• (gość portalu) Zaloguj się
  • Na podany adres zostanie wysłany e-mail potwierdzający a następnie dalsze powiadomienia

  • Wysłany przez Ciebie post może pojawić się z opóźnieniem do kilku minut.

Odpowiadasz na:

isoxazolidine  napisał: 

> Pisza o tym tutaj:
> 
> www.wspolczesna.pl/
> ponizej artykul:
> 
> ===========================
> NIE TĘDY DROGA
> 
>                     Tworzony właśnie plan
>                     zagospodarowania
>                     przestrzennego województwa
>                     mazowieckiego zakłada
>                     powstanie "Wielkiej obwodnicy
>                     Mazowsza?. Byłby to pierścień
>                     dróg szybkiego ruchu,
>                     przechodzący przez wszystkie
>                     byłe miasta wojewódzkie na
>                     Mazowszu. Wszystkie poza...
>                     Ostrołęką. Władze miasta
>                     zamierzają zrobić wszystko, by
>                     do tego nie dopuścić.
> 
>                     Za kilkanaście, a wedle innych
>                     szacunków - za kilkadziesiąt lat
>                     Warszawa może stać się jednym z
>                     największych "skrzyżowań? Europy.
>                     Przez stolicę Polski przebiegać będą
>                     trzy olbrzymie "korytarze
>                     transportowe? Europy: Via Baltica (z Helsinek, przez Estoni
> ę, Łotwę i Litwę),
>                     strategiczna trasa Moskwa - Berlin i, być może, korytarz Bu
> kareszt - Gdańsk. 
>                     Ostrołęka jak chory ogran
>                     To odległa przyszłość, ale już dzisiaj planiści myślą nad t
> worzeniem sieci dróg,
>                     "odciążających? stolicę. Temu celowi ma służyć koncepcja dw
> óch obwodnic
>                     stolicy - sieci dróg szybkiego ruchu, okalających Warszawę.
>  Pierwsza z nich
>                     obiegałaby Warszawę w promieniu kilkudziesięciu kilometrów.
>  Druga, tzw.
>                     "Wielka Obwodnica Mazowsza? łączyłaby - w zamyśle planistów
>  - Siedlce,
>                     Radom, Łódź, Płock, Ciechanów, i dalej: Maków, Różan i Ostr
> ów Mazowiecką.
>                     Mija natomiast Ostrołękę. Na planowanej trasie Wielkiej Obw
> odnicy są wszystkie
>                     byłe miasta wojewódzkie wchodzące obecnie w skład województ
> wa
>                     mazowieckiego. Wyjątkiem jest Ostrołęka. Nie przypadkiem.
>                     Wielka Obwodnica ma - oprócz podstawowego celu - do spełnie
> nia także inne
>                     zadanie. Ma pomóc w "zrównoważonym? rozwoju całego Mazowsza
> . Pominięcie
>                     w planach Ostrołęki dziwi, kiedy wziąć pod uwagę, że w plan
> ie zagospodarowania
>                     regionu wielokrotnie wspomina się o postępującej degradacji
>  byłych miast
>                     wojewódzkich. Ostrołęka jest w tym gorszej sytuacji, że tuż
>  obok niej znajduje się
>                     Ostrów Mazowiecka - miasto, które według wizji planistów, m
> oże wiele zyskać.
>                     Jeśli idea "Wielkiej Obwodnicy? zostanie w przyszłości zrea
> lizowana, to Ostrów
>                     znajdzie się na skrzyżowaniu owej obwodnicy i trasy Via Bal
> tica. 
>                     - Takie węzły komunikacyjne to bardzo ważne czynniki rozwoj
> u - uważa Lucjan
>                     Chojnowski, architekt miejski. - To oczywiście kwestia przy
> szłości, ale nie można
>                     wykluczyć sytuacji, że "odsunięta? od głównych szlaków komu
> nikacyjnych
>                     Ostrołęka, będzie się w szybkim tempie degradować. I straci
> my na tym nie tylko
>                     my, ale cały region. Jeśli potraktujemy Mazowsze jak żywy o
> rganizm, to nie może
>                     być w nim takiego "chorego? organu. Wojewódzcy planiści mus
> zą o tym
>                     pamiętać. 
>                     Koncepcja ratusza 
>                     W interesie Ostrołęki leży, żeby głośno się upominać o popr
> awki planu. Jest ku
>                     temu okazja, bowiem projekt trafił właśnie do ostrołęckiego
>  ratusza. Formalnie do
>                     jego zaopiniowania uprawniony jest prezydent. Ten uznał jed
> nak, że sprawa jest na
>                     tyle poważna, że postanowił wesprzeć swoją opinię stanowisk
> iem Rady Miasta.
>                     Przygotowano projekt uchwały w tej sprawie. Zakłada on nega
> tywne
>                     zaopiniowanie planu zagospodarowania i przedstawienie wojew
> odzie własnej
>                     propozycji. Według niej, "Wielka Obwodnica? z Ciechanowa do
>  Ostrowii, zamiast
>                     przez Maków i Różan, miałaby prowadzić przez Przasnysz i Os
> trołękę. Jest w
>                     projekcie uchwały jeszcze jedna propozycja - uznania drogi 
> Ostrołęka - Goworowo
>                     - Pasieki - Wyszków za drogę krajową (w planach ma ona stat
> us drogi
>                     wojewódzkiej).
>                     Radni zajmą się projektem uchwały podczas jutrzejszej sesji
> .
> 
>                     Janusz Kotowski, przewodniczący Rady Miasta: 
>                     ? Nie ukrywam, że przedstawiony nam plan zagospodarowania w
> ojewództwa
>                     wywołał, mogę tak powiedzieć, powszechne oburzenie w radzie
> . Nie po raz
>                     pierwszy Ostrołęka została pominięta. Myślę, że decydowały 
> o tym nie tylko
>                     merytoryczne przesłanki, ale, nazwijmy to, naciski politycz
> ne. Tym bardziej to
>                     dziwi, że w zeszłej kadencji sejmiku, kiedy plan powstawał,
>  mieliśmy tam przecież
>                     ?swoich? ludzi. Mamy także swojego posła. Teraz inicjatywa 
> należy jednak do
>                     nas. Jako rada na pewno zajmiemy jednoznaczne stanowisko. M
> am nadzieję, że
>                     wszystkie siły polityczne, włącznie z prezydentem, użyją po
> za tym wszystkich
>                     możliwych środków, żeby takie niekorzystne dla Ostrołęki ro
> związanie pozostało
>                     jedynie w fazie projektu.
> 
> 

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się