• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

el-042  napisał: 

> yarro  napisał: 
> 
> > Jeżeli rzeczywiście Wólczańska miałaby mieć na odcinku al. PCK - 
> > Wróblewskiego i dalej szerokość LR 30m. to konieczne są duże wyburzenia. 
> Już  
> > to przerabialiśmy
> > na Zachodniej i jakoś to miasta do dziś tam nie ożywiło... Co nie zmienia
>  
> > faktu
> > ze teoria jest poniekąd słuszna.
> 
> Akurat dobrze sie sklada, bo Wolczanska od wysokosci PCK do Pabianickiej jest 
> zdegradowana i przydalaby sie jej przebudowa. Moim zdaniem nowa aleja powinna 
> isc strona wschodnia, ale miasto rozwaza budowe kosztem strony zachodniej. 
> Patrząc od Skorupki po stronie wschodniej do wyburzenia poszłoby kilka 
> zapuszczonych nieciekawych kamienic w stylu Bałut, trzeba by zabrać kawałek 
> terenu za Seminarium Duchownym, za nim jest kilka XIX i XX wiecznych kamienic, 
> ktorych troche szkoda, ale za to później od Czerwonej jest tylko obrzydliwy 
> mur, rynek Górniak i wysiedlona kamienica przy Pięknej do rozbiórki. Miasto 
> natomiast woli poświęcić kawałek hali i siedziby Ekspressu Ilustrowanego, 
> kawałek parku Klepacza (zbliżająć się z ulicą pod willę Richtera oraz inne 
> wille mieszczące dziekanaty), iść terenem Politechniki Łódzkiej wyburzając przy
>  
> okazji parę budynków oraz akademik szkoły Muzycznej. Dalej po stronie 
> zachodniej mamy kamienice przy Wólczańskiej. Wg mnie rozsądniej byłoby iść 
> drugą stroną. Tak czy owak zabudowa na tym odcinku Wólczańskiej jest słabo 
> rozwinięta i nie będzie z nią tyle problemów, co na Kościuszki. Był również 
> rozważany pomysł tunelu pod placem Katedralnym, ale ze względu na plany 
> zabudowania go oraz na koszty zrezygnowano z tego rozwiązania.
> 
> > Ja bym widział Kościuszki i jej ew przedłużenie jako szeroką aleję, 
> zadrzewioną
> > ,
> > z tramwajem po środku, zaś dla samochodów po max dwa wąskie pasy ruchu w 
> każdą
> > stronę.
> > 
> > I już.
> 
> Ja też bym chciał drzewa na alei, ale musiałaby ona być wtedy szersza. Musi być
>  
> bowiem miejsce na wszystko, co potrzebne w tych 30 metrach. Według Dziennika 
> Ustaw nr 43 (Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 
> marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi 
> publiczne i ich usytuowanie) dwujezdniowa ulica (teren zabudowy) o szerokości 
> 30 m w liniach rozgraniczających to ulica klasy Z (zbiorcza), ale myślę, że 
> nasza Wólczańska będzie klasy G (główna), co jest dopuszczone w wyjątkowych 
> przypadkach wynikających z zagospodarowania. Zatem rozpatrzmy ją jako ulicę 
> przebudowywaną na klasę G. Przeliczmy zatem, jakby mogła wygladać Wólczańska i 
> co zawarłoby się w tych 30 metrach. Dla drogi klasy G mamy: 
> minimalną szerokość chodnika 1,5m, zakładam dwa takie chodniki po każdej 
> stronie (1,5m x 2 = 3m); 
> norma przewiduje 3,5 metrową odległość chodnika od krawędzi jezdni (3,5x2 = 
> 7m), ale przy przebudowie dopuszczone jest, żeby chodnik był bezpośrednio przy 
> jezdni i pewnie tak będzie w tym przypadku; 
> jeśli ktoś chciałby tam ścieżkę rowerową to mamy możliwość: 1,5m x 2 (dwie 
> jednokierunkowe), 2m x 1 (jedna dwukierunkowa), 2,5m x 2 (dwa ciągi pieszo-
> rowerowe) jednak wątpię, że tam będzie ścieżka rowerowa, ale przydałaby się, bo
>  
> Wólczańska byłaby przebudowywana już w czasach, gdzie ruch rowerowy się 
> uwzględnia, a nie tak jak Kościuszki, kiedy to ścieżki rowerowe nie istniały. 
> Torowisko tramwajowe zakładam, że będzie wydzielone. W zależności od 
> usytuowania słupów trakcyjnych i szerokości pasów bezpieczeństwa na wydzielone 
> torowisko należałoby orzeznaczyć od 7m do 8m.
> Na każdy pasy ruchu potrzeba od 3,0 do 3,5 metra. Załóżmy, że będą 4 pasy 
> łącznie (po dwa w każdym kierunku). Można teraz te wszystkie parametry 
> zestawiać i wtedy się okaże, że na zieleń niewiele nam zostanie. Poza tym 
> drzewa przeszkadzają w prowadzeniu instalacji, bo kładzie się je w paśmie od 
> krawędzi jezdni do linii rozgraniczającej.
> Według mnie najprawdopodobniejsze warianty to:
> Wariant 1: dwa chodniki po 1,5m (3m), dwa pasy bezpieczeństwa po 3,5m (7m), 
> dwie jezdnie po 6m (12m), torowisko (8m)
> Wariant 2: dwa chodniki po 3m (6m), ścieżka rowerowa dwukierunkowa (2m), brak 
> pasów bezpieczeństwa, dwie jezdnie po 7m (14m), torowisko (8m)
> A co z zielenią? Norma wymaga, by pas zieleni miał minimum 3 metry szerokości, 
> a drzewa powinny stać najlepiej 3 metry od krawędzi jezdni. Zatem na dwa 
> szpalery drzew powinno pójść minimum 6 metrów z tych 30. Rozważcie sami, gdzie 
> tu miejsce na drzewa. Poza tym nie wydaje mi się, żeby Kościuszki miało 30 m w 
> LR. Nie sprawdzę teraz tego, bo musiałbym przerzucić tony papierów, ale jeśli 
> dobrze pamiętam, to Kościuszki ma 25 metrów.
> 
> --
> Odpłyń Łodzią

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się