Dodaj do ulubionych

Kobieta w reklamie

20.04.04, 00:52
W ostatnim czasie uwazniej niz zwykle przygladalam sie reklamom emitowanym w
TV. Obserwowałam jaki kreuje sie wizerunek kobiety... moje wnioski sie sa
optymistycznie.Nie chcialabym nic sugerowac,dlatego tez czekam na Wasze
opinie.
Obserwuj wątek
    • ppatka Re: Kobieta w reklamie 20.04.04, 11:39
      Hmm nie tylko wizerunek kobiety jest nieciekawy, mężczyzn również, no ale cóż
      takie to już są nasze reklamy, pełne stereotypów.
      Mnie najbardziej zaskoczyła jedna z reklam serków Hochland z serii "Szkolni
      przyjaciele", gdzie dziewczynka kończy opowiastkę mówiąc: "Chyba zostanę
      psycholożką"(!) Jak dla mnie naprawde duży szok, może nie każdy to zauważył,
      ale jednak, bo jakby nie było jest to jakiś element feministyczny smile

      pozdrawiam
      • 111beata11 Re: Kobieta w reklamie 13.05.04, 16:19
        ppatka napisała:

        > Hmm nie tylko wizerunek kobiety jest nieciekawy, mężczyzn również, no ale cóż
        > takie to już są nasze reklamy, pełne stereotypów.
        > Mnie najbardziej zaskoczyła jedna z reklam serków Hochland z serii "Szkolni
        > przyjaciele", gdzie dziewczynka kończy opowiastkę mówiąc: "Chyba zostanę
        > psycholożką"(!) Jak dla mnie naprawde duży szok, może nie każdy to zauważył,
        > ale jednak, bo jakby nie było jest to jakiś element feministyczny smile
        > hmmm... feministyczny? a niby gdzie go widzisz? laska pomogla kolesiowi
        rozwiazala jego problem to sie zastanawia nad przyszloscia smile)))
        > pozdrawiam
            • loveandpeace Re: Kobieta w reklamie 06.06.04, 16:10
              doktorka rzeczywiscie brzmi glupio, ale te zenskie koncowki nie maja nic
              wspolnego z feminizmem, no moze tylko tyle, ze feministki ich uzywaja. przed
              wojna (pierwsza!) byly w powszechnym uzyciu takie slowa jak prezeska czy
              poslanka, bo one po prostu wystepuja w naszym jezyku. ale potem z jakiegos
              dziwnego powodu kobiety zaczely sie podawac za mezczyzn, mowiac " jestem
              dzienniekarzem", "lekarzem", a nawet "nauczycielem". dla mnie to jest nie do
              opjecia, ze moja ciotka-nauczycielka mowi o sobie "nauczyciel". zawsze mam
              wtedy wrazenie, ze moze jest transseksem i wlasnie zmienila plec. ja chodze do
              dentystki, ginekolozki, dermatolozki i kosmetyczki, a nie do ginekologa, bo -
              ozka jest naturanla dla jezyka polskiego koncowka i tyle.

              pozdrawiam serdecznie
              lip
        • cherilyn Re: Kobieta w reklamie 08.10.04, 15:27
          Mnie się raczej wydaje, ze w tej wypowiedzi chodziło o ukazanie dziecinności
          tej dziewczynki, poprzez używanie sformulowań charakterystycznych dla młodego
          pokolenia. A jak wiadomo dzieci mówią 'psycholożka'. I zaden tu watek
          feministyczny!
      • haniaja Re: Kobieta w reklamie 26.09.04, 19:05
        tak, tak , feminizm z cyklu, zeby nie mowic "ktos przyszedl" tylko "ktosia przyszla"-mysle, zechodzilo raczej o to, zeby pokzac, ze dziecko jest male i srednio zna zasady jezyka polskiego. nie doszukujmy sie czegos, czego nie ma.
        pozdrawiam
    • zupa_zaslona Kobieta i żona w reklamie 22.06.04, 11:50
      uważam, ze są dwa wizerunki kobiety w reklamie

      - matka i żona która lata ze scierą i zmywa te plamy na scianach i szybach oraz
      czekolade i soki z ubrań mężowskich i dzieciecych..prasuje i robi zakupy. Dla
      tych kobiet jest proszek do prania i płyn do szorowania.
      - pojawiła się jednak opcja kobiety, której facet podaje kawę, sery i
      czekoladki. To optymistyczne, choc te kobiety wyglądaja mi na kochanki i
      nażeczone, raczej nie jak żony.

      To raczej wizerunek zony w reklamie jest kiepski.
    • muza24 Re: Kobieta w reklamie 03.07.04, 19:04
      a ja widzę jeszcze jeden nurt: kobieta która pracuje zawodowo, środki czystości
      same za nią sprzątają, pralka sama pierze, żelazko samo pracuje, a ona tylko
      zajmuje się wynajdywaniem coraz lepszych produktów. Ale oczywiście jest
      zadbana, pachnąca i jeszcze gotuje najlepiej na świcie.
      • adrian4u Re: Kobieta w reklamie 07.09.04, 14:14
        z rolą kobiety w reklamie jest tak jak z reklamą - jak niemiecka, to kura
        domowa, jak francuska, to trochę lepiej, polska - różnie to bywa, ale powoli
        podnosi się nasza kremacjasmile
        Ja - na przekór wszystkim - staram sie kreować kobietę jako tą mądrzejsząsmile
    • haniaja Re: Kobieta w reklamie 26.09.04, 19:12
      no wiadomo, ze wizerunek kobiety w reklamie bazuje na kilku stereotypach:m.in
      1)kobieta-kura domowa i to w wersji:gotowanie-jest czesto nie lada sztuka, kiedy to po przygotowniu ciast cala rodzina wyczekuje przy stole klaszczac z zachwytem po ujrzeniu keksa, jak sprzata-to na pewno uzywa srodkow najlepszych srodkow czystosci, bo jakis facet jej to podpowiedzial(mr propper), nie mowiac o tm jaka jest glupia, ze nie zna cifu i szoruje te zlewy zamiast grac w szchy jak jej inteligentny maz
      2)kobieta-wamp, nie musze chyba podawac przykladow
      3)przykladna matka
      4)ostatnio rowniez wyzwolona kobieta pracujaca, ktora wie, czego chce

      natomiast to, ze reklamapowiela stereotypy wcale mnie nie dziwi, sa one blizsze ludziom, bo znaja te schematy, a wiadomo, ze lubimy bardziej to, co dobrze znamy. facet, dziecko, tesciowie-wszystko to przedstawiane jest stereotypowo.
      no to juz sie wiecej nie wymadrzamsmile)
      pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka