Dodaj do ulubionych

Podzielmy sie doswiadczeniami (opisy projektow)

14.04.04, 11:12
Mam pomysl: Moze bysmy tak sobie nawzajem napisali
troche o 'zaabsolwowanych' lub aktualnych projektach ?

O branzy, o sprawach technicznych, ale tez
o tzw. kwestiach 'miekkich'(=miedzyludzkich)
jak np. o 'efektach dynamiki grupowej':) itp.

W kilku linijkach, nie musza byc elaboraty.

Byloby ciekawe, no nie ?
Szczegolnie gdyby sie zglosili konsultanci
zewnetrzni albo wewnetrzni.


Ja dzisiaj jeszcze nie zaczynam, sorry.
Bo sie wstydze :) i niestety nie mam czasu.
A chce to zrobic dobrze/ciekawie.
Ale sie wnet dolacze.


uszanowanie!
/-/ amoremio
Obserwuj wątek
      • em_es Re: Podzielmy sie doswiadczeniami (opisy projekto 11.05.04, 22:15
        Fajny post :) ja jestem juz ponad rok po takiej dwuletniej "zabawie"
        wdrozeniowej - fakt, po dwoch latach pracy po 10-14 godzin dziennie w
        stresie "normalna" praca jakas dziwna byla - ale szybko mozna sie
        przyzwyczaic ;) a powaznie to mimo ze pierwsze moduly pracuja trzeci rok,
        nastepne drugi, to ciagle jest w nich wiele ruchu - nie tyle poprawek, a nowych
        rzeczy, czesto takich na ktore wreszcie jest czas, ktorego przy wdrozeniu
        brakowalo itp. A i nowe pomysly zawsze beda - moj kolega ma tekst "z SAP'em nie
        mozna sie nudzic" - i ma racje :)

        MS
    • mr.superlatywny Re: Podzielmy sie doswiadczeniami (opisy projekto 11.05.04, 11:36
      Pozwalam sobie przekopiowac,
      bo bardzo ciekawe i "na tutejszy temat" :

      ------------------------------------------------------------------------
      • Re: Rynek pracy dla ABAPowcow
      holeryk 11.05.2004 02:21 odpowiedz na list


      Dobry wieczor,

      Z gory uprzedzam, to bedzie dlugi KAWAL.

      SAP jest dosc skomplikowanym systemem zarzadzania. W Holandii, gdzie mieszkam,
      doswiadczeni konsultanci nie bez powodu nasywaja go "Stress, Angst en Paniek",
      co po polsku oznacza (jak sie domyslacie) "Stress, Strach i Panika". Ja, nie-
      informatyk z wyksztalcenia, zajmuje sie od przeszlo 7 lat caloksztaltem
      srodowiska SAP w pozornie niewielkiej firmie zatrudniajacej tylko
      100 "concurent-users". W wydziale IT, ktorego jestem szefem, pracuja na stale 3
      osoby:
      konsultant SD,MM,PP,
      konsultant FI-CO,
      i ja (BC,ABAP,Sapscript,SD,MM,PP,VC,CA i reszta zagadnien komputerowych)
      Jestesmy samowystarczalni, to znaczy (prawie) niezalezni od firm
      konsultingowych. W kwestiach operacyjnych nie ma takiego problemu ktorego
      szybko nie rozgryziemy.
      Jesli chodzi o nowa funkcjonalnosc, wdrozenie modulu, poprawki w systemie (n.p.
      inny arkusz kalkulacyjny spowodowany zmiana logiki obliczania ceny "on item
      and/or header-level"), korekcje bledow w oprogramowaniu ("notes and hot-
      packages"), upgrades, konwersje, raporty (ABAP Querry), nowe programy czy tez
      transakcje w ABAP/4 i Menu Painter - prawie wszystko robimy sami. Jak do tego
      doszlo, zapytacie?
      Po wdrozeniu, ktore trwalo okolo 10 miesiecy, zupelnie "zielony", zostalem sam
      na sam pozostawiony z systemem ktrory z roznych wzgledow nie dzialal jak
      nalezy. Kontrakty zawarte z firma wdrozeniowa byly na tyle niedomowione, ze
      jakiekolwiek "claims" czy sprawy sadowe wzbogacilyby tylko adwokatow.
      Pieniadze "grube" wydane i co teraz?
      Tu wlasnie zaczyna sie moja przygoda z SAP/R3, jak udalo mi sie wprowadzic
      dzikiego niedzwiedzia do klatki.
      Po krotkiej rozmowie z Dyrektorem Logistyki, odpowiedzialnym z ramienia firmy
      za wdrozenie SAP, doszlismy do wniosku ze musimy miec wlasne "SAP Competence
      Center". Rozpoczalem od werbunku ludzi. Trudno bylo wtedy znalesc odpowiednich
      i musielismy sie cieszyc ze swiezo upieczonego absolwenta po "Organizacji i
      zarzadzaniu" bez zadnego doswiadzczenia z systemami ERP.
      Stopniowo zaczelismy studiowac dokumentacje uzytkownikow, parametryzowania
      systemu i "blue-print" procesow operacyjnych. Jednoczesnie, zgodnie z zasadami
      ITIL, rejestrowalismy problemy uzytkownikow i rozpracowujac je, wprowadzalismy
      dodatkowy komentarz i poprawki w oprogramowaniu i dokumentacji. Pojawialo sie
      coraz wiecej informacji na Internecie, kupowalismy ksiazki o SAP, ABAP/4,
      zamawialismy CD's z documentacja ("print-files"), czesto czarterowalem
      funkcjonalnego speca, ktory to po dwoch dniach podchodow stwierdzal ze bez
      kolegi ABAP-owca nie da rady. Siadalismy razem za maszyna, aktywnie biorac
      udzial w pracach - uczylismy sie. To co podswiadomie robilismy i nadal robimy
      nazywa sie dzisiaj fachowo "Extreme programming" i "Reverse egineering".
      Mozolnie to wszystko szlo wiec wyslalem kolege na kursy do CapGemini, mialo to
      wtedy trwac 8 dni.
      Po dwoch dniach wraca do pracy i mowi mi ze to strata czasu. On juz wie wiecej
      niz ci co kursow udzielaja. Nie dziwne, po czasie, oni tez dopiero co miesiac
      temu sami na kursie byli - a teraz na glos czytaja podreczniki. W sumie fajni
      ludzie - normalni tak jak my, tylko ze stawki byly wtedy nienormalne.
      Zainwesowalismy wiec w wiecej literatury.
      Stosunkowo szybko okazalo sie ze dodatkowe oprogramowanie napisane na miare,
      tuszowalo brak znajomosci Standard SAP u consultantow firmy wdrozeniowej.
      Wiedzac, ze niedlugo musimy przejsc na EURO, a co z tym zwiazane zrobic System
      Upgrade, robilismy wszystko zeby zminimalizowac ilosc niestandardowego
      oprogramowania. Krok po kroku odnosilismy coraz wieksze sukcesy, coraz lepiej
      znalismy SAP. Upgrade en EURO-conversion zrobilismy sami, szybciej i taniej niz
      ktos z zewnatrz. Po EURO zajelismy sie roznymi projektami majacymi na celu
      optymalizacje procesow biznesowych w firmie. Ekonomia zaczela szwankowac, mniej
      ludzi musialo odwalac ta sama robote. Dzisiaj system chodzi jak zegarek.

      Pare szczegolow o systemie:
      SAP/R3 Rel 3.1I
      Implementacja - 10 miesiecy przez 11 full-time consultantow
      Trzy filialy on-line - Holandia, Niemcy, Belgia
      Moduly SD MM PP CA-CL LO-VC ECM FI-CO COPA
      Ilosc debitorow (KNA1) 14242
      Ilosc kredytorow (LFM1) 1426
      Material master (MARA) 25000 artykolow
      kazdy artykol w 400 wariantach
      Wszystkie transakcyjne dokumenty sa on-line
      System jest czterojezyczny N,D,E,F co ma duzy wplyw na "master data"
      Ilosc transportow w momencie "go life" (maj 1998) - 732
      Po szesciu latach w produkcji (maj 2004) - 8422
      Upgrades w okresie produkcyjnym: 3.1G-ɯ.1H-ɯ.1I
      Maszyna produkcyjna SUN Enterprise 3500
      OS Solaris 8
      (taki sam jak ten na ktorym chodzi ten portal i CMS)
      Baza danych Oracle 8 RDBMS
      Avarge dialog performace 350ms
      Nieplanowany down-time w okresie szesciu lat 12h

      Pare szczegolow o sobie:
      Wyksztalcenie: wyzsze (Mgr. Inz. mechanik)
      20 lat w Holandii
      Zonaty z Polka, dwie corki (mowia po polsku)
      Hobby: Open Source Software, Linux, Clustering i wszystko inne co na pozor za
      darmo a jednak kosztuje

      Wnioski i porady:
      It's similar to Michelangelo's "All you do is start with a block of marble and
      chip away everything that doesn't look like David"
      I jeszcze jeden - moj wlasny:
      "Jak zrobisz cos sam, to do nikogo innego nie bedziesz mial(a) o to pretensji"

      Dziekuje za cierpliwosc, bo ogonkow nie ma i przez to tekst jest nieczytelny.

      Dobranoc,

      Eryk
      ------------------------------------------------------------------------
    • pampa3 Projekt: Intranetowa aplikacja parkujaca faktury 07.06.04, 00:38
      Witam, jestem konsultantem abap, doswiadczenie kilkuletnie. Przez ostatnich
      kilka dluuugich tygodni pracowalam nad projektem intranetowej aplikacji
      parkujacej w SAPie faktury FI.
      Wymagania co do aplikacji (jak zwykle bywa, metne i ogolnikowe :) :
      - dostep autoryzowany dowolnego pracownika firmy, wiekszosc z nich nie posiada
      konta jako uzytkownik SAP;
      - aplikacje bedzie uzytkowalo circa 200 osob;
      - interfejs w zadnym wypadku nie moze przypominac SAPowego WEB GUI;
      - faktury i korekty parkowane jak w transakcji FVB1
      - Procedura Workflow uruchamiana po kazdorazowym utworzeniu/zmianie dokumentu
      (item: release/reject parked document wysylany do odpowiedniego agenta w
      departamencie finansow)
      - mozliwosc drukowania dokumentow faktur z poziomu aplikacji (via intranet)

      cdn. (i przepraszam za moj polski)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka