Dodaj do ulubionych

List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot

26.10.06, 19:37
mam do Was pytanie, wysylam czesto listy do Meksyku. Sa to listy polecone
priorytetowe. Nagminnie dochodza tam z opoznieniem bo az 21 dni im zajmuje
dotarcie do adresata. A czytalam ze list priorytetowy powinien isc 6 dni
roboczych jesli jest poza Europe. Nic nie reagowalam ale dzisiaj wrocil mi
sie jeden z takich listow. Za zwrot musze jeszcze zaplacic 3,50 gr. To
rozumiem ale wkurzylo mnie to ze moj list potrzebowal dwoch miesiecy i kilku
dni zeby do mnie wrocil. Byl priorytetowy i polecony. Czy poczta juz nie
przesadza z tak dlugim czasem doreczenia go mi z powrotem? W koncu byl
priorytetowy wiec zaplacilam im za usluge aby doreczyli go na czas. Nie
wywiazali sie i karza mi jeszcze placic 3,50 (jak rozumiem za usluge
sprowadzenia listo z powrotem do mnie). Czy moge zlozyc reklamacje?
Obserwuj wątek
    • caldezonia Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 27.10.06, 14:03
      Ciekawi mnie z jaka adnotacja listy wracaja, chodzi mi np czy adresat jest nie
      znany czy bład w adresie czy odmowa przyjecia? Może byc tak że z jakis przyczyn
      list zostaje w Meksyku awizowany i lezy na poczcie a po upływie terminu zwraca
      sie go do nadawcy. Tak wiec za zwrot nalezy sie opłata bo pokonał jeszcze raz
      te samą droge i był w obrocie ale wraca nie jako priorytetowy ale jako
      ekonomiczny. To jest dość logiczne bo zakłada sie ze dotrze na miejsce bez
      przeszkód, a jesli jest problem z odbiorem listu za granica musi byc zwrot
      droga ladowo-morska dlatego tak długo to trwa.
      Zawiłości na poczcie istnieja ale jak wszedzie. Reklamacje zawsze mozna złozyc
      jesli nie przeraża cie znowu czekanie na wyjaśnienie 14 dni pewnie...
    • jarekl1 Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 29.10.06, 21:31
      Jeżeli list wrócił z niewyjaśnionego powodu (powód zwrotu powinien być na nim
      podany, np. adresat odmówił przyjęcia, niepodjęto w terminie, niekompletny
      adres, adresat nieznany) to złóż reklamację i poproś o zwrot pobranej
      opłaty "za zwrot przesyłki rejestrowanej do nadawcy po wyczerpaniu możliwości
      doręczenia/wydania odbiorcy". Reklamacje przesyłek zagranicznych powinny być
      rozpatrzone nie później niż w ciągu 3 miesięcy od ich złożenia (a to może
      nastąpić nie później niż 6 miesięcy od dnia następnego po dniu nadania
      przesyłki).
      • portugalia4 Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 01.11.06, 10:32
        bardzo Wam dziekuje za odpowiedzi! duzo mi wyjasniliscie.

        Ostatni list wrocil sie z innej przyczyny, poniewaz adresat sie wyprowadzil na
        dwa tygodnie przed dostarczeniem. Oczywiscie nie bede skladala reklamacji o
        3,50 (z tego co czytam to nawet mi nie przysluguje)

        chce sie spytac natomiast o inna rzecz. Z relacji moich znajomych listy ktore
        docieraja do Meksyku docieraja z terminem 9-21 dni. Nagminnie. Nigdy nie ma 6
        dni, a wczesniej jak dwa tygodnie to jest rzadkosc jesli cos dojdzie. Czy z
        tego tytulu reklamacje mozna skladac do poczty polskiej czy tamtejszej? Pytam
        sie tylko z ciakwosci bo wiadomo ze nie bede miala czasu ani chceci sie w to
        bawic.
      • portugalia4 Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 01.11.06, 10:32
        oczywiscie pisze o poleconych priorytetowych listach
        • jarekl1 Re: List polecony priorytetowy i 3,50 za zwrot 02.11.06, 21:21
          Z powodu opóźnienia przesyłki nadanej jako priorytetowa nie można złożyć
          reklamacji, odszkodowanie z tego powodu również nie przysługuje.
          Co najwyżej można złożyć z tego tytułu skargę:
          1) do Poczty Polskiej (odpiszą, np. że nie mają wpływu na pracę Poczty
          Meksykańskiej),
          2) do Poczty Meksykańskiej,
          3) do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka