Dodaj do ulubionych

Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedialna

20.12.04, 10:55
Nowy patent - Pocztówka Multimedialna to nowy polski produkt,
łączący w sobie tradycyjną kartkę pocztową z tematycznie dobraną prezentacją
multimedialną.
Dzięki dołączonej do pocztówki powszechnie znanej płyty CD zrodził się nowy
środek dotarcia z reklamą do potencjalnych konsumentów wszelkich produktów i
usług.
Podstawową funkcją pocztówki - jest być zwykłą kartką pocztową, a płyta z
tematycznie dobraną prezentacją multimedialną jest tu miłym dodatkiem.
Adresat otrzymując z życzeniami czy pozdrowieniami prezent w postaci płyty CD
obejrzy ją na pewno z pozytywnym nastawieniem.

Płytę można odtworzyć zarówno w odtwarzaczu płyt CD, jak i w komputerze.

Na CD można umieścić reklamę radiową lub/i telewizyjną, a płyty nie mozna
odtworzyc bez wysłuchania lub obejrzenia reklamy.
Cena kartki pocztowej w detalicznych punktach sprzedaży nie powinna
przekroczyc 5 zł.

Mam PYTANIE - jak myślicie - czy to się przyjmie?
jako nośnik reklamowy?
jako nowa - fajna kartka pocztowa?

zapraszam na
www.pocztowkamultimedialna.pl
tam znajdziecie dużo więcej informacji

pozdrawiam
i czekam na ocenę i rozważania
chętnie odpowiem na pytania
Obserwuj wątek
    • rzulw czy to jest reklama reklamy ? ;) n/tx 20.12.04, 12:29
      ?
      • j.gawin Re: czy to jest reklama reklamy ? ;) n/tx 20.12.04, 15:25
        Nie, Pocztówka Multimedialna nie jest reklamą - to jest opis produktu, który
        jest nowym (medium)nośnikiem reklamowym,
        a zapytanie do dyskusji brzmi, jak wyżej,

        czy to się przyjmie?
        czy ma szanse na rynku?
        czy wzbudzi zainteresowanie reklamodawców?

        _____________
        pozdrawiam
        Joanna Gawin
      • marek_m_pl SZANOWNA PANI, CHCE PANI RECENZJI ... ? ...OOOKEY 31.12.04, 09:18
        HEHEE OOKEY, PO 1) EPITETY W STYLU ''W MIŁY I PRZYJEMNY SPOSÓB ŁĄCZY PŁYTE
        Z POCZTÓWKĄ W ŚRODKU" - NIE !! NA ODWRÓT !! KUR .., JAK MOŻNA WŁOŻYĆ PŁYTE
        DO POCZTÓWKI ???!! PO 2) TAKICH ŚMIECIOWYCH CD'i KAŻDY MA TYLE, ŻE JUŻ NIMI
        (SORKI ZA OKREŚLENIE) ''ŻYGA'' neeeheeehhehe... PO 3) WIĘC BIORĄC POD UWAGĘ :
        - ZACHOWANIE OBDAROWANEGO TAKIM SZHITEM BARACHŁEM, CZŁOWIEKA, KTÓRY WYRZUCA
        RKLAMO. PŁYTKI OD RAZU DO KOSZA !, - KANAŁ DYSTRYBUCJI I ODBIORCE KOŃCOWEGO
        TEGO WYNALAZKU !- GRATULUJE PRZEMYŚLANEGO PORZĄDANEGO I OSIĄGNIĘTEGO TARGETU
        ..PO 4) POMYŚL KOBIETO Z POLSATU, ILE NP GAZETY ŁADUJĄ W CD'KI - PEŁNE WER.
        GIER - FILMY VCD, DVD (HMMM ..CIEKAWE CZEMU NIE DIVIX'Y ?? HMMM ..) - W MIARĘ
        URZYTKOWE PROGRAMY .. A TY CO CHCESZ - MAPY I KOLENDY ??... DAJ WTEDY CHOCIAŻ
        JAKĄŚ JAJCARNĄ I neeeheheheheeee MIŁĄ !! OKU NAKLEJKĘ ... NP Z CELOWNIKIEM Z
        COUNTER STRIKE'A - ŻEBY ŁATWIEJ BYŁO KAWE CZY TAM PIWO STAWIAĆ !!
        za
        expertyze
        sie
        3oo
        należy !
        • j.gawin Re: SZANOWNA PANI, CHCE PANI RECENZJI ... ? ...OO 31.12.04, 15:04
          No cóż i takie zdanie jest ważne.
          Szkoda tylko, że nie wszyscy wyrażaja się na odpowiednim poziomie.
          Tę opinie można wyrazic równiez w kulturalny sposób.

          a płyta jest w pocztówce - wcale nie na odwrót
          i gdzie wyczytałes, że jestem z polsatu?
    • maizy_corny Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 22.12.04, 08:09
      Już za czasów mojej babci były takie kartki pocztowe z rowkami, która sie
      wkładało do gramofonu i była to kartka z muzyką.Po drugie wiadomo jaka moc
      przekazu maja prezentacje multimedialne.
      Wniosek: kartka może sie przyjmie, ale wizytowka o takiej formie NAPEWNO sie
      przyjmie.
    • rafi.raf Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 29.12.04, 03:27
      po pierwsze nie jest to taki nowy patent. funkcjonuja wizytowki z prezentacjami multimedialnymi i dzialaja calkiem calkiem.

      jesli chodzi o karkti pocztowe (z prezentacja multimedialna) to musimy pamietac o tym, ze nie jest to produkt masowy. dlaczego?
      - zbyt drogi koszt dotarcia do klienta
      - ludzie nie lubia reklam, ktore dostaja do reki

      piszesz, ze mozna te kartki kupic w detalu. pytanie tylko po co? przeciez reklama powinna byc darmowa smile))

      co mozna z takimi kartkami zrobic? hmmm idea w ogole jest bardzo fajna. mozna je zastosowac jako inserty w pismach z haslem "wyslij pozdrowienia znajomym!" (tutaj oczywiscie upraszczam, ale mozna zbudowac bardzo interesujaca komunikacje z konsumentami).

      kartka moze reklamowac pisma, tv itp. moze byc jednak tylko i wylacznie wsparcie, a nie kampania sama w sobie (chociaz... zobacz na godzinesmile) jutro dam znac jeszcze).

      pozdrawiam,
      rafi.raf!
      • j.gawin Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 00:17
        dziekuje za wypowiedzi - tego oczekiwałam
        poztaram sie odpowiedzieć na wątpliwości

        ani płyta, ani pocztówka nie jest oczywiscie żadnym wynalazkiem. Natomiast nikt
        jeszcze nie sprzedawał pocztówki z płytą wewnątrz.

        Na płycie znajduja się prezentacje związane tematycznie z kartka.
        np. bożonarodzeniowa zawiera w sobie kolędy, legendy, przepisy kulinarne,
        zdjęcia z szopkami, malowanki i puzle dla dzieci, teksty i nuty oczywiscie w
        tym przypadku kolęd itp. Reklama na niej jest własciwie tylko jedna - na samym
        początku płyty - spot reklamowy Bakomy. Ta cała zawartosć płyty umożliwia
        powracanie do niej.

        Płyta jest rozrywką - reklama jest małym jej elementem - ale za to nie do
        pominięcia. Płytę można odsłuchac na odtwarzaczu CD jak i w komputerze - co
        oczywiscie daje wizję i większe wykorzystanie płyty.

        Pocztówka notomiast jest pocztówką - służy do wysyłanie pozdrowień, życzeń itd.

        Jeżeli chodzi o nośnik reklamowy - to niewątpliwie pocztówka multimedialna moze
        byc tylko medium wpierającym główną kampanie reklamowa.

        trzeba pamiętac równiez o bardzo ważnej sprawie. Istnieja badania kto i jaki
        procent Polaków wysyła pocztówki, ale nie istnieją żadne badania do kogo. W
        zwiazku z tym pocztówka jako nośnik reklamowy nadaje się jedynie dla produktów
        kierowanych do odbiorcy masowego. Na dokładke musi byc to produkt, który nie
        zniknie zaraz z rynku - gdyz dany tytuł pocztówki bedzie wznawiany przez 3
        lata.
        Biorąc to pod uwagę - rokładając koszt inwestycji w reklamę na pocztówce -
        koszt dotarcia nie jest taki duży.
        • rafi.raf Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 00:23
          j.gawin napisała:
          > trzeba pamiętac równiez o bardzo ważnej sprawie. Istnieja badania kto i jaki
          > procent Polaków wysyła pocztówki, ale nie istnieją żadne badania do kogo. W
          > zwiazku z tym pocztówka jako nośnik reklamowy nadaje się jedynie dla produktów
          > kierowanych do odbiorcy masowego.

          mozemy jednak przyjac, ze pocztowki funkcjonuja rowniez w kontaktach b2b. nie musimy zawsze badac aby zakladac pewne zjawiska.

          wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem moze byc umieszczenie logo lub pewnych elementow reklamowych, a nie koniecznie spotu lub prezentacji. pocztowka jest czyms bardzo osobistym i musimy miec to na uwadze. sama idea jest fanatstyczna. wazne aby wykonanie jej nie zabilo wink
          • j.gawin Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 01:19
            witam
            oczywiscie, że spot reklamowy nie jest jedyną proponowaną forma reklamy. To jak
            powstanie płyta moze być w duzej mierze uzależnione od reklamodawcy lub agencji
            reklamowej, która postanowi zaproponowac swojemu klientowi ten nośnik jako
            dodtakowo wspierający jego kampanie.
            Na płycie mozna umieścić wszystko, ważne zeby nie przesadzic - płyta ma byc
            rozrywką - w kazdym razie przy standardowych wydaniach.
            • awitka28 Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 04.01.05, 19:21
              Z tego co wiem, na dzień dzisiejszy, Pocztówka MULTIMEDIALNA jest nosnikiem
              reklamowym raczej dla zainteresowanych tym firm.
              Jej zadaniem jest przede wszystkim być miłym dodatkiem/prezentem do pocztówki,
              który osobom posiadajacym komputer ma zapewnić chwilę rozrywki, a dzieciom miłą
              zabawę poprzez film, puzle czy kolorowanki. A osoby, które nie mają komputera,
              mogą posłuchać muzyki, wierszy itp. w zwykłym odtwarzaczu CD. To własnie ma być
              zadaniem Pocztówki MULTIMEDIALNEJ.
              Pytanie powinno brzmieć: co zwykły człowiek chciałby znaleźć na takiej płycie?
        • maizy_corny Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 11:20
          nie moge się zgodzić z tym, że "nikt jeszcze nie sprzedawał pocztówki z płytą".
          Tak jak mowiłam moja babcia ma w domu takie stare pocztówki (z rowkami z
          drugiej strony), które mozna odtwarzać w starym gramowfonie. Ktoś to dawniej
          sprzedawał, bo babcia ma tego pełno!!!
          Tyle, że na gramofon - ale idea jak widac już znana.
    • artofwar Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 29.12.04, 16:14
      Jak mialoby to wygladac... Dla zwyklego Kowalskiego karta z zyczeniami plus
      prezentacja multimedialna( w najlepszym wypadku tzn, gdy kowalski posiada
      komputer),polaczenie zyczen,pozdrowien z dobranym indywidualnie przekazem a
      posrod niego reklama...hmm...

      aby kartka byla atrakcyjna proponuje zaopatrzyc konsumentow w nagrywarke cd +
      aparat cyfrowy,wtedy prezentacja bedzie miala naprawde indywidualny charakter.


      co do klientow instytucjonalnych,prezentacje multimedialne istnieja juz od
      jakiegos czasu a wydaje sie iz nie bedzie prestizem otrzymanie kartki od firmy
      ktora mozna zobaczyc rowniez w szybie kiosku. Nalezaloby wiec popracowac nieco
      nad wizerunkiem samej kartki.

      wnoski: dotarcie do zbyt malej liczby klientow,malo indywidualny charakter w
      przypadku szczegolnych okazji...oraz reklama przy zyczeniach slubnych?? ,odbior
      przekazu czyms w rodzaju spotkania z akwizytorem w drzwiach domu.

      Skupil bym sie na mlodzierzy szukajacej mocnych wrazen a w kartki zaopatrzyl
      miejscowosci wypoczynkowe,kartkach swiatecznych,noworocznych, poprzedzajac to
      odpowiednia kampania reklamowa.







      • j.gawin Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 01:06
        to jest oczywiste, ze powstaną kartki z pozdrowieniami z wakacji - dotyczace
        konkretnych miast i regionów kraju - i dotrą do miast wypoczynkowych.

        Płyta wówczas na pewno, miedzy innymi, bedzie zawierać np. baze noclegową,
        zdjecia i filmy z okololiicy, muzykę regionalną, legendy itp. - a na poczatku
        np. reklamę jakiegoś hotelu. To zależy od regionu.

        Pocztówka wówczas bedzie atrakcyjna ze względu na zawartosć płyty.

        Jeżli chodzi o indywidualny charakter - to nie jest jej zadaniem - indywidualny
        charakter mają życzenia czy pozdrowienia napisane przez zanjomego, natomiast
        płyta jest miłym dodatkiem (prezencikiem)- który moze okazac się nawet
        przydatny.
        Oczywiscie i płyta może mieć indywidualny charakter - przy indywidualnym
        zamówieniu - ekipa moze przyjechać do zleceniodawcy i nagrac np. wszystkich
        pracowników firmy jak życzą wesołych Świat swojemu klientowi. Mozna to
        zrealizować również ponadczasowo - jezeli firma chciałaby wykorzystać kartkę
        również w nastepnym sezonie - choć to nie byłby dobry pomysł.

        Jeżeli chodzi o dotarcie do jakiejś? ilości osób - to biorac pod uwagę, że
        ponad 70% badanych wysyła życzenia Świateczne właśnie na kartkach pocztowych, a
        nie robi tego za pomocą jednej katki - to jaki procent Polaków dostaje te
        kartki?
        Oczywiscie nie wszyscy skorzystaja z pocztówki multimedialnej i nie wszyscy
        odpalą płytę - zdobycie części tortu wymaga czasu - ale w rezultacie to nie
        będzie mały procent - tym bardziej, że niektórzy odpalą płyte kilkakrotnie - a
        może jeszcze komuś pożyczą - bo np. ktoś będzie chciał spisać nuty, a inny
        będzie potrzbował baze noclegową na Mazurach itp.

        Oczywiscie problemem jest fakt, ze ktoś moze nie mieć komputera lub nawet
        odtwarzacza płyt CD, ale myslę, że jeżeli wysyłamy pozdrowienia - to wiemy do
        kogo - pocztówkę multimedialną wyślemy więc do osoby, która ma szansę ja
        chociaż odsłuchać.

        Nikt obecnie nie jest w stanie przewidzieć czy produkt sie przyjmie - dlatego
        miedzy innymi rozpoczełam dyskusję na forum, aby poznać zdanie i postrzeganie
        tego pomysłu przez profesjonalistów.

        dziękuja za wyrażenie opinii
        chętnie postaram się odpowiedzieć równiez na inne wątpliwości.
        • artofwar Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 03:18
          Myslac o pocztowce z wakacji, najwazniejszym pytaniem jest jak szeroki wybor
          prezentacji zostanie udostepniony konsumentowi. Wyprofilowany dla kazdej grupy
          wiekowej odbiorcow? czy jednolity, zawierajacy w zasadzie jedna informacje,
          reklame danej miejscowsci? Podobnie zreszta z pozostala czescia prezentacji.
          Prezent musi cieszyc, piescic zmysly ,takze wybor prezentacji musi byc doscy
          szeroki,szczegolnie ze jak sadze nie kazdy bedzie sklonny poswiecic czas i
          pieniadze na zamowienie indywidualne,choc mozna to ulatwic poprzez
          wykorzystanie na rozny sposob internetu....
          Pocztowka z plyta jak sama nazwa wskazuje musi zawierac atrakcyjny material
          wlasnie na plycie, w tym caly jej urok i satysfakcja zarowno dla osoby
          wysylajacej jak i odbiorcy. W przeciwnym wypadku idea sie gdzies zapodziala a
          rynek pocztowek ,nie znam,ale jest jak sadze juz gesty.


          -----"Płyta wówczas na pewno, miedzy innymi, bedzie zawierać np. baze
          noclegową,
          zdjecia i filmy z okololiicy, muzykę regionalną, legendy itp. - a na poczatku
          np. reklamę jakiegoś hotelu. To zależy od regionu.

          Pocztówka wówczas bedzie atrakcyjna ze względu na zawartosć płyty."

          Przyklad w ktorym multimedialna pocztowka ma nie byc atrakcyjna ze wzgledu na
          zawartosc plyty? wink



          Kaizen!!
          • j.gawin Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 13:02
            Pocztówka wówczas bedzie atrakcyjna ze względu na zawartosć płyty."

            Przyklad w ktorym multimedialna pocztowka ma nie byc atrakcyjna ze wzgledu na
            zawartosc plyty? wink

            ODPOWIADAM

            fakt, źle ujęłam zdanie - chodziło mi oto, ze wówczas moze sie zdarzyc, że
            pocztówka może zostac dodatkowo kupiona bezposrednio na potrzeby nabywcy - a
            nie tylko do wysłania pozdrowień znajomm.
    • blue.berry Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 10:16
      pytanie natury technicznej - plyta jest w jakims pudelku czy tez po prostu
      razem z pocztowka wlozona jest do zwyklej koperty?
      bo jesli jest to wlasnie taka opcja to ciekawe ile takich plyt da sie w
      czymkolwiek odtworzyc po obsludze przez poczte polska?

      calosc generalnie dosc pokretna. raczej nie przewiduje szalu zakupow w kioskach
      ruchu. natomiast jako propozycja dla b2b czy indywidualne zlecenia dla klienta -
      rynek prezentacjami medilanymi jest dosc wypchany (nawet film ze slubu teraz
      dostaje sie w takiej formie). a czy nazywa sie to pocztowka medialna czy
      inaczej - ciagle wychodzi na to samo. najbardziej tutaj widze powodzenie przy
      zleceniach promujacych gminy miasta czy osrodki, ktorym zalezy na promowaniu
      sie. propozycja swiateczna - ciezko sie przebic - w kazdej gazecie, tygodniku,
      miesieczniku masz przepisy, porady, a w co drugim - plyte z koledami. czesto za
      podobne pieniadze.
      poza tym - bez urazy - ale na razie pomysl jest zabijany przez wykonanie.
      • j.gawin Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 12:56
        ja nie czuję się urażona - żadną krytyka
        podjęłam temat na forum, aby usłyszeć rózne argumenty.
        Poza tym, to nie ja jestem twórcą tej pocztówki
        pracuje przy jej promocji i sama mam wiele różnych wątpliwosci.

        To jak zareaguje rynek moznaby prognozować przeprowadzając badania,
        ale to sporo kosztuje - nie ma badan, trzeba szukac opinii wszędzie i za pomocą
        różnych form.

        A jeżeli chodzi o wykonanie

        Najpierw pytasz jak to wygląda,
        a potem ze pomysł zabija wykonanie.

        o wykonaniu mozna coś powiedzieć po obejrzeniu produktu,
        jak wynika z Twojego pierwszego zdania nie miałaś w reku pocztówki.
        Na pocztach powinna być jeszcze pocztówka noworoczna.

