Gość portalu: furippu napisał(a): > 1) Ogolnie jest tak: > 2 tory dla pociagow tranzytowych m/reg (w tym KDP); obciazenie okolo > 10 par/h oraz > 2 tory dla pociagow regionalnych - obciazenie okolo 13-14 par/h. > Oczywiscie obciazenia sa liczone dla mozliwie pelnego wezla i sieci > w regionie, a to po uwzglednieniu linii piotrkowskiej i linii do > Belchatowa. Przyjeta czestotliwosc - 2 pary poc. obslugi > podstawowej/h na kazdej galezi regionalnej plus 2 pary REx na linii > Kaliskiej. Wezel, nazwany Polesie, przewiduje sie bezkolizyjny, choc > sa rozne warianty i rozne stopnie "bezkolizyjnosci". W ukladzie CNTK > mozna to zrobic najlepiej i wprost modelowo. W ukladach "miejskich" > zawsze jest koniecznosc pakowania jakichs poc. m/reg na linie > regionalne, bo wezel na pare szybka mozna zrobic dopiero kolo > Waltera-janke, a zatem za Kaliskim, ktorego obsluga niektorymi > pociagami m/reg jest wskazana, choc moze nie od razu - bo tam nic > nie ma dzisiaj. Wezel moze przeciez byc bezkolizyjny na terenie WAM - > tam jest sporo miejsca - takze na rampy z pochyleniem 2%. > Szerokosc korytarza potrzebnego na tunele nie ma wiekszego znaczenia > w aspekcie szerokosci ulicy Zielonej, bo tunel moze byc tylko > gleboki, najpewniej drazony TBM. Proste wyliczenie, przy zachowaniu > zasady, ze swiatlo miedzy tunelami rurowymi jest takie, jak srednica > tuneli: > - jesli rury jednotorowe, to mamy 4 x 9m (tunele) + 3 x 9 m > (swiatla) = 63m > - jesli rury dwutorowe (co byloby lepiej, szybciej, a pewnie i > taniej): 2 x 12,5m + 12,5m = 37,5 m > W obu wypadkach znacznie szerzej niz te 14-15m Zielonej. > Zagospodarowanie na gorze ma znaczenie przy lokalizacji stacji oraz > przy lokalizacji komor rozjazdowych, ktore powinny miec kontakt z > powierzchnia niezbedny do uzycia TBM. > > 2) Jak czytam, ze nadal sie wiaze wyprowadzenie z Lodzi z tym, czy > gora, czy dolem od Jeziorska, to juz nie wiem, dlaczego ja takiego > zwiazku nie dostrzegam. Upierano sie przy wyjsciu przez Retkinie, bo > (tu domniemania): > - nikt sobie nie zdawal sprawy, o co naprawde chodzi w tej calej > inwestycji; > - bo ktos nie chce miec kolei przy swoim wypieszczonym domku na > Zlotnie (pal szesc ten dodatkowy miliard, ciocia Europa... - no > wiecie :-) > - bo ktos z Sieradza chcial miec stacje w Sieradzu. O tym jednak nie > moze byc raczej mowy. > Jakos nie widze tego "bardzo wydluzenia" przy korytarzu polnocnym, > widze natomiast ten dodatkowy miliardzik... > > :-)