Dodaj do ulubionych

Jak pracować z pomocą "Od obrazka do słowa"?

28.12.13, 00:58
Niedawno zakupiliśmy komplet tej pomocy, ale po przeczytaniu instrukcji okazało się, że powinny być dwa komplety np. do dopasowywania taki sam. Czy faktycznie jest to niezbędne i muszę zrobić ksero całości? Czy jest sens robić czarno-białe?
Jak ogólnie pracowaliście na tym materiale? Jakie macie doświadczenia?
Obserwuj wątek
    • myszewa Re: Jak pracować z pomocą "Od obrazka do słowa"? 30.12.13, 13:11
      Kupiliśmy jak młody miał 2 lata i wtedy używaliśmy intensywnie, ale wciąż od czasu do czasu do pomocy wracamy. U nas na początku stosowaliśmy jak bity obrazkowe - mały był na etapie przyswajania języka - pokazywaliśmy obrazki i nazywaliśmy - kategoriami (najpierw rzeczowniki, potem czasowniki, przymiotniki, przysłówki, liczebniki itd), potem sam wybierał lub nazywał - rozkładaliśmy kilka obrazków i pytaliśmy - gdzie jest koń? co robi chłopiec? pokaż niebieski wazonik, co pasuje do łazienki itd - w zależności od tego na jakim młody był poziomie i co akurat ćwiczyliśmy. Pomoc generalnie jest bardzo fajna - po przyswojeniu słówek można używać np do nauki kategoryzacji (co nie pasuje i dlaczego), do nauki przeciwieństw, do nauki czytania i wiele innych rzeczy. Ja miałam tylko jeden zestaw i nigdy go nie kserowałam, nie graliśmy nigdy nim w memo. młody miał problemy z generalizacją, więc jeśli uczyliśmy się np nazw zwierząt to wykorzystywałam różne pomoce - obok tej obrazki ściągane z internetu i laminowane, gry typu piotruś czy memo ze zwierzętami, nalepki, zagadki dźwiękowe, gry komputerowe, książeczki, zabawki figurkami itd co tylko wpadło nam do głowy. Czy jest sens robić czarno białe - wszystko zależy od dziecka, od tego jaki materiał lepiej przyswaja - u nas nigdy nie było takiej konieczności, ale znam dzieci które pracują tylko na fotografiach, albo tylko na schematach i maja problem z przełożeniem tego na inny materiał.
      • veroniqq Re: Jak pracować z pomocą "Od obrazka do słowa"? 01.01.14, 14:24
        Dzięki za szczegółowy opis, teraz mam lepsze wyobrażenie. Miałam wątpliwości jak uzywac tej pomocy czy w 1 czy 2 egz. bo przeczytałam cyt. " Podstawową grą jest loteryjka obrazkowo-wyrazowa. Potrzebne są dwa kpl pomocy. Jeden arkusz rozcinamy, drugi pozostawiamy w całości. Dziecko dobiera luźne obrazki do arkusza". My też kupiliśmy w podobnym wieku, mały ma 2,3 lata. A w jakim wieku jest teraz Twoje dziecko? Jak u Was przebiegł rozwój mowy? Możesz napisać w jaki jeszcze sposób stosowaliście tą pomoc?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka