja to > nie znaczy, ze ich osiagi techniczne sa porownywalne z nowszymi > samochodami i tylko o to mi chodzilo., >