Dodaj do ulubionych

Międzynarodowe Stowarzyszenie

24.03.04, 13:44
Reklamy (IAA) zostało założone
w 1938 r. w Nowym Jorku. Obecnie ma niemal sto oddziałów na całym świecie.
Oddziały IAA w poszczególnych państwach tworzą własne programy, promując
odpowiedzialność reklamy i broniąc swobody komunikacji marketingowej
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy
w Polsce powstało w 1993 roku.
Początek lat 90. to nowa era polskiej gospodarki wolnorynkowej. W jej ramach
tworzono od podstaw nowe narzędzia marketingowe, umożliwiające rozwój
konkurencji. Wraz z możliwością podejmowania wyborów konsumenckich tworzy się
nowe ścieżki dotarcia do klienta, jednym słowem powstaje konieczność
zaistnienia nowej branży gospodarczej jaką jest reklama. W tym czasie właśnie
grupka zapaleńców postanawia powołać pierwsze w Polsce stowarzyszenie
reklamy. Aby nie wyważać drzwi już wcześniej otwartych warto skorzystać z
doświadczeń rynków komercyjnie dojrzałych, czyli nawiązać międzynarodową
współpracę. Już 1991 roku powołany więc został Komitet Organizacyjny
Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Prace nad scaleniem nowotworzącego
się w owym czasie środowiska reklamowego, stworzeniem statutu , misji,
nawiązaniem międzynarodowych kontaktów
i prawem do używania logo IAA trwały do wiosny 1993 r., kiedy to nastąpiła
jego rejestracja.
Celem Stowarzyszenia jest działalność na rzecz wszechstronnego rozwoju
reklamy, podnoszenia standardów etycznych i zawodowych w tej dziedzinie oraz
rozszerzenia swobody komunikowania się producentów i konsumentów.
Do priorytetów Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce należą:

promowanie pozytywnego stosunku do reklamy i korzyści z niej płynących dla
gospodarki wolnorynkowej
budowanie i utrzymywanie prestiżu branży reklamowej
kreowanie płaszczyzn współdziałania agencji reklamowych, środków masowego
przekazu i reklamodawców
obrona swobody wypowiedzi handlowej, a co za tym idzie - stwarzanie
możliwości wyboru dla konsumenta
tworzenie samoregulacji w reklamie, zabieganie o powszechną akceptację
kodeksów i norm, nadzór nad ich wdrażaniem i przestrzeganiem
pobudzanie profesjonalnego rozwoju reklamy przez edukację i szkolenia w
dziedzinie komunikacji marketingowej
Obserwuj wątek
    • wo_rk Re: Międzynarodowe Stowarzyszenie 23.04.04, 19:41
      www.iaa.org.pl/onas_czym_jest.htm
      www.iaa.org.pl/onas_misja.htm
      • stary.prochazka Re: Międzynarodowe Stowarzyszenie 23.04.04, 23:18
        bardzo pięknie i co w związku z powyższym?
        • wo_rk Re: Międzynarodowe Stowarzyszenie 07.05.04, 09:43
          A co ma być?
          • stary.prochazka Re: Międzynarodowe Stowarzyszenie 07.05.04, 11:57
            no właśnie nie wiem, czy bić brawo czy gwizdać.Można to pewnie znaleźć na ich
            stronie, czy to jest wstęp do jakiejś dyskusji o tej instytucji?
            • wo_rk Re: Międzynarodowe Stowarzyszenie 21.05.04, 16:24
              Można to znaleźć na ich stronie, możesz bić brawo, możesz gwizdać, możesz
              potraktować to jako wstęp do dyskusji, rób to co uważasz za słuszne.
              • wo_rk Re: Międzynarodowe Stowarzyszenie 22.05.04, 17:37
                Można się zastanowić, czy kreowanie pozytywnego wizerunku reklamy przez
                Międzynarodowe Srowarzyszenie Reklamy jest sztuką, czy też może jawnym praniem
                mózgu. Reklama jest dobra, bo dzięki niej gazety są tańsze, reklama jest fajna,
                bo TVP1 przeznacza czasami część dochodów uzyskanych od reklamodawców na cele
                społeczne (patrzcie ile dobrego zrobiliśmy dzięki reklamom, bez reklam nigdy by
                się to nie udało, czyżby?).
                • wo_rk Re: Międzynarodowe Stowarzyszenie 22.05.04, 17:45
                  Można się zastanowić, czy kreowanie pozytywnego wizerunku reklamy przez
                  Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jest sztuką, czy też może jawnym praniem
                  mózgu. Reklama jest dobra, bo dzięki niej gazety są tańsze, reklama jest fajna,
                  bo TVP1 przeznacza czasami część dochodów uzyskanych od reklamodawców na cele
                  społeczne (patrzcie ile dobrego zrobiliśmy dzięki reklamom, bez reklam nigdy by
                  się to nie udało, czyżby?).
                  • wo_rk Re: Międzynarodowe Stowarzyszenie 22.05.04, 17:56
                    Przykładowe hasła mające przekonać do konieczności obecności reklam:
                    "Nie kupuj kota w worku"
                    "Reklama twoje prawo wyboru"
                    "Bez reklamy już to znamy"
                    "Produkt jest legalny, ale jego reklama nie! Logiczne?"
                    "Twoja gazeta bez reklam będzie 10 razy droższa"

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka