slezan napisał: > Gość portalu: Nu! napisał(a): > > > 1. Kwestia nauczyciela w normalnym kraju jest załatwiana 1 wizytą u dyrek > tora. > > Jestes przekonany, że żyjesz w normalnym kraju?:-) > Zauważ jednak, że w tym przypadku chodziło mi o coś innego - mianowicie o > kwestie indywidualnej odpowiedzialności nauczycieli dopuszczających się takich > praktyk. Nie można zwalić tu winy na system. System nie eliminował takich > zachowań, ale dopuszcli się ich ludzie z własnej inicjatywy. > > > > > 2. Szykany inicjatyw śląskich powinny być bodźcem do aktywności > > a nie przyczyną bierności. Normalnie, to się powinni działacze śląscy cie > szyć, > > że ktoś im daje pretekst do zaistnienia medialnego i pobudza zwolenników. > > Opisane przez mnie sytuacje dotyczą czułej sfery symboli. W takich sytucjach > Ślazacy mają przeciw sobie polską większość, której część jest wyjątkowo > zaciekła i hałaśliwa. Ślązacy w większości wolą się z takiej konfrontacji > wycofać. Chorm jest tjednak społeczeństwo, w którym jakaś mniejszośc musi > czynić ustępstwa w sposobach honorowania swoich przodków. > > > 3. Jakie ma znaczenie, że był okres prosperity Śląska, skoro ostatecznie > > państwo niemieckie doprowadziło Śląsk do ruiny i utraciło to terytorium? > > Wobec skutków II wojny Światowej, okres owej prosperity jest tylko miłym > > snem. > > Państwo niemieckie nie doprowadziło Śląska do ruiny. Polska otrzymała go w > całkiem niezłym stanie. Natomiast zgadzam się, że Niemcy utracili Śląsk na > własne życzenie. > > > Irytujące jest właśnie to, że wybiórczo wskazuje się na ową prosperitę, > > pomijając ruinę i stratę Śląska dla Niemiec, z winy tego państwa. > > Ta ruina niby z winy Niemiec to grube nadużycie. > > > > > [ przyznam się, że tego aspektu myślenia o Śląsku niektórych Ślązaków nie > > rozum > > iem i chyba nie zrozumiem. Na zdrowy rozum Ślązacy powinni mieć gigantycz > ny > ura > > z do Niemiec i Niemców za całą sytuację. Oczywiście, o ile nie identyfik > uja > si > > ę z sami z Niemcami, bo to zmienia postac rzeczy. Ale przynajmniej część > Ślązak > > ów powinna pamiętać, co sie naprawdę stało. Chyba...] > > > > To tak, jakby chwalić i pamietać komuś zasługi w wybudowaniu dla nas domu > , > > i pomijać to, że ten ktoś nam ten dom podpalił a nas niemal wygubił. > > Zupełnie chybione porównanie. Raczej wygląda to tak: ktos wybudował nam dom i > nauczył nas murować, poyem podpalił dom naszemu sąsiadowi i wycofał sę nie > chroniąc nas przed działaniem odwetowym. >