• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

Gość portalu: kierowca  napisał(a): 

> > Jako taka - oczywiście, że istnieje (sam napisałeś o koncepcji 
> > która takie wyjście zakłada). Jedyny problem jest taki, że łuk jest 
> > zbyt ciasny, aby TGV  wyszło nim z pełną zakładaną dla tego odcinka 
> > prędkością.
> 
> 1. Szybkie pociągi w obszarach silnie zurbanizowanych nie jeżdżą z pełnymi
> prędkościami.
> Shikanseny mają dużo ograniczeń prędkości na terenie miast (głownie ze względu
> na olbrzymi hałas i to pomimo ekranów akustycznych - również we Francji
> narzekają na hałas TGV).
> Jeśli chodzi o tunele to też są ograniczenia prędkości (związane z ciśnieniem
> powietrza w tunelu) - np ICE w tunelach często ma prędkość 50 km/h mniejszą.
> 
> Poza tym jeśli koncepcja linii Y zakładałaby przejście przez centrum Łodzi z
> dworcem Fabryczna i tunelem średnicowym (druga koncepcja to korytarz na północ
> od Zgierza i łącznice do Łodzi) to logiczne że w takim przypadku każdy TGV
> będzie się zatrzymywał w Łodzi czyli na wejściu/wyjściu będzie miał już tak
> niską prędkość ze te ciasne łuki nie będą mu już straszne.
> 
> Poza tym wszystkie dotychczasowe koncepcje szybkiej kolei w Polsce mówią o
> prędkości max 160 km/h w obrębie węzłów a te 300-350 km/h to pomiędzy nimi.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się