        Ja nie twiedze uparcie i bezkrytycznie, że to jest świetne i na pewno podbije
        rynek, aczkolwiek kazdy kto wział do ręki pocztówkę - stwierdził, że to świetny
        i ciekawy pomysł. A mieli ja w ręku różni ludzie.

        Ja szukam opinii, staram się wychwycić zagrozenia.
        Słucham, co mówią ludzie nie związani z jej produkcją.
        Bo Ci patrza na pocztówke w bardzo subiektywny i emocjonalny sposób.
        Wy natomiast - mozecie wyrazić Swoje obiektywne spostrzezenia - i bardzo je
        cenię oraz rozważam wszystkie uwagi.


        pozdrawiam i życzę udanego Sylwestra
        • blue.berry uprasza sie o czytanie ze zrozumieniem 30.12.04, 13:25
          oczywiscie ze nie mialam w reku - stad moje pytanie jak pakowana jest plyta CD -
          bezposrednio do koperty z pocztowka, w osobnej kartonowej kopercie czy tez w
          pudelku. przy wysylaniu takiej kartki poczta (a tak zaklada samo istnienie
          kartki pocztowej) ma to spore znaczenie.
          natomiast fakt ze nie mialam tego bezposrednio w reku nie przeszkadza mi w
          ocenie poziomu graficznego tej propozycji (zarowno pocztowki jak i prezentacji)
          w koncu mozna sie z tym zapoznac na stronie www. po prostu dla mnie o ile
          pomysl sam w sobie moze okazac sie czyms naprawde fajnym to prezentowana forma
          graficzna jest na slabym poziomie i tyle. a w dobie naprawde pieknych pocztowek
          moze miec to rowniez znaczenie.
          natomiast co do wypowiedzi ludzi. niestety z doswiadczenia wiem ze fakt iz
          komus cos sie podoba nie generuje nastepstwa ze to kupi. nie zawsze w kazdym
          razie. no ale skoro macie na pocztach kartke noworoczna to macie tez wglad w to
          jak wyglada jej sprzedaz.
          ja rowniez zycze udanego sylwestra i powodzenia w realizacji pomyslu
          • j.gawin Re: uprasza sie o czytanie ze zrozumieniem 30.12.04, 19:14
            z tej wypowiedzi
            blue.berry 30.12.2004 10:16 + odpowiedz
            nie wynika, ze produkt był oglądany na stronie www
            natomiast wynikają zaprzeczenia
            moznaby powiedziec, ze uprasza się o pisanie z odpowiednim zakodowaniem
            przesłania - tak aby czytający odkodował go tak jak chcemy.

            Ale fakt, na stronie www nie ma danych technicznych dotyczacych samej pocztówki
            i zapakowanej w nia płyty.
            Zwróce na to uwagę

            Pocztówka jest skontruowana w formie koperty - zaklejana z boku. Papier jest
            odpowiednio gruby, aby pieczątki na poczcie nie uszkodziły włożonej do srodka
            płyty.


            czytanm uważnie
            bo analizuje każdą uwagę
        • artofwar Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 13:30
          Pomysl moze byc dobrze wykorzystany,moze,ale nie musi...Kto jest idealnym
          klientem w kazdej grupie? od tego zaczyna sie wszelkie rozwazania co do formy. wink
          • j.gawin Re: Nowy nośnik reklamowy - Pocztówka Multimedial 30.12.04, 22:41
            chciałabym znac na to i wiele innych pytań.
            Niestety ta wiedza dużo kosztuje:
            preferencje nabywców i ostatecznych konsumentów, ich styl życia, wykształcenie,
            oczekiwania, potrzeby itp itd
            Mozemy się kierować istniejacymi badaniami
            i intuicją - a wiadamo jak można czasem wyjsć na intuicji.
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka