Dodaj do ulubionych

List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot

26.10.06, 19:37
mam do Was pytanie, wysylam czesto listy do Meksyku. Sa to listy polecone
priorytetowe. Nagminnie dochodza tam z opoznieniem bo az 21 dni im zajmuje
dotarcie do adresata. A czytalam ze list priorytetowy powinien isc 6 dni
roboczych jesli jest poza Europe. Nic nie reagowalam ale dzisiaj wrocil mi
sie jeden z takich listow. Za zwrot musze jeszcze zaplacic 3,50 gr. To
rozumiem ale wkurzylo mnie to ze moj list potrzebowal dwoch miesiecy i kilku
dni zeby do mnie wrocil. Byl priorytetowy i polecony. Czy poczta juz nie
przesadza z tak dlugim czasem doreczenia go mi z powrotem? W koncu byl
priorytetowy wiec zaplacilam im za usluge aby doreczyli go na czas. Nie
wywiazali sie i karza mi jeszcze placic 3,50 (jak rozumiem za usluge
sprowadzenia listo z powrotem do mnie). Czy moge zlozyc reklamacje?
Obserwuj wątek
    • caldezonia Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 27.10.06, 14:03
      Ciekawi mnie z jaka adnotacja listy wracaja, chodzi mi np czy adresat jest nie
      znany czy bład w adresie czy odmowa przyjecia? Może byc tak że z jakis przyczyn
      list zostaje w Meksyku awizowany i lezy na poczcie a po upływie terminu zwraca
      sie go do nadawcy. Tak wiec za zwrot nalezy sie opłata bo pokonał jeszcze raz
      te samą droge i był w obrocie ale wraca nie jako priorytetowy ale jako
      ekonomiczny. To jest dość logiczne bo zakłada sie ze dotrze na miejsce bez
      przeszkód, a jesli jest problem z odbiorem listu za granica musi byc zwrot
      droga ladowo-morska dlatego tak długo to trwa.
      Zawiłości na poczcie istnieja ale jak wszedzie. Reklamacje zawsze mozna złozyc
      jesli nie przeraża cie znowu czekanie na wyjaśnienie 14 dni pewnie...
    • jarekl1 Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 29.10.06, 21:31
      Jeżeli list wrócił z niewyjaśnionego powodu (powód zwrotu powinien być na nim
      podany, np. adresat odmówił przyjęcia, niepodjęto w terminie, niekompletny
      adres, adresat nieznany) to złóż reklamację i poproś o zwrot pobranej
      opłaty "za zwrot przesyłki rejestrowanej do nadawcy po wyczerpaniu możliwości
      doręczenia/wydania odbiorcy". Reklamacje przesyłek zagranicznych powinny być
      rozpatrzone nie później niż w ciągu 3 miesięcy od ich złożenia (a to może
      nastąpić nie później niż 6 miesięcy od dnia następnego po dniu nadania
      przesyłki).
      • portugalia4 Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 01.11.06, 10:32
        bardzo Wam dziekuje za odpowiedzi! duzo mi wyjasniliscie.

        Ostatni list wrocil sie z innej przyczyny, poniewaz adresat sie wyprowadzil na
        dwa tygodnie przed dostarczeniem. Oczywiscie nie bede skladala reklamacji o
        3,50 (z tego co czytam to nawet mi nie przysluguje)

        chce sie spytac natomiast o inna rzecz. Z relacji moich znajomych listy ktore
        docieraja do Meksyku docieraja z terminem 9-21 dni. Nagminnie. Nigdy nie ma 6
        dni, a wczesniej jak dwa tygodnie to jest rzadkosc jesli cos dojdzie. Czy z
        tego tytulu reklamacje mozna skladac do poczty polskiej czy tamtejszej? Pytam
        sie tylko z ciakwosci bo wiadomo ze nie bede miala czasu ani chceci sie w to
        bawic.
        • jarekl1 Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 02.11.06, 21:21
          Z powodu opóźnienia przesyłki nadanej jako priorytetowa nie można złożyć
          reklamacji, odszkodowanie z tego powodu również nie przysługuje.
          Co najwyżej można złożyć z tego tytułu skargę:
          1) do Poczty Polskiej (odpiszą, np. że nie mają wpływu na pracę Poczty
          Meksykańskiej),
          2) do Poczty Meksykańskiej,
          3) do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka