Dodaj do ulubionych

pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.09.09, 23:54
Mam od 5 lat internet mobilny w Orange (Business Everywhere wg planu
Nowy Var, w oparciu o Regulamin promocji "Business Everywhere
EDGE/WLAN II" z dnia 15 marca 2006 r. na podstawie ostatniego aneksu
do umowy z dnia 26.11.2006 r.) Po 24 miesiącach trwania została ona
automatycznie przekształcona na umowę na czas nieokreślony. Był to
mój świadomy wybór, jako że umowa gwarantowała mi za kwotę 120,78 zł
nieograniczoną ilość przesyłanych danych do internetu (par.2 pkt.5.1
regulaminu "Abonament obejmuje opłaty za możliwość nieograniczonego
ilością przesyłanych danych dostępu do Internetu w ramach sesji
EDGE/GPRS przy ustawieniach APN: internet oraz wap realizowanej na
terenie Polski..."). Ponad tydzień temu nagle spadła mi szybkość
transmisji do niecałych 3 kb/s. I ku mojemu oburzeniu dowiedziałem
się, że uznaniowo, bez żadnych uregulowań prawnych, Orange ogranicza
mi przesył danych w związku ze ściągnięciem większego pliku.
Powołuje się na art. 11 regulaminu o treści "PTK Centertel sp. z
o.o. zastrzega sobie prawo do istotnej zmiany parametrów
technicznych świadczonej usługi Business Everywhere EDGE/WLAN po
przekroczeniu 1 GB transferu danych w jednym okresie rozliczeniowym,
co może wpłynąć na jakość korzystania z usługi." Rozumiem, że skoro
mam nieograniczony wielkością transmisji dostęp do internetu, to
nieobligatoryjne pogorszenie parametrów technicznych musi się
odbywać na drodze innej niż ograniczenie transmisji. Od wielu
miesięcy ilość mojej transmisji oscylowała ok 7-9 GB ale taki
incydent zaobserwowałem po raz pierwszy. Po rozmowach z BOK (mam
nagrania tych rozmów) przekazano mi, że uznaniowo przy ściąganiu
plików o większej objętości ogranicza się abonentowi wielkość
transmisji. I że teraz, po każdym przekroczeniu 1 GB transmisji
będzie mi Orange to robiło. W związku z tym sprawdziłem jak to
wygląda wg obecnych ofert Orange. I tutaj zrozumiałem, że przez 11
lat lojalnej współpracy z Ideą/Orange, przez lata byłem traktowany
jak ostatni idiota od wyciągania pieniędzy. W stosunku do
najdroższej oferty Business Everywhere Platinum oferującej 14 GB
transmisji, 120 minut minut rozmów, 60 SMS i nowego modemu -
wszystko to za 118.95 zł(po uwzględnieniu opłaty promocyjnej przez 5
miesięcy), ja mam jedynie gwarantowaną sprawną transmisję do 1 Gb a
resztę z szybkością uniemożliwiającą jakąkolwiek pracę i nic więcej,
za 120,78 zł. Mam głębokie poczucie krzywdy i nie chcę z tą firmą
mieć już cokolwiek wspólnego. Ale proszę UKE o ocenę tej sytuacji i
o ile zostaną uznane moje racje, podjęcie kroków chroniących innych
klientów Orange przed takim procederem.
Obserwuj wątek
    • Gość: Tomasz Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.gemini.net.pl 01.10.09, 19:21
      Korzystam z tej samej usługi, abonament 120,78 zł brutto. Internet ma ograniczenie 6 GB-jeśli wykorzystasz ten limit prędkość może ulec zmianie, ale nadal możesz przesyłać dane. Kilka razy zdarzyła mi się taka sytuacja i wtedy prędkość zmniejszyła się do 64 kb/s. Każdy internet bezprzewodowy jest limitowany ze względu na ograniczenia stacji bazowej. Przeczytaj dokładnie regulamin usługi, nikt nie blokuje po 1 GB (tak jest chyba w niższym abonamencie), a po 6 GB w abonamencie za 120,78. Z usługi korzystam od 3 lat i jestem zadowolony.
      • Gość: Jan Iżykowski Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.centertel.pl 01.10.09, 20:42
        Jest tak jak napisałem. Na podstawie umowy zawartej 5 lat wcześniej
        nie mam ograniczenia limitu (plan Nowy VAR). Regulamin usługi
        (Regulamin promocji "Business Everywhere EDGE/WLAN II" z dnia 15
        marca 2006 r. - dostępny na stronie Orange)przeczytałem uważnie i
        tak jak zacytowałem go dosłownie w poprzednim poście, mam możliwość
        nieograniczonego ilością przesyłanych danych dostępu do Internetu.
        Jedyna wartość w regulaminie pozwalająca na pogorszenie transmisji
        to 1 Gb ale nie w sposób jaki teraz Orange zastosowało. Mam
        wrażenie, że nie tylko jedna i to koniecznie potężniejsza strona ma
        prawo korzystać z dobrodziejstw zawartej umowy. Dlatego było to
        powodem kontynuacji tej usługi już po zakończeniu umowy promocyjnej.
        Internet nie ma ograniczenia. To firma je narzuca. Jak teraz
        sprawdzisz to obecne oferty mają progi wyższe - 7 i 14 Gb. A mi
        zablokowano normalny dostęp wg pracownika BOK z powodu ściągnięcia
        większego pliku (dokładnie symulatora mowy) i teraz mam mieć
        ograniczenia po ściągnięciu 1 Gb za płacony abonament miesięczny
        120,78 gr czyli za kwotę większą (uwaględniając promocję) niż teraz
        firma pobiera za przesył informacji do 14 Gb. Też byłem zadowolony
        przez 5 lat i rozumiałem wcześniejsze ograniczenia techniczne, ale
        ograniczenia wynikające tylko z lekceważenia klienta nie rozumiem. A
        posta napisałem dlatego, żebyś za 2 lata sam czegoś takiego nie
        doświadczył.
        • Gość: Tomasz Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.gemini.net.pl 01.10.09, 21:55
          Cytuję z tego regulaminu: "11. PTK Centertel sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do
          istotnej zmiany parametrów technicznych świadczonej usługi Business Everywhere
          EDGE/WLAN po przekroczeniu 1 GB transferu danych w jednym okresie
          rozliczeniowym, co może wpłynąć na jakość korzystania z usługi.
          Taktowanie odbywa się za pomocą paczek danych o wielkości 10 kB. Przesyłanie
          danych wychodzące i przychodzące jest liczone łącznie. Do
          limitu 1 GB, o którym mowa w niniejszym punkcie nie są wliczane dane
          transferowane w ramach usługi Orange Hotspot."-Regulamin promocji “Business
          Everywhere EDGE/WLAN II”
          z dnia 15 marca 2006 r.
          Ja mam dokładnie taki sam zapis. Różnica polega na tym,że Ty masz 1 GB (masz
          starą umowę), a ja mam 6GB + 1,5 GB z przedłużenia ostatniej umowy. Limity
          miałeś zawsze, tylko pewnie nigdy ich nie wykorzystałeś, a teraz zdarzyła się
          taka sytuacja. Przerabiałem też internet bezprzewodowy u innych operatorów, z
          tym z Orange jest dość dobrze, zwłaszcza tam, gdzie używam go najczęściej.
          • Gość: izykowsk Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.centertel.pl 02.10.09, 23:17
            Szanowny Panie Tomaszu. Nie wiem skąd ta skłonność wmawiania mi
            rzeczy nieistniejących. Mam wprost w regulaminie zapisany punkt, że
            w ramach abonamentu przysługuje mi nieograniczony ilością
            przesyłanej informacji dostęp do internetu. To zresztą było
            podnoszone przy pierwszej aktywacji jako szczególna zaleta tej
            oferty. Przedstawiam Ci skopiowany stosowny fragment regulaminu, na
            który się sam powołujesz.
            5. Abonent, który nabył Zestaw w ramach Promocji, ma możliwość
            korzystania z usługi Business Everywhere EDGE/WLAN określonej w
            niniejszym Regulaminie, na warunkach opisanych poniżej:
            Usługa Business Everywhere EDGE/WLAN Abonament miesięczny 99 zł
            (120,78 zł z VAT) Usługa umożliwiająca nieograniczony dostęp do
            Internetu
            w ramach sesji EDGE/GPRS przy ustawieniach APN:
            Internet oraz wap Aktywacja usługi bezpłatna
            1) Abonament obejmuje opłaty za możliwość nieograniczonego
            ilością przesyłanych danych dostępu do Internetu
            w ramach sesji
            EDGE/GPRS przy ustawieniach APN: internet oraz wap realizowanej na
            terenie Polski. Połączenia wykonywane z wykorzystaniem operatora
            roamingowego powodują naliczanie opłat zgodnych ze stawkami
            roamingowymi danego operatora. APN oznacza nazwę punktu dostępu do
            sieci EDGE/GPRS. Abonent nie ma możliwości korzystania z przesyłania
            danych CSD.
            Nieuczciwe jest wmawianie mi, że sytuacja jest normalna skoro za te
            same pieniądze które Ty płacisz, jesteś skłonny akceptować
            ograniczanie mi dostępu już przy przekroczeniu 1 Gb (sam masz 6 +1,5
            Gb). Sam dobrze wiesz ze przekroczenie 1 Gb nie stanowi teraz
            żadnego problemu i zapewniam że przez te lata bezproblemowo
            wykorzystywałem 7-9 Gb miesięcznie. Czekam ciągle na odpowiedź ze
            strony UKE.
              • Gość: wujek dobra rada Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: 217.98.20.* 05.10.09, 09:41
                case, niestety nie zapoznałeś się z w.w. regulaminem. Zresztą podobnie jak ja przed tym postem ;).

                Pan Tomasz ma racje co do możliwości wprowadzenia ograniczeń w szybkości łącza.

                Zapisy regulaminu $2 p.5 pp. 1) oraz $2 p. 11 nie są ze sobą sprzeczne. Mówią one odpowiednio o nielimitowaniu ilości przesyłanych danych (innym niż prędkość łącza!) oraz możliwości zmiany istotnych parametrów usługi (czytaj prędkości) po przekroczeniu 1GB transferu.

                A pan Jarosław jeżeli tak dosłownie traktuje każdy zapis w w.w. regulaminie to niech mi wytłumaczy w jaki sposób generuje w miesiącu ruch zliczany na poziomie 7-9GB w firmie z wykorzystaniem jedynie technologii EDGE (<235kbps). Gdyż $1 p.2 stwierdza "W ramach Promocji PTK Centertel sp. z o.o. oferuje kompleksowe rozwiązanie mobilne wraz z prawem nielimitowanego dostępu do transmisji danych w technologiach EDGE, GPRS oraz WLAN w sieci cyfrowej PTK Centertel sp. z o.o.". Ruch w HotSpot'ach (WLAN) nie wlicza się do limitu. Do tego potrzeba by było przy pomyślnych wiatrach ok 8 - 11 dni roboczych (8 godzin dziennie) nieprzerwanego transferu.
            • gosc_4 Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? 03.10.09, 07:59
              Dostęp do internetu - nieograniczony ilością przesyłanych danych - to nie to
              samo co limit transferu danych. Operator nie ogranicza ilości przesyłanych
              danych a tym samym dostępu do sieci internet, ogranicza jedynie prędkość
              przesyłania tych danych. A to dwie różne sprawy.
              • Gość: J Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.centertel.pl 04.10.09, 22:05

                Nie podpisywałem od listopada 2006 r. żadnej innej umowy w Orange i
                regulamin z którego cytowałem jest obowiązujący dla obu stron. Do
                Gosc_4. To co piszesz jest prawdą, ale tylko w sytuacji gdyby było
                to jasno uregulowane w regulaminie. Jeżeli uważasz, że możliwy w tej
                sytuacji jest "limit transferu danych" to co powiesz na par. 1 punkt
                2 reglulaminu? "2. W ramach Promocji PTK Centertel sp. z o.o.
                oferuje kompleksowe rozwiązanie mobilne wraz z prawem
                nielimitowanego dostępu do transmisji danych
                w technologiach
                EDGE, GPRS oraz WLAN w sieci cyfrowej PTK Centertel sp. z o.o."
                Wyrwany z kontekstu punkt 11 regulaminu mówi wprawdzie o możliwym
                ale niekoniecznym ograniczeniu - "11. PTK Centertel sp. z o.o.
                zastrzega sobie prawo do istotnej zmiany parametrów technicznych
                świadczonej usługi Business Everywhere EDGE/WLAN po przekroczeniu 1
                GB transferu danych w jednym okresie rozliczeniowym, co może wpłynąć
                na jakość korzystania z usługi." Problem jest tylko w tym, że
                logicznie nie da się obronić obietnicy "nieograniczoności dostępu" z
                jego ograniczaniem. Tym bardziej, że możliwa jest zmiana parametrów
                technicznych np przez uniemożliwienie mi korzystania z techniki 3G,
                do której i tak mam ograniczony dostęp. Dla skomplikowania sprawy
                informuję, że w tym samym regulaminie mam też zapewnienie, "PTK
                Centertel sp. z o.o. świadczy usługi w transmisji danych w
                poszczególnych technologiach transmisji danych w zakresie
                istniejących możliwości technicznych" i "Średnia prędkość transmisji
                danych w usłudze Business Everywhere EDGE/WLAN wynosi 100 Kbps
                podczas pobierania danych (downlink)." No i druga sprawa - oczywista
                dyskryminacja po wielu latach z bezproblemowego wzajemnego
                wywiązywania się z umowy z powodu zapowiedzi, że od teraz po
                przekroczeniu 1 Gb będzie mi ograniczana transmisja danych. Stawia
                to mnie w sytuacji uzyskiwania za kwotę obecnie płaconą Orange
                wielokrotnie mniej niż pozostali użytkownicy płacący, po
                uwzględnieniu warunków obecnych promocji, porównywalny abonament.
                • Gość: Tomasz Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.gemini.net.pl 04.10.09, 22:52
                  Regulamin usługi jest jasno i konkretnie zredagowany. Warto go szczegółowo przeczytać, zwłaszcza przed podpisaniem umowy,a jeśli ktoś nie rozumie tego,co czyta i podpisuje, to już inna sprawa. Dla mnie jest oczywiste,że po przekroczeniu danej ilości wysłanych/odebranych danych (w Twoim przypadku 1 GB danych), spada prędkość przesyłowa-operator wywiązuje się z regulaminu, bo zapewnia Ci "nieograniczony dostęp do internetu", jednak ten dostęp(po wyczerpaniu 1GB danych) jest strasznie wolny, co nie znaczy,że internet nie działa w ogóle. Masz starą umowę(sam potwierdzasz,że jest na czas nieokreślony), gdzie limit jest mały-regulamin umowy z 2006 r. Dzisiaj za takie pieniądze można mieć wiele więcej-pomyśl lepiej o zmianie obecnej umowy, a nie łamaniu umowy z winy operatora.

                  Pozdrawiam
                  Tomasz
                  (z wykształcenia radca prawny)
                  • Gość: Jan Iżykowski Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.centertel.pl 04.10.09, 23:56

                    No cóż, Panie Tomaszu, z wykształcenia radco prawny. Wśród tej grupy
                    zawodowej klientelizm wobec bogatszego i silniejszego jest cenną
                    sprawą, bo pozwala na dostatnie życie. Martwienie się
                    nieskodyfikowanymi (poza nieobowiązującym Pana zapewne Dekalogiem)
                    zasadami, jest chyba szkodliwe, bo daje dyskomfort moralny, choć nie
                    wiem, czy dla Pana w ogóle coś to znaczy. A w tym wypadku wydaje mi
                    się, że udowodniłem dobrą znajomość regulaminu. Może nie rozumiem
                    tego tak jak Pan i firma Orange by sobie życzyła, ale stosując
                    najprostsze rozumienie znaczenia zapisanej i obowiązującej obie
                    strony treści umowy, mam prawo do jej interpretacji w duchu tego, co
                    sama firma Orange od 2004 roku podnosiła jako największą zaletę
                    korzystania z tej oferty. Dowód - wcześniejsze regulaminy dostępne
                    na stronie Orange. Nie chcę być złośliwy negując Pana rozumienie
                    sprawy, ale opinia, że dostęp "nieograniczony" i "nielimitowany",
                    jak wynika z zapisów umowy, można jednak ograniczać, nie daje się
                    pogodzić z uniwersalnymi zasadami logiki. Czekam ciągle na
                    stanowisko UKE w tej sprawie.
                      • Gość: Jan Iżykowski Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.centertel.pl 05.10.09, 23:20

                        Dzięki wujku za dobrą radę. Powiedz tylko co mi teraz przysługuje,
                        bo chyba z Yogą nie ustaliliście do końca wersji. Jeżeli nowy
                        regulamin, którego rzeczywiście nie otrzymałem, a który ma mnie
                        zaocznie obowiązywać, to dlaczego nie mam 14 Gb za płaconą kwotę. A
                        jeżeli tylko 1 Gb, to dlaczego tyle płacę? Czekam na opinię UKE a
                        nie etatowych pracowników Orange. I tyle w tym temacie
                        • Gość: wujek dobra rada Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.tpnet.pl 06.10.09, 08:14
                          Pierwszą odpowiedź w tym wątku napisałem niestety zanim zapoznałem się z dokładniej z tematem i należy ją traktować jedynie jako jeden z możliwych scenariuszy. Później dopiero zacząłem szukać i nie znalazłem żadnego śladu, że regulamin usługi był kiedykolwiek zmieniany.

                          Moim zdaniem został pan wprowadzony w błąd przez sprzedawcę, bądź nie precyzyjnie dopytał się o warunki. Prędkość łącza zawsze ogranicza panu transfer. W technologi EDGE (235kbit/s) to w firmie może pan ściągnąć ok 16GB miesięcznie (8hx20d). Jak zmniejszą istotny parametr usługi jakim jest prędkość to oczywiście jeszcze bardziej ilość możliwych do pobrania informacji ograniczą, ale nadal może pan transferować dane.
                          • Gość: Jan Iżykowski Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.10.09, 20:47
                            Dziękuję Panu za w miare obiektywny post, a przynajmniej bez
                            podtekstów, że na niczym się nie znam i mam siedzieć cicho. Parę
                            spraw muszę dopowiedzieć, żeby miał Pan pełny ogląd sprawy. Przy
                            zakupie internetu mobilnego w 2004 roku (co było wtedy cudem
                            techniki) wprost mi oferowano nieograniczony dostęp do internetu.
                            Jedynym warunkiem, co było ujęte we wszystkich regulaminach, były
                            ograniczenia techniczne. I początkowo rzeczywiście w systemie GPRS
                            godzinami otwierałem strony a skopiowanie 2 Mb graniczyło z cudem.
                            Po podpisaniu aneksu w 2006 roku nadal zapewniano mnie o braku
                            limitu w dostępie do informacji i dodatkowo wyposażono w sprawną i
                            wystarczającą na moje potrzeby technikę EDGE o gwarantowanej
                            średniej transmisji 100 kbps. Oczywiście później weszło 3G, ale
                            Orange nie blokowało mi dostępu do tej technologii, co zresztą jest
                            zgodne z zapisami regulaminu o dostosowaniu szybkości do lokalnych
                            warunków technicznych. Z racji charakteru swojej pracy przebywam w
                            niej od 380 do nawet 540 godzin miesięcznie i internet bezprzewodowy
                            jest jedynym oknem na świat, możliwością wykonywania zawodu, nauki i
                            kontaktów z innymi ludźmi. Nic więc dziwnego, że jestem w stanie
                            zrealizować podawane wcześniej miesięczne wielkości transmisji.
                            Dlatego jestem oburzony po tylu latach wzpółpracy z powodu takiej
                            ingerencji firmy Orange, która nie dość że jest sprzeczna z
                            regulaminem, ale i jakimikolwiek zasadami współżycia społecznego.
                            Zapisy obwowiązującego regulaminu są jasne. Można mi pogorszyć
                            warunki transmisji ale nie na drodze jej ograniczania tylko jak już
                            zauważyłem np. na drodze braku dostępu do systemu 3G. Ale też nie ma
                            przeszkód w używaniu tej techniki a już na pewno do ilości 1 Gb.
                            Czuję się dyskryminowany, tym bardziej że przy kwocie płaconej
                            obecnie i przez te wszystkie lata nie ma mowy o jakichkolwiek
                            stratach czy nawet korzystniejszych warunkach w stosunku do innych
                            abonentów. Ciekaw więc jestem co na to UKE. Ale bardziej byłbym
                            usatysfakcjonowany, gdyby jednak Orange dowiodło, że nie lekceważy i
                            nie oszukuje swoich klientów.
                      • Gość: Jan Iżykowski Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.centertel.pl 05.10.09, 23:34
                        Autor: Gość: Tomasz

                        Regulamin usługi jest jasno i konkretnie zredagowany. Warto go
                        szczegółowo przeczytać, zwłaszcza przed podpisaniem umowy,a jeśli
                        ktoś nie rozumie tego,co czyta i podpisuje, to już inna sprawa.

                        Gość portalu: Yogi napisał(a):

                        Pan Tomasz, w poście wyżej, jasno, bez emocji i co najważniejsze
                        prawidłowo wyjaśnił sprawę. Nie ma potrzeby nikogo obrażać,
                        zwłaszcza osób które bezinteresownie próbują pomóc.

                        Autor: Gość: Jan Iżykowski

                        No to jasno, bez emocji i prawidłowo oświadczam, że nadal czekam na
                        opinię UKE. Jak na razie nie mam podstaw do wiary w bezinteresowność
                        oferowanej pomocy.


      • Gość: Jan Iżykowski Re: pytanie do UKE. Czy Orange złamało umowę? IP: *.centertel.pl 05.10.09, 23:53
        No to rzeczywiście dobry sposób wujku. A nie muszę jeszcze
        przeprosić Orange za sprawiony kłopot przez pisanie, że firma
        oszukuje swoich wieloletnich klientów? Może też być problem, bo
        ciągle mi jakieś typy z Ery i Plusa przeszkadzają w podjęciu jedynej
        słusznej decyzji. Zresztą chyba też nie wszyscy koledzy z Orange
        wiedzą, że mają się na mnie obrażać. Poza tymi 14 Gb obiecują mi
        przez 5 miesięcy zniżkę do 10% opłaty, jakieś minuty, sms-y i
        gadżety. I wcale nie każą mi biegać. A ja nadal czekam spokojnie na
        opinię UKE bo mam wrażenie, że coś tu śmierdzi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka