• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

el-042  napisał: 

> geograf  napisał: 
> 
> > jedno zdanie:
> > " Po co mi zatłoczone 805-tki w salonie miasta"
> > i trzy moje uwagi:
> > 
> > 1) po co Ci zatłoczony tramwaj? 
> Mnie po nic? To tylko problem, ktory trzeba rozwiazac.
> > Znaczy się nie możesz znieść popularności tramw
> > aju, jako środku przemieszczania się po mieście?
> Tramwaje są dość szybkim i ekologicznym środkiem komunikacji. Jestem za. W 
> Łodzi jednak tramwaj nie jest środkiem przemieszczania się, ale środkiem 
> stania, marznięcia i tłoczenia się. Daleko mu do środka komunikacji. Przez 
> centrum przyjemniej i porównywalnie szybko chodzi się pieszo.
> > A może nie podoba Ci się tylko
> >  ten model i jego zmiana usatysfakcjonowałaby Cię? 
> Model był przestarzały w momencie projektowania.
> > A może przeszkadza Ci sam fa
> > kt zatłoczenia, czyli chciałeś przez to powiedzieć, że popierasz zwiększe
> nie 
> cz
> > ęstotliwości kursowania tramwajów chociażby na tym szlaku? 
> Zwiększenie czestotliwości to całkowite zapchanie trasy. Jestem za zwiększeniem
>  
> jej przepustowości i dopiero zwiększeniem czestotliwości.
> > 
> > 2) To zabawne, ale niektóre miasta na Zachodzie (którego to używasz jako 
> przykł
> > adu) wręcz stworzył deptaki, gdzie jedynym pojazdem, poza rowerami, jest 
> tramwa
> > j! 
> Jakie miasto na przyklad? No nie wiem, czy plątanie się pieszych i rowerzystów 
> po deptaku pośród tramwajów jest takie super. Takie rozwiązania się stosuje, 
> jak nie ma innego wyjścia. Jak można zbudować o wiele lepszą trasę, to się ją 
> buduje, a nie kombinuje coś, kosztem czegoś. Dla mnie deptak, to przestrzeń dla
>  
> ludzi a nie pudeł wagonów tramwajowych i innych pojazdów.
> > Pamiętam takie jedno zdjęcie ze strony flipów z któregoś szwajcarskiego m
> ias
> > ta. Oni to potrafią docenić tramwaje! i wcale nie uważają je za coś zbedn
> ego. 
> w
> > ręcz przeciwnie.
> Ja uważam tramwaje za niezbędne. I jestem za tym, by jeździły sprawniej, 
> szybciej i bezkolizyjnie.
> > 
> > 3) z całym szacunkiem dla Łodzi i Piotrkowskiej: tego miasta nie stać na 
> 4-
> kilo
> > metrowy "salon". 
> Stać. Salon sam się utrzyma. Miasto wystarczy, że położy tam nawierzchnię i 
> zainstaluje nowe oświetlenie. I tu rola miasta prawie się kończy, nie licząc 
> bierzących napraw. W innych Europejskich miastach całe centra i dzielnice 
> wyłącza się z ruchu, tworząc strefy ruchu pieszego. Łodzi na to nie stać? Al. 
> Kościuszki będą sobie jeżdzili samochodziaże i Ci z tramwajów, a po 
> piotrkowskiej będą sobie jeździli rowerzyści, riksiarze i chodzili piesi.
> 
> > 2 km w zupełności wystarczą. Kto miałby bywać na tak długim "s
> > alonie"? Ludzie, okej, ale co by ich przyciągnęło?
> 
> Klimat i spokój od zgiełku ruchu samochodowego. Dlaczego chodzisz Piotrkowską? 
> Bo jest dość ładnie i nie ma samochodów. Kościuszki się jeżdzi, po Pietrynie 
> się spaceruje, na niej się bawi, rozmyśla, zwiedza się ją, ogląda. To jest 
> zaleta strefy dla pieszych (chociaż u nas to nie jest typowa pedestrian zone).
> 
> --
> Odpłyń Łodzią

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się