speedy13 napisał: > Hej > > nannek napisał: > > > > > Nie cena komercyjna wynosiła 160tys zł nie kłam bo to bardzo brzydko. > > Faktycznie, pomyliłem się. W roku 1980 przebicie ceny giełdowej nad urzędową by > ło znacznie mniejsze w granicach około 2x. Przepraszam. > > > Czyli było 2,4mln zasłużonych rodzin średnio po 4,4osoby w rodzinie ? > > Jak by ci tu powiedzieć :) w 1980 Polska Zjednoczona Partia Robotnicza liczyła > około 3 mln członków :). > Oczywiście nie znaczy to że talony na samochód przysługiwały tylko członkom PZP > R. Dostawali je np. obligatoryjnie wiejscy lekarze i weterynarze. Ale także np. > kadra kierownicza - a już na szczeblu dyrektora przedsiębiorstwa praktycznie w > szyscy kierownicy należeli do PZPR. > > > Talony były losowane. > > Nie było jasnych reguł nigdy, o ile wiem. Wspomnianym lekarzom talon przysługiw > ał raz na 4 lata. Często dyrektor przedsiębiorstwa dostawał pewną pulę talonów, > którą dzielił wg własnego uznania. Mogło to mieć i formę losowania wśród załog > i, jak najbardziej. > > > > > > > Można było utrzymać rodzinę 5 osobową bez problemu, wykształcić dzieci, p > ojecha > > ć razem na wakacje. > > To zależy, jak zdefiniujemy sobie pojęcie "utrzymać bez problemów". Np. czy kon > ieczność poświęcenia średnio 2-3 godzin dziennie na zakup artykułów spożywczych > to jest problem, czy nie? Czy konieczność stania 2 tygodnie w kolejce pod skle > pem po meble lub sprzęt AGD/RTV uznamy za problem? > > To właśnie miałem na myśli, pisząc że pieniądze nie były wiele warte. Bo towary > , jakie można było za nie kupić, były trudno dostępne. Zaś w stosunku do kursu > dolara zarobki były tak małe, że kupno towarów zagranicznych w rodzaju wspomnia > nego RTV/AGD było poza zasięgiem przeciętnego pracownika. >