Dodaj do ulubionych

Specjalista od ambient mediów szuka pracy ;-)

26.08.04, 17:43
Witam! Miałem to szczęście/nieszczęście (niepotrzebne skreślić), że w czasie
studiów na UAM poświęciłem się zagadnieniu ambient mediów w reklamie. Na ten
temat napisałem także pracę magisterską, której będę bronił we wrześniu.
Uważam się nieskromnie wink za specjalistę w tej dziedzinie, jako że w Polsce
to zagadnienie jest dosyć mało znane i opisane (artykuły w prasie branżowej
możnapoliczyć na palcach). Poszukuję agencji, która chciałaby wykorzystać
moją wiedzę, najchętniej z Poznania. Może tu wypatrzy mnie jakiś headhunter ;-
) Czekam na kontakt!

PS. Jeśli chcecie podyskutować na temat ambientu na tym forum to chętnie się
przyłączę!
Obserwuj wątek
          • elmek Re: Specjalista od ambient mediów szuka pracy ;-) 31.08.04, 19:08
            Może nie tyle podkład co otoczenie. Próbując zdefiniować termin ambient media
            należy wyjść od słownikowych definicji angielskich słów zawartych w tym
            wyrażeniu, a więc "obejmujący, okrążający ze wszystkich stron, rozpościerający
            się". Co do słowa media, to chyba jesteśmy zgodni, iż wyrażenie to
            oznacza „media, środki, środki przekazu".
            Scalając znaczenie obydwu członów wyrażenia "ambient media" dochodzi się do
            wniosku, iż ma się do czynienia ze środkami przekazu, które otaczają
            potencjalnego odbiorcę ze wszystkich stron. Są wszędzie na danym obszarze, nie
            można ich nie zauważyć, nie można przed nimi uciec. Potencjalny odbiorca jest
            osaczany przez przekaz reklamowy w najmniej dla niego spodziewanym momencie i
            zazwyczaj nie jest w stanie się przed nim obronić, jak to jest możliwe w
            przypadku klasycznej reklamy w telewizji, radiu czy prasie.
            Osobiście za najbardziej trafną definicję uważam tę stworzoną przez Sandrę
            Luxton i Lachlana Drummonda, która zwraca uwagę na trzy główne czynniki, dzięki
            którym można opisać ambient: lokalizację, sposób realizacji pomysłu i czas jego
            eksploatowania. „Umieszczenie przekazu reklamowego w niezwykłym i
            niespodziewanym miejscu (lokalizacja), często przy pomocy niekonwencjonalnych
            metod (realizacja), przy zachowaniu warunku bycia pierwszym lub jedynym
            wykonawcą (czasowość).”
            Pozdrawiam
              • elmek Re: Specjalista od ambient mediów szuka pracy ;-) 01.09.04, 23:15
                Myślę, że jak najbardziej ma sens (oczywiście to zależy od skali i charakteru
                tego internetowego przedsięwzięcia). Korzystam na co dzień z sieci i nie
                przypominam sobie, żeby ostatnio jakaś reklama internetowa zapadła mi w pamięć.
                Tu nie chodzi nawet o to, że poziom tych reklam jest, delikatnie mówiąc, nie
                najlepszy. Po prostu samo medium daje niezbyt szeroki pakiet możliwości, a
                właściwie, póki co nie potrafimy ich kreatywnie wykorzystać. Powtarzam jeszcze
                raz, taka lokalizacja ma sens, o ile jest to dla firmy uzasadnione
                ekonomicznie, bo będzie to kosztować więcej niż promocja w internecie.
                Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka