wo_rk
24.03.04, 13:44
Reklamy (IAA) zostało założone
w 1938 r. w Nowym Jorku. Obecnie ma niemal sto oddziałów na całym świecie.
Oddziały IAA w poszczególnych państwach tworzą własne programy, promując
odpowiedzialność reklamy i broniąc swobody komunikacji marketingowej
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy
w Polsce powstało w 1993 roku.
Początek lat 90. to nowa era polskiej gospodarki wolnorynkowej. W jej ramach
tworzono od podstaw nowe narzędzia marketingowe, umożliwiające rozwój
konkurencji. Wraz z możliwością podejmowania wyborów konsumenckich tworzy się
nowe ścieżki dotarcia do klienta, jednym słowem powstaje konieczność
zaistnienia nowej branży gospodarczej jaką jest reklama. W tym czasie właśnie
grupka zapaleńców postanawia powołać pierwsze w Polsce stowarzyszenie
reklamy. Aby nie wyważać drzwi już wcześniej otwartych warto skorzystać z
doświadczeń rynków komercyjnie dojrzałych, czyli nawiązać międzynarodową
współpracę. Już 1991 roku powołany więc został Komitet Organizacyjny
Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Prace nad scaleniem nowotworzącego
się w owym czasie środowiska reklamowego, stworzeniem statutu , misji,
nawiązaniem międzynarodowych kontaktów
i prawem do używania logo IAA trwały do wiosny 1993 r., kiedy to nastąpiła
jego rejestracja.
Celem Stowarzyszenia jest działalność na rzecz wszechstronnego rozwoju
reklamy, podnoszenia standardów etycznych i zawodowych w tej dziedzinie oraz
rozszerzenia swobody komunikowania się producentów i konsumentów.
Do priorytetów Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce należą:
promowanie pozytywnego stosunku do reklamy i korzyści z niej płynących dla
gospodarki wolnorynkowej
budowanie i utrzymywanie prestiżu branży reklamowej
kreowanie płaszczyzn współdziałania agencji reklamowych, środków masowego
przekazu i reklamodawców
obrona swobody wypowiedzi handlowej, a co za tym idzie - stwarzanie
możliwości wyboru dla konsumenta
tworzenie samoregulacji w reklamie, zabieganie o powszechną akceptację
kodeksów i norm, nadzór nad ich wdrażaniem i przestrzeganiem
pobudzanie profesjonalnego rozwoju reklamy przez edukację i szkolenia w
dziedzinie komunikacji marketingowej