Gość portalu: bzyk napisał(a): > Ja to wszystko wiem. I nadal nie rozumiem. Wystarczy mieć 5 tys. zł, by przejąć > PKS? > > ED, 2011-06-20, 20:06, Fani latania... i bardzo tajemnicza firma stają do walki > o świętokrzyskie PKS > "Całkowicie tajemniczą firmą jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Retai > l Provider z Wrocławia zarejestrowana w Warszawie w grudniu 2010 roku z kapitał > em założycielskim zaledwie 5 tysięcy złotych. Wszystkie udziały należą do firmy > Pelmano Trading&Inwestment Limited, która kontroluje kilka innych spółek. Prez > esem Retail Provider jest pan Tadeusz Wiesław Łatała przed ponad 10 laty mocno > związany z kielecką firmą Biomedic, gdzie był między innymi prezesem zarządu i > prezesem razy nadzorczej. Retail Provider stawała już do walki o zakup kilku sp > ółek PKS, między innymi we Wrocławiu i Siedlcach, ale nie została wybrana przez > ministra Skarbu Państwa. " > > Olsztyński PKS ma nowego właściciela > 2011-10-05 11:12:32 (ost. akt: 2011-10-05 11:21:18) > > "Retail Provider Sp. z o.o. została nowym właścicielem olsztyńskiego PKS-u. Spó > łka 4 września 2011 roku kupiła 85% akcji przewoźnika. Tym samym kilkumiesięczn > y proces prywatyzacji zakończył się. > Olsztyński PKS ma nowego właściciela > Minister Skarbu podpisał umowę sprzedaży akcji olsztyńskiej spółki z firmą Reta > il Provider z siedzibą w Warszawie. Wartość transakcji, jak poinformował resort > skarbu, to 12 milionów 342 tysiące złotych. > - Nowym prezesem zarządu Spółki został Jacek Semczuk, powołany na to stanowisko > przez Radę Nadzorczą. Dotychczasowy prezes, Adam Iwaniuk, będzie członkiem zar > ządu Spółki, tak, aby zapewnić kontynuację rozpoczętych już procesów restruktur > yzacyjnych - poinformowała Justyna Prokop, PR Manager w Kancelarii Prawnej Trus > iewicz Siwko, która była odpowiedzialna za prawną stronę transakcji. > Retail Provider to przedsiębiorstwo z Warszawy, zajmujące się inwestycjami dewe > loperskimi. Wątpliwości wśród załogi budzi fakt, że Retail Provider działa głów > nie w branży deweloperskiej, a nie transportowej. Pracownicy obawiają się, że p > rawdziwym powodem przejęcia PKS-u może być blisko 6 hektarów ziemi położonej w > atrakcyjnym miejscu Olsztyna. > Olsztyński PKS zatrudnia 170 osób, posiada ponad 80 autobusów. Od ponad roku tr > wa procedura prywatyzacyjna przedsiębiorstwa." > olsztyn.wm.pl/71454,Olsztynski-PKS-ma-nowego-wlasciciela.html > "Coś podobnego dzieje się w Państwowej Komunikacji Samochodowej, która niebawem > ma pojawić się na giełdzie pod starym – nowym szyldem. Kiedyś była to Pa > ństwowa Komunikacja Samochodowa (PKS). Obecnie słowo Państwowa ma zastąpić P o > l s k a , ale istota rzeczy ma pozostać niby ta sama. Skryte kombinacje świadcz > ą o tym, że wkrótce cały kraj będzie objęty siecią połączeń autobusowych, które > mają być wykonywane przez prywatnego przewoźnika. Za takim rozwiązaniem stoi b > iznesmen – Mariusz Koper, który poprzez spółkę Pelmano Trading zarejestro > waną na Cyprze już kontroluje Polską Komunikację Samochodową i za pośrednictwem > innych spółek, w które angażuje się osobiście wykupuje PKS należącą do państwa > . Na całym świecie, a zwłaszcza w tranzytowej Polsce działalność autobusowo-aut > okarowa, podobnie jak kolejowa (PKP Cargo S.A.) jest najbardziej dochodowa, o c > zym świadczą przykłady firm - głównie zagranicznych, które inwestują w krajowy > transport lądowy. A więc ogół rzeczy wskazuje na to, że niebawem z ciężkim lose > m kolejarskim będą borykać się również setki pracowników, zatrudnionych w Polsk > iej Komunikacji Samochodowej." > zzksl.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=882:lekcewaenie-mundurowy > ch-kolejarzy&catid=9:aktualnoci-strona-gowna&Itemid=104 >