• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

yarro  napisał: 

> el-042 napisał:
> 
> ) Jest akurat odwrotnie. To Wy uważacie, że jesteście najmądrzejsi i negujecie
> ) wszystko jednym argumentem: że coś pochodzi z lat 70-tych, więc jest 
> ) poronione.
> ==
> Za to dla ciebie jest to wszystko wzorcem i wyznacznikiem?
> 
> 
> ) Niech każdy się zajmie swoją działką, to będzie lepiej. Będziemy mieli 
> ) powtórkę z rozrywki, kiedy to budowlańcy tworzyli architekturę i stawiali w 
> ) szeregu sto żelbetowych bloków. Podobne kwiatki także dziś można oglądać. 
> ==
> I niestety żal na to patrzeć, ale ty powielasz pomysły które zrodziły się w
> ówczesnych czasach.
> 
> ) Pracowałeś kiedyś nad jakimś projektem? Chyba nie. 
> ==
> Hm? Niestety mój młody wiek mi na to nie pozwolił. No i nie studiuję boskiej i
> niedostępnej dla szaraczków wiedzy o architekturze i urbanistyce.
> 
> 
> ) Rozważasz tyle możliwości, że czasem sam się w tym wszystkim gubisz. 
> ==
> Powiadasz? Ojej...
> 
> ) Nigdy nie da się wszystkiego pogodzić. Należy wybrać rozwiązanie 
> ) najkorzystniejsze, wartościować i dążyć do spełnienia celów. 
> ==
> Słuszna uwaga. Tak więc moim celem jest przyjazne, zielone, czyste i piękne
> miasto, gdzie uszanowene są zabytki i historia, a nowoczesność wprowadzana jest
> z umiarem. I to się da pogodzić. To jest mój cel. A twój?
> 
> ) Nie wiem, co się tak uczepiliście tej Piotrkowskiej. 
> ==
> Bo tak :)
> 
> ) Tramwaj na Piotrkowskiej wcale nie jest cudem, który trzeba chronić za 
> ) wszelką cenę.
> ==
> Ale jest ważny i tworzył historię miasta. Można go poprawić a nie wywalać.
> 
> ) Nie potraficie się oderwać od rzeczywistości. 
> ==
> Za to ty potrafisz bezbłędnie ;P
> 
> ) Czy jest tak świetnie, że nie można już niczego zmieniać?
> ==
> Czy dawne pojekty są tak świetne, że nie można już w nich niczego zmieniac?
> 
> ) Podobnie z tym tunelem z Fabrycznego na Kaliski, który będzie tylko
> ) rozpruwaniem miasta i uniemożliwi szybki ruch z racji małego promienia skrętu
> ) z linii kaliskiej. 
> ==
> Tunel budowany metodą głębinową, a nie odkrywkową nie pruje miasta. Poza tym,
> przed dworcem kaliskimi tak musi pociąg zwolnić, a za nim nie pędzi od razu, pr
> awda?
> 
> ) Łódź ma układ komunikacyjny XIX wieczny, a jest już w XXI wieku.
> ==
> Fakt.
> 
> ) Jak daleko można rasować ten układ? Kiedy to wszystko padniee z
> ) przeciążenia? Moim zdaniem już niedługo i jeśli nie wprowadzi się radykalnych
> ) zmian, to Łódź cofnie się spowrotem do XIX wieku. 
> ==
> To może zburzmy ją całą i wybudujmy na nowo? Tyle, że nas na to nie stać, a i
> architektura jest teraz mierna.
> 
> ) Dlatego cieszę się, że plany tworzą pasjonaci fachowcy, 
> ==
> Poważnie? Wymień mi nazwiska.
> 
> ) a nie pasjonaci amatorzy. 
> ==
> ... ale przynajmniej ze zdrowym rozsądkiem.
> 
> ) Tramwaj na wąskiej Piotrkowskiej to nie jest szczyt moich marzeń i możliwości
> ) tego miasta. 
> ==
> Ale nie jest też szczytem pomysłowości i dobra go stamtąd wyrzucać. Poza tym, t
> o
> twoje marzenia. Nie uszczęśliwiaj nimi wszystkich.
> 
> 
> ) Na metro nas nie stać i nie jest tak naprawdę potrzbne w obliczu usprawnienia
> ) komunikacji tramwajowej i budowy SZYBKIEGO tramwaju, a nie atrapy jak na WZ.
> ==
> Atrapa na W-Z jest wynikiem polityki, a nie techniki i projektu.
> 
> ) A Wy do tego właśnie zmierzacie. Chcecie stworzyć atrapę na ulicy pośród
> ) samochodów i skrzyżowań. 
> ==
> To twoja opinia. Dla nas to żadna atrapa.
> 
> ) Po pierwsze jest jedna najważniejsza rzecz. Piotrkowska jest klasy co najwyże
> j
> ) Z. Ulice tej klasy charakteryzują się tym, że mają gesto skrzyżowania, jedną 
> ) jezdnię i mogą prowadzić ruch o co najwyżej średnim natężeniu. Niestety nie d
> a
> ) się zmienić klasy tej ulicy, a jej możliwości niedługo się wyczerpią. 
> ) Wystarczy, że tak jak w poniedziałek popsuje się samochód i nie będą jeździć 
> ) ani tramwaje, ani inne samochody i autobusy. Poza tym zasadniczy szczegół. 
> ) Nie można tam tworzyć dwóch jezdni rozdzielonych seperatorem, bo jest za 
> ) wąska. Samochód się tam nie zmieści. Nie chcecie robić komunikacji na nowej 
> ) alei, tylko koniecznie dręczyć Piotrkowską. 
> ==
> Hm, czy uczono cię że ulica to nie tylko ruch samochodowy i komunikacja
> zbiorowa, ale także pierzeje architektury, ludzie, piesi, szpalery drzew,
> sklepy, buira, mieskania... słowem organizm? A nie tylko klasy w stylu zbiorcza
> ,
> doprowadająca, główna, głóna ruchu przyspieszonego, szybkiego ruchu itp.
> 
> Nie chcemy dręczyć Piotrkowskiej, ale i nie chcemy jej wyłączać z organizmu
> miasta, a taki skutek przewidujemy po usunieciu z niej tramwajów.
> 
> ) Poza tym wieloletnie doświedczenia na zachodzie mówią, że układ dróg powinien
> ) wyglądać tak, jak gałąź drzewa: od pnia odchodzą konary, od konarów gałęzie, 
> ) od gałęzi gałązki, od gałązek liście. Ruch główny musi być izolowany od 
> ) lokalnego, bo lokalny go tamuje. Należy rozdzielać drogi pod względem 
> ) znaczenia i klas (A, S, GP, G, Z, L, D, W). Nie można tworzyć gęstej sieci 
> ) ulic o podobnym znaczeniu jak w NYC choćby, bo w Łodzi jest za mało ulic, 
> ) dlatego musi być kilka głównych, a reszta lokalnych. 
> ==
> Zmierzasz do tego, że Piotrkowszka ma być lokalna? Od razu uprzedzam - rozumiem
> co piszesz o drogach, klasach, ruchu itp.
> 
> ) Nie będę teraz tłumaczył wszystkiego, co jest dla mnie oczywiste.
> ==
> ... bo jesteśmy ciemni i nie zrozumiemy. Słusznie.
> 
> ) Dla mnie Piotrkowska jest salonem  miasta. Ma inne walory, które
> ) trzeba pielęgnować. Na komunikację przeznaczone są inne ulice. 
> ==
> I my też ta uważamy, jednakże trqmwaj na niej chyba nie zawadza :)?
> 
> ) Dobrze, że chociaż urbaniści wiedzą, jak funkcjonuje miasto. 
> ==
> Zależy jacy i którzy :P
> 
> ) Każda inwestycja niesie za sobą wiele godzin rozważań,
> ==
> Naprawdę? W Łodzi czasem zdaje mi się, że nikt nie rozważa inwestycji.
> 
> ) które dały odpowiedź, że nie opłaca się inwestować w rozwój komunikacji na 
> ) Piotrkowskiej, bo ulica ta nigdy nie osiągnie parametrów ulicy klasy G 
> ) głównej, która zapewnia w miarę szybkie przemieszczenie się. 
> ==
> A kto mówi o rozwoju? Najpierw naprawmy to co jest, a potem twórzmy nowe.
> Nikt z nas nie chce osiągać klasy G na Pietrynie. Klasa G niech sobie będzie
> nawet na predłużeniu Wólczańskiej, czemu - uściślijmy - nie jestem przeciwny,
> jeżeli będzie ładna, przyjazna i sensowna.
> 
> ) I to wszystko, co mam do powiedzenia w tym temacie. Jeśli chodzi zaś o 
> ) Kościuszki, to bardzo dobrze, że istnieje. Problemem jej nie jest,
> ) że powstała, bo to było oczywiste i uzasadnione potrzebami miasta. Nawet
> ) dzisiaj Kościuszki jest przeciążona, a co dopiero, gdyby miała stan sprzed
> ) poszerzenia.
> ==
> Poprostu nie generowałbny się na niej taki ruch. Ale bardzo dobrze, że istnieje
>  :)
> 
> ) Jej podstawowym problemem są niezagospodarowane działki  wschodniej pierzei. 
> ==
> I to, że od kilkudzsiesięciu lat miasto soboe z tym nie poradziło.
> 
> ) Miasto się rozwija i nie jest tworem, który musi funkcjonować w niezmienionej
> ) formie wieczność. 
> ==
> Ale musi się zmieniać logicznie, sensownie i powoli.
> 
> ) To tylko brak funduszy sprawia, że tak jest. 
> ==
> I na zagospodarowanie Wólczańskiej też ich nie będzie.
> 
> ) Chroni się tylko najważniejsze zabytkowe i wartościowe pod względem 
> ) historyczno-funkcjonalnym elementy, a całą resztę można swobodnie kształtować
> ) i zmieniać.
> ==
> Zmieniać tak, ale logicznie a nie na hurrra!
> 
> ) Obecnie 90% Łodzi nadaje się

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się