Dodaj do ulubionych

Polskie reklamy społeczne

21.07.03, 22:35
Jestem przy zdaniu, że Polacy niekoniecznie umieją
robić reklamy komercyjne (taki słowna powtórka...), ale
reklamy społeczne...

Bardzo spodobała mi się reklama "czy my jestęsmy
inni"-ale nie ta ostatnia rysunkowa, ale trochę
wczesniejsza, m.in.: dorosły meżcyzna kąpie dziecko,
bawi się z nim, wyciera, poóźniej czyta leżącemu w
łó.żku dziecku, kamera oddala się i...widać, ze on
czyta Brailem (dobrze napisałem?). Później ojciec i syn
oboje leżą na plecach, przy sobie i "patrzą" w górę...
Świetna.
Albo z dziećmi molestowanymi (dziewcyznka z misiem)-
straszny temat, ale świetnie zekranizowana i działająca
na świadomość..

Pamiętacie jakąś reklamę społeczną? Czy to telewizyjną,
czy plakatową?
Obserwuj wątek
    • geograf Śmieci do śmietnika 20.08.03, 17:51
      Facet kąpiący się w wannie pełnej śmieci.
      Do tego akcja prasowa ze zdjęciami z Mazowieckiego Parku
      Krajobrazowego.

      Utrzymuję swoje zdanie o reklamach społecznychsmile

      Ktoś widział?
      • rzulw Re: Pij mleko 24.08.03, 03:35
        www.iaa.org.pl/images/zoom/kaja_1.jpg
        www.iaa.org.pl/images/zoom/linda_1.jpg
        www.iaa.org.pl/images/galeria/mini_linda_krzys.jpg
        www.iaa.org.pl/images/galeria/mini_klaudia.jpg
        www.iaa.org.pl/images/galeria/mini_jagna.jpg
        www.iaa.org.pl/images/galeria/mini_holowczyc_dzieci2.jpg
        www.iaa.org.pl/images/galeria/mini_holowczyc_linda.jpg
        www.iaa.org.pl/images/galeria/mini_holowczyc_chlopczyk.jpg
        Bogusław Linda, aktor i reżyser reklam:
        Pij mleko, będziesz wielki! to reklama, która promuje zdrowie. Każe nam myśleć
        o zdrowiu naszych dzieci i sądzę, że dlatego warto i trzeba w czymś takim
        uczestniczyć. Jest to wreszcie reklama, które zbliża nas w sposobie myślenia do
        Europejczyków, do ludzi, z którymi chcemy już niedługo być razem.

        Marketing dla Przyszłości to program, który promuje zdrowie, ochronę środowiska
        naturalnego, przedsiębiorczość i edukację. Myślę, że te cztery sfery łączą się
        w jedną całość. Troska o nie pozwala nam dojść do wspólnej Europy, do wspólnej
        przyszłości, do myślenia pozytywnego. Do tego, aby wreszcie znaleźć się w
        naszej wspólnej Europie jako zdrowe, światłe i prężne społeczeństwo.
        Warto brać w tym udział.


        Marek Kościkiewicz, autor muzyki do reklam:
        Bardzo się cieszę, że mogłem brać udział w tak fantastycznej i pięknej akcji.
        Mleko jest pokarmem, którego potrzebuje każdy organizm, szczególnie organizm
        dziecka. Chodzi o to, żeby być zdrowym, żeby prawidłowo się rozwijać. Na pewno
        zajmowanie się zdrowiem i kondycją młodych ludzi jest bardzo ważne. Może
        trudniej jest wymusić na niektórych czynnikach to, żeby więcej było sportu w
        szkołach, żeby w ogóle więcej było ruchu, ale picie mleka jest rzeczą bardzo
        prostą. Wystarczy wypić rano jedną, dwie szklanki mleka, i potem okazuje się,
        że lepiej myślimy, lepiej działamy, lepiej się rozwijamy.

        Akcja ta jest też fajna dlatego, że wszyscy, którzy brali w niej udział, robili
        to naprawdę spontanicznie. Nie przypominam sobie takiego momentu, żeby ktoś się
        zastanawiał, czy chce to robić, czy nie. Po prostu rzuciliśmy się w wir zadań.
        Każdy na tyle dobrze, na ile mógł, spełnił swoje zadania po to, żeby ten sposób
        promowania picia mleka był jak najlepiej zrealizowany, jak najlepiej wykonany.

        Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, w której siadałbym rano do śniadania, a na
        stole nie stałoby mleko. Po prostu nie można rozpocząć dnia bez szklanki tego
        białego płynu, po którym można się szeroko uśmiechać, pokazując piękne, białe,
        błyszczące zęby.



        <!
      • geograf Re: Pij mleko 25.08.03, 17:24
        Własnie w TVP pokazali kolejną odsłonę "Pij Mleko"

        Tym razem z jakąs polską snowboradzistką (przepraszam, nie znam).

        Mam pytanie-czy ta mała dziewczynka, która na końcu się uśmiecha (a raczej
        pokazuje zęby) ma na nich aparat, czy ma tak czarne zęby??
        • geograf suplement 25.08.03, 20:41
          dopiero po obejrzeniu po raz drugi tej reklamówki skojarzyłem, ze tą "postacią"
          snowboardzistki jest Jagna Marczułaitis (przepraszam jeżeli pomyliłem pisownie
          naziwska)...
          takie ot faux pas.
          ale ja nie interesuję się sportem, więc mam prawowink
      • miau25 Re: antyreklama spolaczna 05.10.03, 16:30
        spot z niewidomym ojcem jest fantastyczny. ale czy ktos widzial reklame
        antynarkotykowa? ta ze Stefanem Friedmanem i szufladami. targiczna.
        nieprzekonujaca. przynajmniej jak dla mnie. jedyne wiarygodne w niej zdanie to
        takie , ze malzenstwo z rosadku to sposob na zmarnowanie sobie zycia.
    • change Re: Polskie reklamy społeczne 09.10.03, 16:39
      Jakoś późno odkryłem to forum, żałuję smile

      Żałuję też, że pozwalam sobie nie zgodzić się z opinią, że Polacy robią dobre
      reklamy społeczne.
      Generalnie (choć oczywiście w wyjątkami) polskie kampanie społeczne są do bani.
      Z jednego powodu: w porażającej większości są to niestety kampanie negatywne,
      piętnujące jakieś zachowania. Niezmiernie rzadko zdarza się, że kampania
      promuje jakieś zachowanie w taki sposób, by narodowi chciało się naśladować
      prezentowane wzorce.
      A szkoda.
      Przykre to trochę, bo odzwierciedla naszą mentalność wiecznych malkontentów,
      którzy zamiast promować pozytywy, koncentrują się na piętnowaniu negatywów,
      mimowolnie je przy tym wyolbrzymiając. Skutek więc jest w wielu wypadkach
      przeciwy od zamierzonego.
      • aalkam Re: Polskie reklamy społeczne 10.10.03, 17:55
        Reklama społeczna nieraz dokucza, szokuje, bulwersuje. Dąży do tego, by się z
        nią nie zgadzać, dyskutować, kłócić. Zmusza do myślenia, wyrażenia swojego
        zdania. Nieraz wykorzystuje język sensacji. Reklam skandalizująca to zjawisko
        bardzo prowokacyjne, którego zaletą jest dostrzegalność. Wystaje ona ponad
        przeciętność dzięki swojej wyjątkowości ujęcia tematyki i negacji. Ale
        jednocześnie powoduje oburzenie, zaskoczenie, zdziwienie i potępienie.
        Polacy nie przepadają za mocnymi wyrażeniami. Nie umiemy sobie z nimi radzić,
        wolimy bardziej konwencjonalne formy. Zdecydowana większość jest konserwatywna,
        standardowa i chciałaby, aby wszystko, w tym reklama, trzymało się wyznaczonych
        granic. Konserwatyzm w poglądach powoduje negatywne reakcje na śmielsze
        reklamy. Kiedy pojawia się krew, ból, przemoc lub słowo powszechnie uważane za
        brzydkie, odbiorca reaguje oburzeniem. Przy czym należy pamiętać, że reklama
        skuteczna to reklam zauważona. Skandal jest sposobem na wybicie przekazu ponad
        szum informacyjny, co ma na celu zwrócenie uwagi na jakiś problem.
        Nie wolno krytykować reklamy społecznej tylko dlatego, że ingeruje ona w naszą
        prywatność i próbuje ona nas wychować i czegoś nauczyć, nie należy jej ganić
        tylko za to, że o coś prosi, o czymś przypomina albo o czymś ostrzega. Trzeba
        zrozumieć, że to co reklama społeczna zyskuje nie jest nikogo stratą. Dzięki
        reklamie społecznej zyskują ci, których problemy za jej pośrednictwem są
        nagłaśniane i rozwiązywane.
        --
        "Nie modlcie sie o latwe zycie. Modlcie sie zbyscie byli silnymi ludzmi"
        John F. Kennedy
        • change Re: Polskie reklamy społeczne 14.10.03, 16:23
          Mam niejasne wrażenie, że wszystko, co napisałeś(aś) jest jakąś formułą
          słownikową, skądś wyjętą i dość daleko odbiegającą od odpowiedzi na zarzut,
          jaki sformułowałem. Mniejsza zresztą o to.
          Trudno się w Twoimi uwagami nie zgodzić, więc i ja nie zamierzam z tym
          polemizować. Inna rzecz, że te wszystkie kryteria (szok, zbulwersowanie,
          nakłanianie do dyskusji itp.) winna spełniać chyba każda reklama, nie tylko
          społeczna.
          Chodzi mi o coś innego. W polskiej reklamie społecznej zbyt często używa się
          przekazu o negatywnych konotacjach. Pokażę to na przykładzie, często zresztą tu
          przywoływanym.
          Weźmy tę kampanię antyalkoholową. Różne padają pod jej adresem zarzuty:
          sztuczność, głos, który nie brzmi wiarygodnie itp. Mnie natomiast razi ta
          kampania w całości. Z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że skonstruowana jest
          w języku zakazów, a przecież każde dziecko wie od czego są zakazy. Drugi powód
          jest istotniejszy: cała ta kampania jest totalnie niekonsekwentna. Skoro ustawa
          o reklamie alkoholu mówi o tym, że nie może się ona kojarzyć z atrakcyjnością,
          witalnością, sukcesem życiowym itp., to dlaczego tych właśnie elementów nie
          wykorzystuje się w kampanii promującej nie picie?
          Czy zamiast Fronczewskiego o groźnym spojrzeniu lub totalnie źle się kojarzącej
          policyjnej taśmy nie lepiej pokazać SZOKUJĄCO zadowolonych ludzi?

          Oczywiście nie twierdzę, że wszystkie kampanie społeczne są właśnie takie. Są
          już jakieś nieśmiałe próby ("pij mleko - będziesz wielki" - właśnie o to
          chodzi, szkoda tylko, że tak nieśmiało, bo akuat ta kampania technicznie
          mogłaby być lepsza), czy nawet całkiem zgrabnie przeprowadzone projekty
          (świetny były swego czasu spoty na MTV, coś w stylu: "wysoki, przystojny,
          brunet... i nie pali!"), ale to mimo wszystko wydaje mi się za mało. Ciągle
          wolimy straszyć i kiwać paluchem, zupełnie niepomni tego, że wielu ludziom
          chociażby zwykła duma przeszkadza, by w takich warunkach przyznać się do błędu.
          Podstawowym uczuciem, do którego powinna się odwoływać reklama (każda, w tym
          również społeczna!) jest zazdrość. Jeśli będę zazdrościł człowiekowi na ekranie
          jego nowego samochodu, to stąd już bardzo blisko do tego, abym go pragnął dla
          siebie.
          Trudno jednak liczyć na skutek, jeśli widziany obraz kojarzy się raczej z
          zażenowaniem i wstydem. Nauczyć się z niego można co najwyżej tego, żeby
          alkohol kupować bez świadków.
    • aalkam Re: Polskie reklamy społeczne 10.10.03, 17:35
      Troszke jestem do tylu, ale mam nadzieje, ze nie na tyle by cos tu namieszac.
      Na samym poczatku pozdrawiam wszystkich uczestniczacych w dyskusji.

      Spoty reklamowe tzw. 'spoleczne' z reguly sa lepsze... to, juz zauwazyliscie i
      stwierdziliscie. Podpisuje sie pod tym.
      Nie mniej jednak osobiscie wydaje mi sie, ze jest to spowodowane tym, ze koszt
      realizacji, jak i emisji na antenie tych spotow jest o wiele mniejszy niz koszt
      spotow komercyjnych. Wszak w reklamach spolecznych osoba znana wystapi
      charytatywnie, a i emisja tych reklam w Tviku jest czasami nawet za darmo. A i
      co tu ukrywac... zadna szanujaca sie (czyt. porzadna i znana) agencja reklamowa
      nie odmowi realizacji kampanii spolecznej.
      Chyba nie musze pisac, ze koszty jakie trzeba ponies przy realicjacji i emisji
      reklamy wplywaja w znancznym stopniu na jakosc takiego spotu.

      Co do reklamy pij mleko... - dobra, nawet bardzo dobra. Dzieki temu, ze
      wystepuja w niej osoby znane i dzieci. Motywuje do picia mleka, nie tylko
      dzieci, ale i ich rodzicow. Jedyne do czego bym sie tu mogla przyczepic to
      slogan reklamowy... "pij melko, bedziesz wielki" - wielki w przenosni, czy
      wielki wprost? wink

      Jesli chodzi o spoty reklam spolecznych, ktore pamietam to sa to, spoty z
      kampanii, ktora prowadzil Kamel (prezenter TVP1)... dotyczyly one szybkiej
      jazdy samochodem i jazdy po alkoholu. Najbardzej w pamieci zapadl mi spot
      reklamowy z kostnicy, gdzie bylo widac tylko stopy ludzi i lektor czytal wiek
      tych osob i powod ich smierci... - wszyscy oni, w roznym wieku zgineli w
      wypadku samochodowym. Na sam koniec pojawialo sie puste lozko...
      • ak.ro Re: Polskie reklamy społeczne 29.10.03, 15:04
        Witam,

        temat super! Mnie zapadła w pamięć kampania PARPA (Państwowa Agencja
        Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) z parą składającą przysięgę małżeńską
        odrobinę zmodyfikowaną... Pan Młody (PDeląg) przysięga bić, gwałcić, oszukiwać,
        itp. Z każym słowem przysięgi ton jego głosu zmienia się na bardziej
        drastyczny... Jedna z pierwszych kampanii całkiem ok. no i spore zaangażowanie
        mediów. Lubię brytyjskie kampanie społeczne (MTV2) a najlepsza jaką widziałam
        to taka zapraszająca do wstąpienia do wojska z hasłem Join the army - be the
        best. Hasło proste ale w połaczeniu ze zdjęciami porażające!

      • dafni Re: Polskie reklamy społeczne 09.11.03, 20:50
        Chciałabym dorzucić jeszcze jedną ważną rzecz, która nie pojawiła się jeszcze
        w tej dyskusji. Miernikiem tego czy reklama społeczna jest dobra czy nie
        powinna być nie jakość spotu ale wpływ jaki wywiera na społeczeństwo. To czy
        jest w stanie zmienić złe przyzwyczajenia albo nauczyć pozytywnych zachowań. I
        moim zdaniem w Polsce twórcy kampanii społecznych mają z tym poważny problem.
        Co z tego, że powstają coraz lepsze reklamówki, kiedy takim kampaniom nie
        towarzyszą żadne dodatkowe działania typu szkolenia, wykłady, tak jak ma to
        miejsce np. w Stanach. Co więcej, tylko nieliczne agencje decydują się na
        przeprowadzenie badań sprawdzających efekty kampanii, po jej zakończeniu. Mam
        wrażenie, że raczej wykorzystują przekazy społeczne do zaprezentowania swojej
        kreatywności, zdobycia prestiżowych nagród i pozyskania nowych klientów.
    • madana Re: Polskie reklamy społeczne 17.04.04, 17:49
      A na mnie wrażenie zrobiła (a o to przecież chodzi w takiej reklamie)
      reklama "Dziecko w sieci".Ta ufność dzieciaka zderzona z podstępem -być może-
      pedofila. Moim zdaniem jest dobrze i przekonująco zrobiona.
      • ppatka Re: Polskie reklamy społeczne 20.04.04, 19:12
        największe wrażenie wywarła na mnie kampania "Przywiązanie - oddanie" z 2000 r.
        (lipiec - wrzesień), o psiakach zostawianych/wyrzucanych w czasie wakcji, choć
        niestety była dość mało zauważalna, zwłaszcza przez zbyt ciemne zdjęcia, ale co
        do dwuznaczności hasła to pomysł pierwsza klasa smile
        również świetna kampania "Młodzi kierowcy", przejrzyste zdjęcie z ciekawym
        hasłem

        a tutaj kilka linków do kampanii już wcześniej omawianych smile

        www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/1399
        www.integracja.org/labeo/app/cms/x/2766;jsessionid=ECB4D84621A651E785FBE1D562456D72

        www.integracja.org/labeo/app/cms/x/2214
        www.dzieckowsieci.pl/index/?id=a3f390d88e4c41f2747bfa2f1b5f87db
        www.przemoc.com.pl/
        www.naszaziemia.pl/v3/nasze_akcje.php?s=3&id=33&did=33
        www.naszaziemia.pl/v3/nasze_akcje.php?s=3&id=16&did=16

Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka