Dodaj do ulubionych

[pr] Auta dla Poczty Polskiej

17.08.03, 20:35
"Rzeczpospolita" (dodatek: "Ekonomia i Rynek"), sobota, 16 sierpnia 2003 r.
nr 190 (6570)

Ośmiu oferentów ubiega się o kontrakt na dostawę 135 samochodów
ciężarowych, 108 aut specjalnych i 70 podwozi dla Poczty Polskiej (PP) -
przekazano "Rz" w biurze prasowym przedsiębiorstwa. PP nie podaje
informacji, kto chce sprzedać jej samochody. Dostawców PP wybiera w
przetergu, który obecnie trwa.
M.P.
Obserwuj wątek
    • naczelnik_forum_pocztowego [pr] Autem w prawo? 10.09.03, 23:35
      newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=7600
      Autem w prawo?
      Adam Różański

      Przetarg na zakup 135 samochodów dostawczych dla Poczty Polskiej (PP) nie
      jest jeszcze rozstrzygnięty, ale wiadomo już, kto go wygra: Volkswagen.
      Poczta postawiła dziwny warunek. Trzy samochody muszą mieć niezależne
      zawieszenie wszystkich kół i muszą być tej samej marki co pozostałe auta.
      Warunki Poczty był w stanie spełnić tylko Volkswagen, którego generalnym
      importerem jest Kulczyk Tradex, więc to on bierze wszystko.
      Wymóg niezależnego zawieszenia wykluczył ubiegających się o kontrakt
      dystrybutorów Citroena, Fiata, Renault, Peugeota, którzy nie rozumieją,
      dlaczego nie mogli sprzedać Poczcie pozostałych 132 aut. Poznański diler
      Fiata ACM Mari-Car oprotestował przetarg, zarzucając naruszenie zasad
      uczciwej konkurencji. Chciał zaproponować nawet, że dostarczy trzy samochody
      innej marki. Nic z tego. Poczta protest oddaliła, nie patrząc na cenę.
      Zdaniem Andrzeja Siniakiewicza, p.o. dyrektora generalnego PP, ograniczenie
      liczby marek ma obniżyć koszty serwisowania samochodów. A trzy luksusowe
      auta potrzebne są do przewożenia osób. - Niezależne zawieszenie wszystkich
      kół jest luksusem i nie powinno być traktowane jako wymóg niezbędny - mówi
      dr Marek Idzior, rzeczoznawca Polskiego Związku Motorowego. Poczta
      eksploatuje dzisiaj samochody różnych marek i na razie nie zamierza ich
      wycofywać.
      Więcej, nawet w dalszych częściach tego samego przetargu dopuszcza inne
      marki pojazdów specjalnych - bankowozów i podwozi samochodowych. Upada więc
      argument o tanim serwisowaniu. Zdaniem Anity Wichniak-Olczak, p.o.
      rzeczniczki Urzędu Zamówień Publicznych, strona prawna tak skonstruowanego
      przetargu nie jest jasna. - Daleka jestem od stwierdzenia, że nie ma tu
      nieuczciwości, ale też nie mogę powiedzieć jednoznacznie, że prawo zostało
      złamane.
      Na pewno Poczta na tak rozpisanym przetargu nie zaoszczędzi. Samochód
      dostawczy volkswagen transporter kosztuje w salonie Auto Viva (uczestnika
      przetargu) 84 tys. zł brutto, zaś jego odpowiednik - fiat doblo cargo - ok.
      50 tys. zł.

      Artykuł ukazał się w tygodniku "Newsweek Polska", w numerze 37/03 na
      stronie 4.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka