Dodaj do ulubionych

parasolka dla niskiej mamy

26.08.11, 11:06
Szukam parasolki - potrzebuję do okazjonalnych wypadów do miasta - lekarz, urzędy, czasem galeria handlowa, na dłuższe wyjazdy do rodziny. Syn ma 20 miesięcy, od 10 miesiąca biega. Teraz już na spacerki jeździ na rowerku lub od czasu do czasu używam jeszcze Inglesiny magnum (świetnie się sprawdza na wsi).

Wózek ma być:
- raczej lekki (max 7kg), z mocno naciągana budką i folią
- łatwe i szybkie składanie (z blokadą przeciw rozłożeniu wózka), tak, by np. do autobusu lub na schodach do jednej ręki wziąć wózek, a drugą prowadzić dziecko
- choć trochę rozkładane oparcie (w miarę możliwości nie na pasku) i najchętniej podnóżek, normalnie młody w dzień nie śpi, ale jak coś załatwiam to prawie zawsze uśnie (zwijam mu kocyk)
- siedzenie z możliwością ustawienia w pionie, koniecznie ściągane do prania, fajnie jak by był pałąk
- i najważniejsze, dla niskiej osoby – mam 156 cm i w większości wózków mam rączki na wysokości biustu – podbijanie i prowadzenie wózka jedną ręką to masakra

Wstępnie wytypowałam te modele: PP (city mini, x-lite), MC (quest, XT), BJ city mini, Cybex onyx, M&P (Cruise, tours), Britax (verve, b-mobile). Podobała mi się inglesina trip, ale rączka jest za wysoko.

Planujemy jeszcze jedno dziecko, więc wózek na pewno wykorzystam. Chyba, że teraz już lepiej kupić MC Volo (jest niższy i dużo lżejszy niż ten, który mam i z folią) - myślę, że się będzie lepiej prowadzić, a z drugim dzieckiem to pomyśleć dopiero jak się urodzi w zależności od pory roku itd.? Sama nie wiem... Proszę, poradźcie.
Obserwuj wątek
    • saras-wati Re: parasolka dla niskiej mamy 26.08.11, 11:15
      xt będzie miał raczej wyżej rączki; quest jest lekki, ma fajny pasek do przenoszenia, co ułatwi podróżowanie komunikacją miejską, ale nie ma naciąganej budki;

      pliko mini ma również nisko rączki i większą budkę niż quest;

      cybex onyx ma wszystko, co potrzebujesz poza pałąkiem, ale jest z tych wózków najcięższy i rączek nie ma najniżej, choć przyznam, że wygodnie mi się go prowadziłosmile

      miałam m&p cruise - to bardzo podobny wózek do xt, tylko ma mniejszą budkę, ale mi przeszkadzała wysokość rączeksad ale może przyzwyczaiłabym się? wózek jest super, bo bardzo lekki, długi podnóżek, szeroki i wygodny dla dziecka, a waży równo 7kgsmile regulacja oparcia jest na pasek;
        • saras-wati Re: parasolka dla niskiej mamy 26.08.11, 12:10
          cruise ma rączki dosyć wysoko, choć onyx ma zbliżone wymiary, to jednak onyxa lepiej mi się prowadziło pod tym względem niż crise'a
          ja chyba należę do średniej grupy, bo mam 168cm, ale lubię mieć nisko ręce na wózku, dlatego przewertowałam internet pod tym względem i najniżej rączki ma quest(pewnie triumph), pliko mini i buggster, ale ten ostatni raczej jest sporym wózkiem i nie jest najlżejszy? Teraz bj city mini 4-kołowy i przyznam, że naprawdę fajnie się go prowadzi, choć lekki nie jest...
            • saras-wati Re: parasolka dla niskiej mamy 26.08.11, 12:53
              moja mała ma 20 miesięcy, ale w city mini zmieści się i 4-latek - taki sprytny wózekwink
              pomiędzy parasolkami i city mini jest pod względem kółek różnica jest taka, że nie znam parasolki, która nie terkocze, a city mini jedzie cichosmile

              wyślę Ci na priv zdjęcia rzeczywiste kilku wózków - zajrzyj też do galerii forumowiczek(przyszpilony wątek ze zdjęciami), może to coś Ci pomożesmile
                • pomilak1 Re: parasolka dla niskiej mamy 26.08.11, 14:37
                  mi się mini b.dobrze prowadziło ale ja wolę wyżej rączki - mam ok 158cm, fajnie mi sie też jeździło chicco skip, składa się do małych rozmiarów ale większości Twoich kryteriów nie spełnia smile
                  mini miałam dla 2,5l i mieścił się spokojnie smile
                  • saras-wati Re: parasolka dla niskiej mamy 26.08.11, 15:01
                    miałam trójkołowego i teraz mam 4-kołowegosmile 4-kołowy ma amortyzowane dwa przednie koła, trójkołowy jedno, które niestety jest jego słabym punktem, bo często się psuje...jednak trójkołowy wg mnie jest zgrabniejszy i ładniejszysmile poza tym to identycznie wózkismile

                    dostawkę można dopiąć, natomiast nie wiem, jak z drugim siedziskiem?
                      • saras-wati Re: parasolka dla niskiej mamy 26.08.11, 15:36
                        ten trójkołowy też jest stabilny, choć trójkołowcami trzeba się nauczyć jeździć, bo wg mnie słaby punkt, to moment podjeżdżania pod krawężnikwink
                        komfort jazdy dla mnie jest taki sam i o niebo lepszy niż w parasolkach - dla dziecka, dla mamy? Ten wózek troszkę gorzej podbija; choć są zdania na forum, że 4-kołowy lepiej się prowadzismile poszukaj na forum, bo wątków na jego temat było baardzo dużosmile))
    • starobrno Re: parasolka dla niskiej mamy 29.09.11, 08:11
      Jestem w punkcie wyjscia. BJ ma raczke za wysoko. Chce wozek z cala raczka z lamaniem (przy wysuwanych przy najnizeszj pozycji kopie w stelaz). Ogladalam cam portofino, inglesine espresso - obie malutkie. Inne sa duze i ciezkie - np. baby design. Z tych tanszych chyba zostaje mi tylko chicco simplicity. :o( Nie lubie kupowac wozkow
      • sylki Re: parasolka dla niskiej mamy 29.09.11, 09:04
        Kupiłabym bugaboo bee lub bee+
        No ale, to wózek z wyższej półki. Jego duzym plusem jest to, ze jest dla dzieci od 0 do 4 lat
        Wczoraj sprzedałam swojego 3 miesiecznego na gwarancji za 1650 zł
        Jezeli planujesz 2 dziecko, to bym kupiła ten.
        Zwłaszcza, ze na szybkie wypady jest idealny.
        • starobrno Re: parasolka dla niskiej mamy 29.09.11, 21:10
          NIe ma lamanej raczki i kosztuje zdecydowanie za duzo - mnie takie zabawki nie kreca. Poza tym, zostawiam wozek na klatce, nie mam sily na noszenie dziecka (jak ma gorszy dzien), zakupow i jeszcze wozka. Wprawdzie to kamienica i na noc jest zamykana, ale bee bym sie nie odwazyla zostawic.
    • awina1 Re: parasolka dla niskiej mamy 29.09.11, 22:34
      a x-lander x-go? parasolka, fajnie amortyzowana, dość duże siedzisko, rozkładane i daje radę na podmiejskich drogach. A jak w planach drugie dziecko, to można na nią zapiąć i gondolę i fotelik. Fajny wózeczek!
        • pomilak1 Re: parasolka dla niskiej mamy 30.09.11, 10:44
          Zobacz sobie jeszcze chicco skip, nie ma łamanej rączki ale ma ją bodajże na 99cm - miałam ten wózek i był bardzo fajny - cała rączka, leciutkie prowadzenie i podbijanie, malutki po złożeniu (ale jedną ręką raczej nie złożysz) lekki (ja wnosiłam na I piętro z 11kg dzieckiem) budka niby nie naciągana, ale jak się odpięło rzepy to dało radę naciągnąć. Wysokie oparcie,ale wg mnie wąskie siedzisko, dobrze jakbyś sobie zobaczyła na żywo smile
    • starobrno Re: parasolka dla niskiej mamy 18.12.11, 11:37
      Nie lubie takich niezamknietych watkow, wiec pisze, na co sie zdecydowalam.
      Wzielam chicco simplicity - obejzalam sobie na zywo i okazalo sie, ze mi odpowiada.
      Cala raczka, oparcie rozkladane do lezenia, rozkladanie z raczka (a nie na paski - czego nie lubie). No i zdecydowanie wiekszy niz inglesina espresso i camportofino.
      Syn 2 latek miesci sie w kombinezonie, a w razie potrzeby jeszcze w spiworku. Zadowolona jestem. Dziekuje wszystkim za rady.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka