Dodaj do ulubionych

Hybrydy i baterie elek. były dawno...

30.01.10, 12:05
Były dawno, tylko ich produkacja niekoniecznie była zadowalająca dla
innych, którzy pławią się w zyskach. Koncerny nie będą zadowolone z
takich aut jak chevrolet volt, a powinny. I tak wiele osób dalej
będzie poruszać się dieslami i benzyniakami, bo dla niektórych koszt
zakupy nowego, bardziej ekonomicznego i ekologicznego auta będzie
czymś mało realnym...
Ale nie o tym chciałam napisać.
Chevrolet volt - nie będzie hybryda. To samochód pierwszy w swojej
klasie. W Europie będzie sprzedawany jako opel ampera, w USA jako
chevrolet. Spalanie ma imponujące i to już testowali dużo wcześniej
w Korei, Japoni, Chinach i godzinach szczytu i trasa mieszana - do
1,5 l benzyny, jednak silnik spalinowy nie napędza auta, lecz ładuje
baterię elektryczną i tak auto ma zasieg do 600 km na pełnym baku i
nałądowanej baterii. Bateria ładuje się 3 godziny i jest normalnie
podłączana do zwykłego gniazdka elektrycznego, 3 godz. to czas u nas
w PL, w USA ze dwa razy więcej. Żywotność bateri: 10 lat. Poza tym
przy naładowanej baterii dopiero po 60 km włącza się niskolitrażowa
jednostka spalinowa i dopiero wtedy przejechanie nas tym autem na
100km kosztuje średnio do 8 zł! Do tego auto w Europie sprzedawane
jako opel będzie kosztować powyżej 40 tys euro a w USA 30 tys euro w
pełnej wersji! Nie rozumiem u niektórych forumowiczó sceptycyzmy i
chęci popierania koncernów, które nas doją z pieniędzy. Jeśli ktoś
nie wierzy niech wejdzie na stronę chevroleta, jest tam to wyjaśnone
bardziej szczegółowo.
Obserwuj wątek
    • siemiatycze Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 30.01.10, 12:40
      > Chevrolet volt - nie będzie hybryda.
      //
      > jednak silnik spalinowy nie napędza auta, lecz ładuje
      > baterię elektryczną i tak auto ma zasieg do 600 km na pełnym baku i
      > nałądowanej baterii. Bateria ładuje się 3 godziny i jest normalnie
      > podłączana do zwykłego gniazdka elektrycznego

      Czyli jednak hybryda ,tyle że zmodyfikowana o możliwość doładowania prądem z sieci elektrycznej? Chyba,że czegoś nie rozumiem...
          • ludwik_xv Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 30.01.10, 17:58
            Sprzecik wyglada super.Aby tylko polskie serwisy sobie z nim
            poradzily to nic tylko "latac":)

            kosmet-yczka napisała:
            > a myślicie że te hybrydy są takie super ekologiczne

            Jedni mowia ze tak,inni ze nie.Tak jak z klimatem,nie wiadomo
            ociepla sie,czy odwrotnie :D
          • frompoland83 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 30.01.10, 20:17
            a jak myślisz czyja to wina samochdów (pojazdów) czy zacofanych
            polityków?

            przemysl zanim napiszesz cos co sensu miec nie moze...
            kosmet-yczka napisała:

            > a myślicie że te hybrydy są takie super ekologiczne,szczególnie w
            > Polsce gdzie energia elektryczna powstaje w 95 % z elektrowni
            > węglowych które na maksa zatruwają środowisko
          • esencja84 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 30.01.10, 20:18
            Zawsze możesz sobie wybudować elektrownię wiatrową przy domku,
            powstaje ich coraz więcej, jednak jest to temat niszowy :) Albo
            baterie słoneczne położyć na dachu i też wystarczą z wiatraczkiem...
            Nie można jednoznacznie napisać, że coś jest albo nie jest
            ekologiczne. Cieszę się z nowych innowacyjnych rozwiązań... Polska
            nie jest przygotowana mentalnie do takich rzeczy, ważniejsze są
            spory polityczne niż to, co może zyskać zwykły zjadacz chleba... Są
            tacy, którzy się nie dają omamić i wybiorą tę "nieekologiczną"
            hybrydę, chociaż tyle na początek. Ale jak napisałam, volt to nie
            hybryda.


            kosmet-yczka napisała:

            > a myślicie że te hybrydy są takie super ekologiczne,szczególnie w
            > Polsce gdzie energia elektryczna powstaje w 95 % z elektrowni
            > węglowych które na maksa zatruwają środowisko
      • frompoland83 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 30.01.10, 20:07
        siemiatycze napisał:

        > > Chevrolet volt - nie będzie hybryda.
        > //
        > > jednak silnik spalinowy nie napędza auta, lecz ładuje
        > > baterię elektryczną i tak auto ma zasieg do 600 km na pełnym
        baku i
        > > nałądowanej baterii. Bateria ładuje się 3 godziny i jest
        normalnie
        > > podłączana do zwykłego gniazdka elektrycznego
        >
        > Czyli jednak hybryda ,tyle że zmodyfikowana o możliwość
        doładowania prądem z sieci elektrycznej? Chyba,że czegoś nie
        rozumiem...


        to nie hybryda tylko E-REV (extended-range electric vehicle)
      • frompoland83 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 31.01.10, 23:11
        kolego kup 200 konny i tak bedziesz mial slabe szanse bo dobry
        kierowca nie potrzebuje wiecej jak 140km. w Volcie bedzie 151konny
        silnik i to wystarcza. Czemu? majac honde accord z 2003 roku (190km)
        w ASB bez problemu ( nie jednokrotnie rowniez przy swiatkach)
        objechalem niebieskie mondeo z 2006r. (225 koni w manulalu wersja
        ST) czy tez mercedesa e klase z rocznika powyzjej 2006 z silnikiem
        diesla (ponad 200 konnym) a wiesz dlaczego to zrobilem? bo miec 200
        koni to NIE WSZYSTKO! liczy sie umiejetnosc prowadzenia i opanowanie
        podczas jazdy!
      • esencja84 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 31.01.10, 23:18
        O gustach się nie dyskutuje. Dla jednego 100KM to szczyt marzeń.
        Miałam auto mające 200KM i co z tego, jeśli paliło tyle, że można
        jeździć ciągnąc za sobą stację benzynową...
        Myślę, że bardziej chodzi tu o postęp w ekonomice i ekologiczności
        niż o KM :) A zaoszczędzając na takim spalaniu, jakie ma volt czyli
        ok 1,5 l/100km to chyba można odłożyć na dużo fajniejsze rzeczy niż
        auto, którym i tak się na polskich drogach nie pośmiga za szybko, bo
        tylko na nielicznych odcinkach... Chyba, że nie o prędkość Ci
        chodzi, ale jeśli nie to napiszę, że dla bezpieczeństwa 150 KM też
        spokojnie starczy. "Czołgać się" na pewno nie będziesz z 150KM, bo
        są tacy którzy mając 190KM skutecznie paraliżują ruch.

        conveyor napisał:

        > Moze i fajne, moze nie ale nie dla mnie. Nie przemawia do mnie
        wizja czolgania
        > sie po drodze w samochodzie zuzywajacym 2 l/100km. Obecnie
        wyznaczylem sobie ce
        > l: conajmniej 200 KM w kolejnym samochodzie.
        >
        • conveyor Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 01.02.10, 18:20
          Abstra...c od tego kto kogo wyprzedzil na swiatlach i czy kupuje sie 200-konny samochod po to aby marudzic pod dystrybutorem, chcialbym pare rzeczy wyjasnic. Po pierwsze Volt nie spala wcale 1.5 l/100km, tylko po rozladowaniu akumulatora ok. 5 l/100km, co jest wartoscia niezbyt rewelacyjna skoro np.Passat Bluemotion spala ok. 5.5 l/100km. Teraz zastanow sie co staloby sie z cenami energii elektrycznej, gdyby chociaz polowa samochodow na swiecie zaczela jezdzic na elektrycznosci, ile nowych elektrowni weglowych i jadrowych trzeba by wybudowac. Bo nie oszukujmy sie, tzw. odnawialne zrodla energii to mrzonki i jeszcze dlugo tak bedzie. Moim zdaniem ropa naftowa jako paliwo samochodowe jest nie do zastapienia w ciagu njablizszych kilkudziesieciu lat, a moze i dluzej a przyszlosc motoryzacji to mocno wysilone, turboladowane jednostki benzynowe i diesla, a nie elektryki czy hybrydy.
            • akka_vacat Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 02.02.10, 19:13
              Faktycznie, dyskurs wątkowy ma poziom.
              A ponieważ w tym miesiącu korzystam z usług miejscowego przewoźnika zbiorowego, to dodać jedynie mogę, że na przyśpieszenie nie narzekają me dolne członki. hehehe... I jak dla mnie to nawet dobra, no i zdrowa odmiana. Czekam natomiast z niecierpliwością na wiosnę, wtedy to rozpocznę w pełni sezon pieszy...
              • head_hunter Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 02.02.10, 21:00
                Co to za nieuzasadnione straszenie ogromną ilością spalanego paliwa? Przecież 220 konna BMW X5 spala na trasie do 7 litrów ON,(bez pełzania).Po miasteczku wyjdzie trochę więcej,ale tylko trochę.Do poruszania się wcale nie potrzebuje kilkuset kilogramów zbędnego balastu w postaci trujących środowisko baterii i nie zużywa elektryczności wyprodukowanej w dymiących elektrowniach. :P
                Na jednym zbiorniku z łatwością pokonuje grubo ponad 1000km,będąc pojazdem całkowicie niezależnym od wszelkich gniazdek z prądem.Się bym nie zamienił :P
                • esencja84 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 00:24
                  Też bym się nie zamieniła z Tobą, na Twój tok rozumowania. Dlatego
                  pozostawię bez komentarza tę wypowiedź :O Brawo!

                  head_hunter napisał:

                  > Co to za nieuzasadnione straszenie ogromną ilością spalanego
                  paliwa? Przecież 2
                  > 20 konna BMW X5 spala na trasie do 7 litrów ON,(bez pełzania).Po
                  miasteczku wyj
                  > dzie trochę więcej,ale tylko trochę.Do poruszania się wcale nie
                  potrzebuje kilk
                  > uset kilogramów zbędnego balastu w postaci trujących środowisko
                  baterii i nie z
                  > używa elektryczności wyprodukowanej w dymiących elektrowniach. :P
                  > Na jednym zbiorniku z łatwością pokonuje grubo ponad 1000km,będąc
                  pojazdem całk
                  > owicie niezależnym od wszelkich gniazdek z prądem.Się bym nie
                  zamienił :P
            • esencja84 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 00:21
              Tak i masz rację, ale to autko to nie ten sam rodzaj.
              Ale ze spalaniem to prawda:)


              fakir530 napisał:

              > Gratuluje dyskusji na wysokim poziomie...
              > Nie zabieram glosu, bo mieszkam daleko od tych problemow,
              > w RPA mamy tylko jeden taki samochod Toyota Prius,ktory spala 4.9
              l.
              > na 100 km. i ma przyspieszenie 11.94 0/100 ,torque 142/207
          • esencja84 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 00:19
            Nie wiem, gdzie to wyczytałeś, że volt będzie spalał 5l/100km. Chyba
            jakieś prototypy takich aut z lat 2000 :D Chyba po prostu ciężko Ci
            w to uwierzyć i piszesz takie bzdury. Ale cóż. Pożyjemy zobaczymy,
            kto miał rację :P
            Tak samo z tym zanieczyszczeniem, ciekawa jestem czy wiesz że ten
            samochód składa się w 90% z produktów biodegradowalnych... Czemu
            tych aut jest mniej niż telefonów komórkowych, których używa dziś
            każdy i nie narzeka, hm?
            A przecież już dawno nowe baterie zostąpiły te stare, kadmowe! I co?
            Właśnie takimi manipulacjami i dezinformacją karmią nas koncerny i
            mass media, żeby ogłupić. I jak widać, sporo osób się daje.
            A ja czekam na volta, a do jego czasu- aż przypłynie, będę jeździć
            rowerem.


            conveyor napisał:

            > Abstra...c od tego kto kogo wyprzedzil na swiatlach i czy kupuje
            sie 200-konny
            > samochod po to aby marudzic pod dystrybutorem, chcialbym pare
            rzeczy wyjasnic.
            > Po pierwsze Volt nie spala wcale 1.5 l/100km, tylko po
            rozladowaniu akumulatora
            > ok. 5 l/100km, co jest wartoscia niezbyt rewelacyjna skoro
            np.Passat Bluemotio
            > n spala ok. 5.5 l/100km. Teraz zastanow sie co staloby sie z
            cenami energii ele
            > ktrycznej, gdyby chociaz polowa samochodow na swiecie zaczela
            jezdzic na elektr
            > ycznosci, ile nowych elektrowni weglowych i jadrowych trzeba by
            wybudowac. Bo n
            > ie oszukujmy sie, tzw. odnawialne zrodla energii to mrzonki i
            jeszcze dlugo tak
            > bedzie. Moim zdaniem ropa naftowa jako paliwo samochodowe jest
            nie do zastapie
            > nia w ciagu njablizszych kilkudziesieciu lat, a moze i dluzej a
            przyszlosc moto
            > ryzacji to mocno wysilone, turboladowane jednostki benzynowe i
            diesla, a nie el
            > ektryki czy hybrydy.
            >
          • frompoland83 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 00:23
            Jeśli sie chce zabierac glos, trzeba miec jakies pojecie na temat z
            ktorym sie polemizuje... po pierwsze kilomet przejechany przez volta
            ma kosztowac 7 groszy... 7 groszy raz 100 km = 7 zł, niech 10 zł
            zeby nie bylo za optymistycznie skoro przejechanie 60km na baterii
            nie zuzywa paliwa wiec pozostaje jeszcze 40 km. Jezeli spalalby 5
            litrow na 100km przejechanie 40 km kosztowalo by 2.2 litra czyli
            okolo 8zł60gr (bazuja paliwo e95 po 4.30) + koszt ładowania nijak
            nie daje 7zł ani nawet zawyzonych 10zł. Mam do Ciebie prosbe. Zanim
            podejmiej polemike poczytaj o tym z czym masz polemizowac. Nawet
            przyjmujac czesciowe twoje rozumowanie to powinienes wiedziec ze
            spalanie wegla mniej zanieczyszcza powietrze niz spalanie ropy.
            Prosze poczytaj o gazach cieplarnianych ze spalanego diesla i
            wegla!! Co do baterii i auta jakim jest volt to jest on produkowany
            w 90% z biodegradowalnych elementow. podejrzewam ze Twoj laptop z
            ktorego piszesz lub PCet bardziej zanieczysci srodowisko jak sie
            zepsuje niz w 100% biodegradowalnej baterii volta ktora po zuzyciu
            jest wymieniana na nowa a stara sie przerabia na nowe... Zapisz sie
            na facebooku do chevrolet volt i poczytaj i pozadawaj pytania,
            znajomosc ang. wymagana obowiazkowo). Co do cen energii elekt.
            bedzie bardziej stabilna niz ropa bo latwiej ja pozyskac dla
            zwyklego zjadacza chleba. A ropa jako paliwo bardzo szybko
            przestanie miec znaczenie jako naped w samochodach ososbowych.
            Pzrejrzyj na oczy. Pamietaj ze koncertom nie zalezy na autach
            napedzanych niezaleznie... czemu? a ktoz to wie... kosciol wiedzial
            o okraglej ziemi 200 lat przed koperniiem a egipcjanie czy majowie
            jeszcze wczesniej.... a co dopiero mieszkancy atlandyty....
            PRZEJRZYJ i nie zamykaj sie na innowacje, szukaj a znajdziesz ;)
            pozdro


            conveyor napisał:

            > Abstra...c od tego kto kogo wyprzedzil na swiatlach i czy kupuje
            sie 200-konny
            > samochod po to aby marudzic pod dystrybutorem, chcialbym pare
            rzeczy wyjasnic.
            > Po pierwsze Volt nie spala wcale 1.5 l/100km, tylko po
            rozladowaniu akumulatora
            > ok. 5 l/100km, co jest wartoscia niezbyt rewelacyjna skoro
            np.Passat Bluemotio
            > n spala ok. 5.5 l/100km. Teraz zastanow sie co staloby sie z
            cenami energii ele
            > ktrycznej, gdyby chociaz polowa samochodow na swiecie zaczela
            jezdzic na elektr
            > ycznosci, ile nowych elektrowni weglowych i jadrowych trzeba by
            wybudowac. Bo n
            > ie oszukujmy sie, tzw. odnawialne zrodla energii to mrzonki i
            jeszcze dlugo tak
            > bedzie. Moim zdaniem ropa naftowa jako paliwo samochodowe jest
            nie do zastapie
            > nia w ciagu njablizszych kilkudziesieciu lat, a moze i dluzej a
            przyszlosc moto
            > ryzacji to mocno wysilone, turboladowane jednostki benzynowe i
            diesla, a nie el
            > ektryki czy hybrydy.
            >
            • esencja84 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 00:28
              BRAWO!!!!

              To się nazywa ambitny wątek.



              frompoland83 napisał:

              > Jeśli sie chce zabierac glos, trzeba miec jakies pojecie na temat
              z
              > ktorym sie polemizuje... po pierwsze kilomet przejechany przez
              volta
              > ma kosztowac 7 groszy... 7 groszy raz 100 km = 7 zł, niech 10 zł
              > zeby nie bylo za optymistycznie skoro przejechanie 60km na baterii
              > nie zuzywa paliwa wiec pozostaje jeszcze 40 km. Jezeli spalalby 5
              > litrow na 100km przejechanie 40 km kosztowalo by 2.2 litra czyli
              > okolo 8zł60gr (bazuja paliwo e95 po 4.30) + koszt ładowania nijak
              > nie daje 7zł ani nawet zawyzonych 10zł. Mam do Ciebie prosbe.
              Zanim
              > podejmiej polemike poczytaj o tym z czym masz polemizowac. Nawet
              > przyjmujac czesciowe twoje rozumowanie to powinienes wiedziec ze
              > spalanie wegla mniej zanieczyszcza powietrze niz spalanie ropy.
              > Prosze poczytaj o gazach cieplarnianych ze spalanego diesla i
              > wegla!! Co do baterii i auta jakim jest volt to jest on
              produkowany
              > w 90% z biodegradowalnych elementow. podejrzewam ze Twoj laptop z
              > ktorego piszesz lub PCet bardziej zanieczysci srodowisko jak sie
              > zepsuje niz w 100% biodegradowalnej baterii volta ktora po zuzyciu
              > jest wymieniana na nowa a stara sie przerabia na nowe... Zapisz
              sie
              > na facebooku do chevrolet volt i poczytaj i pozadawaj pytania,

              >...
            • conveyor Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 01:28
              Po co te wycieczki osobiste do mnie, po co te wtrety o zmowie
              koncernow? Chcecie sobie w ten sposob dodac powagi? Spalanie zalezy
              od tego kto testuje, GM podaje 1.5 l/100km, naprawde wierzycie ze
              koncern ktory promuje swoj produkt nie bedzie naginal wynikow? Wg
              testow EPA w zaleznosci od zalozen spalanie wynosiloby od 3 do 4.9
              l/100km, co jest tylko ok. 1-1.5 l/100km mniej niz najoszczedniejsze
              diesle. W czasie jazdy autostradowej na dluzsza odleglosc niz te
              oslawione 60 km, moim zdaniem nie ma szans zejsc ponizej 4.5
              l/100km, bo oszczednosci z hybryd sa tylko w jezdzie miejskiej.
              Weglowodory to najbardziej praktyczne w tej chwili paliwo i zadna
              gadka o zmowie koncernow tego nie zmieni, do przejechania 300 km
              Tesla Roadster potrzebuje 450 kg baterii, a przecietny diesel 15
              litrow ON. Widac roznice?
              • esencja84 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 10:47
                Jak możesz pisać o tym czy widać jakąś różnicę, jak porównujesz coś,
                co porównania mieć nie może!
                Wszystko to Twoje zdanie, jeśli przytaczasz tak beznadziejne
                argumenty, niczym nie poparte to nie ma o czym dyskutować. Najpierw
                poprzyj czymś swoją wypowiedź. Poza tym - otwórz oczy, czemu uparcie
                określasz chevroleta volta hybrydą? Skoro nią nie jest?
                I czy widziałeś, żeby któryś z koncernów o 100% zawyżył spalanie w
                swoim produkcie? Nawet jeśli tak by było w przypadku volta to na
                pewno to nie wyniesie więcej niż 3 l. A i niech nawet wyniesie! To i
                tak żaden GENIALNY diesel nie spali tyle.
                Powołaj się na jakieś konkretne, sprawdzone źródła, a sam sobie nie
                dodawaj powagi, bo działa to w drugą stronę, jak się nie zna faktów.
                Volt od 2 lat jeździ w Chinach, nie jest testowany w warunkach
                sterylnych przez 2 miesiące, tylko w normalnych warunkach.

                Zanim zaczniesz polemikę: Tekst linka
                • conveyor Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 13:23
                  Trudno z Toba dyskutowac, bo masz emocjonalne podejscie do tematu i paranoiczna wizje swiata, za to nie masz wiedzy z ekonomii i techniki. Niewazne co mowi GM, Volt jest z technicznego punktu widzenia hybryda, bo ma silnik spalinowy i elektryczny. 1 l/100km wzial sie z tego ze cwaniaki z GM policzyli sobie spalanie dla dystansu tylko 100 km, z tego 60 km na baterii, nie wliczajac w to oczywiscie paliwa do wyprodukowania tej elektrycznosci w elektrowni.
                  en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
                  rozdzial:"Specifications" oraz "Controversies", sama zobaczysz jak roznia sie szacunki dotyczace zuzycia paliwa. Poza tym cena litra benzyny to ok. 2 pln reszta to podatek, jak jest w przypadku pradu elektrycznego?
                  Mylisz sie ze nie ma diesli spalajacych 3 l/100km, otoz sa: np. Polo 3L, ktore spala srednio 3.3 l/100km.
                  • frompoland83 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 15:36
                    kolego jak wspomniala esencja, niebawem pojawi sie volt w
                    siemiatyczach, Ty jezdzij polo, golfem lub rowerem (nie mylic z
                    rover) tylko pamietaj o jednym masz jakies szczegolne uprzedzenie do
                    tego tematu i mam nadzieje ze nie wiaze sie ono z Twojej niewiedzy
                    na temat tego samochodu. Bo jak piszesz Volt to hybryda a hybryda
                    pali 5 litrow na 100km i koniec no i sa jeszcze te szkodliwe
                    akumulatory. Ot takie wiesniackie (malomiasteczkowe) myslenie. Ale
                    chyba taka juz natura czlowieka, nie wie nie widzi a z gory krytykuje
                    pozdrawiam i do zobaczenia na drodze :))
                    conveyor napisał:

                    > Trudno z Toba dyskutowac, bo masz emocjonalne podejscie do tematu
                    i paranoiczna
                    > wizje swiata, za to nie masz wiedzy z ekonomii i techniki.
                    Niewazne co mowi GM
                    > , Volt jest z technicznego punktu widzenia hybryda, bo ma silnik
                    spalinowy i el
                    > ektryczny. 1 l/100km wzial sie z tego ze cwaniaki z GM policzyli
                    sobie spalanie
                    > dla dystansu tylko 100 km, z tego 60 km na baterii, nie wliczajac
                    w to oczywis
                    > cie paliwa do wyprodukowania tej elektrycznosci w elektrowni.
                    > en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
                    > rozdzial:"Specifications" oraz "Controversies", sama zobaczysz jak
                    roznia sie s
                    > zacunki dotyczace zuzycia paliwa. Poza tym cena litra benzyny to
                    ok. 2 pln resz
                    > ta to podatek, jak jest w przypadku pradu elektrycznego?
                    > Mylisz sie ze nie ma diesli spalajacych 3 l/100km, otoz sa: np.
                    Polo 3L, ktore
                    > spala srednio 3.3 l/100km.
                    >
                    • frompoland83 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 16:01
                      Wracając jeszcze na moment do tematu stwoerdzam ze masz klopoty
                      czytania ze zrozumieniem po polsku wiec na angielski sie nie porywaj.
                      Na wikipedii na ktora sie powolujesz jest napisane:

                      (On August 11, 2009, GM released their estimated EPA city fuel
                      economy rating for the Volt of 230 mpg-US (1.0 L/100 km; 280 mpg-
                      imp) of gasoline plus 25 kW·h/100 mi (160 km) of electricity.[65]
                      [66] The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) issued a
                      statement clarifying that the "EPA has not tested a Chevy Volt and
                      therefore cannot confirm the fuel economy values claimed by GM)

                      Jak widzisz EPA nie widziala volta na oczy (u siebie na parkingu bo
                      na facebooka wchodza codziennie) a tymbardziej nie testowala go!!
                      Prosze wiec daj spokoj z tymi ocenami i poczekaj jak bedzie volt w
                      siemkach. Podejdziesz i zapytasz wprost ile pali a ja z pewnoscia
                      powiem prawde i nie bede zanizal wartosci ;)

                      Powoluja
                      > conveyor napisał:
                      >
                      > > Trudno z Toba dyskutowac, bo masz emocjonalne podejscie do
                      tematu
                      > i paranoiczna
                      > > wizje swiata, za to nie masz wiedzy z ekonomii i techniki.
                      > Niewazne co mowi GM
                      > > , Volt jest z technicznego punktu widzenia hybryda, bo ma silnik
                      > spalinowy i el
                      > > ektryczny. 1 l/100km wzial sie z tego ze cwaniaki z GM policzyli
                      > sobie spalanie
                      > > dla dystansu tylko 100 km, z tego 60 km na baterii, nie
                      wliczajac
                      > w to oczywis
                      > > cie paliwa do wyprodukowania tej elektrycznosci w elektrowni.
                      > > en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
                      > > rozdzial:"Specifications" oraz "Controversies", sama zobaczysz
                      jak
                      > roznia sie s
                      > > zacunki dotyczace zuzycia paliwa. Poza tym cena litra benzyny to
                      > ok. 2 pln resz
                      > > ta to podatek, jak jest w przypadku pradu elektrycznego?
                      > > Mylisz sie ze nie ma diesli spalajacych 3 l/100km, otoz sa: np.
                      > Polo 3L, ktore
                      > > spala srednio 3.3 l/100km.
                      > >
                      • conveyor Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 18:24
                        Nie odniosles sie do zadnego z argumentow jakie podalem, ale Ci odpuszczam bo z fanatykami nie dyskutuje. Zaliczasz sie do kategorii ludzi, z ktorymi wole nie miec do czynienia: kiedy brakuje Ci argumentow zaczynasz obrazac interlokutora. Ja lubie spierac sie czy dyskutowac, ale nie sprowadzam dyskusji do rynsztoka.
                        • frompoland83 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 18:41
                          kolego jeszcze raz Ci napisze ze podpierasz sie zrodlami ktore nie
                          sa wiarygodne, piszac ze volt spala 5l na 100km mowisz o
                          instytucjach ktore voltem nie jezdzily a poniewaz auto nie jest
                          jeszcze sprzedawane seryjnie (nie seryjnie tez nie) nie moze byc
                          mowy ze ktos domniema ze powinien spalac 5 litrow... Jest natomiast
                          napisane przrez producenta 100mpg czyli 100 mil amer. na galonie
                          amer. co daje srednio okolo 43-45km na jednym litrze paliwa czyli
                          100 km nieco ponad 2 litry minus 60km na pradze z gniazdka daje
                          wynik ponizej 2 litrow na 100km. Zrozumiales wywod? Poucz sie ang. i
                          poczytaj wszystko napisane i dokladnie aha i czytaj wszystko a nie
                          wysrywkowe zdania...
                          pozdro

                          conveyor napisał:

                          > Nie odniosles sie do zadnego z argumentow jakie podalem, ale Ci
                          odpuszczam bo z
                          > fanatykami nie dyskutuje. Zaliczasz sie do kategorii ludzi, z
                          ktorymi wole nie
                          > miec do czynienia: kiedy brakuje Ci argumentow zaczynasz obrazac
                          interlokutora
                          > . Ja lubie spierac sie czy dyskutowac, ale nie sprowadzam dyskusji
                          do rynsztoka
                          > .
                          >
    • grat.nowy Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 04.02.10, 13:51
      esencja84 napisała:

      > Nie rozumiem u niektórych forumowiczó sceptycyzmy i
      > chęci popierania koncernów, które nas doją z pieniędzy. Jeśli ktoś
      > nie wierzy niech wejdzie na stronę chevroleta, jest tam to
      wyjaśnone
      > bardziej szczegółowo.

      nie rozumiem jak można nie rozumieć i brnąć dalej w chęci
      udowodnienia komuś czegoś wbrew takiej potrzebie :)

      ogólnie to pozdrawiam, chevrolet jakoś mi nie pasuje, a z
      amerykańskich pojazdów to podoba mi się najbardziej M1A1 Abrams, ale
      ten to już zupełnie nie jest ekologiczny...

      :)
      • esencja84 Re: Hybrydy i baterie elek. były dawno... 06.03.10, 21:20
        To możesz spotkać na polu, a i czasem na ulicy czy chodniku się
        zdarzy, jak ktoś po swoim piesku nie posprząta.

        conveyor napisał:

        > Greenpeace uwaza ze samochod elektryczny to kupa.
        > wyborcza.biz/biznes/1,101562,7543286,Na_razie_elektryczne_auta_nie_pomagaja_srodowisku.html

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka