Dodaj do ulubionych

pytanie do UKE: Czy TP SA może odmówić podłączenia

IP: *.retsat1.com.pl 10.11.09, 22:16
Czy TP SA moze odmówić podłaczenia telefonu tłumacząc się brakiem
możliwości technicznych i nie podając kiedy to będzie możliwe ?

Z poważaniem
Bartosz Augustyniak
Obserwuj wątek
    • Gość: case Re: pytanie do UKE: Czy TP SA może odmówić podłąc IP: *.centertel.pl 11.11.09, 11:36
      Może, w przypadku negatywnego wywiadu warto postarać się o podpisanie umowy
      10-miesięcznej. W takiej umowie TP zobowiązuje się do podłączenia telefonu w
      terminie najpóźniej do 10 miesięcy od daty złożenia zamówienia. Jeśli telefon
      nie zostanie podłączony w tym terminie, tp za każdy kolejny miesiąc zwłoki,
      wypłaca comiesięczne odszkodowanie w wysokości zamawianego abonamentu. Kwota
      więc to nie duża, ale zawsze można nią opłacić np. abo za komórkę.
      Jest jeszcze jeden powód dla którego warto podpisać taką umowę. TP niedawno
      zobowiązała się do wybudowania 479 tys. nowych łączy, z tego 150 tys. to łącza w
      tzw. "białych plamach", czyli obszarach z brakiem sieci do świadczenia
      kablowego, szerokopasmowego dostępu do Internetu, z potwierdzonym popytem, o ile
      koszt budowy pojedynczego łącza nie przekroczy 9 tys. zł. Umowa 10 miesięczna to
      nic innego jak właśnie taki "zgłoszony popyt", warto więc działać.
      • Gość: A. Re: pytanie do UKE: Czy TP SA może odmówić podłąc IP: 81.21.200.* 12.11.09, 09:50
        TP S.A. "przenosi" mój nr z Krakowa na wieś już 3 lata.Wg. kolejnej "panienki" z
        błękitnej nie ma możliwości technicznych.Żeby było śmieszniej kabel jest na
        mojej działce i wg prywatnej opinii technika z innej firmy takie wpięcie trwa
        ok.20 sekund!!!! Pytanie: Czy przysłowiowy "Józek w berecie" ma wpływać na image
        TP-sy? Ten "Józek" to ten co nie zauważył wieloparowego kabla obsługującego
        kilka tysięcy abonentów odpowiada za rzetelne informacje dla TP S.A. i "działa'
        w terenie.Kto to kontroluje? Proszę o informację ile można zażądać od TP-sy za
        roczną opłatę za dzierżawę?
        • Gość: MiChCiO Re: pytanie do UKE: Czy TP SA może odmówić podłąc IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 25.11.09, 20:45
          "TP S.A. "przenosi" mój nr z Krakowa na wieś już 3 lata.Wg. kolejnej "panienki"
          z błękitnej nie ma możliwości technicznych."

          Trzeba było podpisać aneks 10-cio miesięczny, a nie teraz mieć pretensje do osób
          pracujących na BL (swoją drogą pewnie praca nie należy do przyjemnych skoro
          trafiają się tacy klienci jak ty).


          "Żeby było śmieszniej kabel jest na mojej działce i wg prywatnej opinii technika
          z innej firmy takie wpięcie trwa ok.20 sekund!!!! Pytanie: Czy przysłowiowy
          "Józek w berecie" ma wpływać na image
          TP-sy? Ten "Józek" to ten co nie zauważył wieloparowego kabla obsługującego
          kilka tysięcy abonentów odpowiada za rzetelne informacje dla TP S.A. i "działa'
          w terenie."

          A skąd niby ten technik wie ile jest wolnych par i jaka jest przepustowość tego
          łącza? Ma rentgena w oczach?
    • ekspert.uke Re: pytanie do UKE: Czy TP SA może odmówić podłąc 13.11.09, 09:01
      w odpowiedzi na post uprzejmie wyjaśniam, że art. 81 ustawy z dnia
      16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne określa zestaw usług
      telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla wszystkich
      użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci
      telefonicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z
      zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie, które to
      stanowią usługę powszechną. Usługę, o której mowa w ust. 1, świadczy
      przedsiębiorca telekomunikacyjny wyznaczony, zgodnie z art. 82 albo
      art. 83, do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług
      wchodzących w jej skład, zwany dalej przedsiębiorcą wyznaczonym".
      Do zestawu usług telekomunikacyjnych, o którym mowa w ust. 1,
      zalicza się:
      1) przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji
      abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej
      dalej "ISDN";
      2) utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa
      w pkt 1, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
      3) połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci
      ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz
      transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;
      4) udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz
      udostępnianie spisu abonentów;
      5) świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
      6) świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

      Rozpoczęcie świadczenia usługi powszechnej (dostępu do usługi
      telefonicznej), o której mowa w art. 81 ww. ustawy następuję na
      podstawie złożonego przez przyszłego Abonenta zamówienia na usługę.
      W terminie 30 dni od daty złożenia zamówienia, podpisywana jest
      umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o usługę
      powszechną.
      Zgodnie z § 17 Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, w
      tym usługi powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A., operator
      rozpocznie świadczenie Panu publicznie dostępnych usług
      telekomunikacyjnych w terminie określonym w umowie, nie dłuższym niż
      10 miesięcy od dnia złożenia zamówienia.
      Okres 10 miesięcy to okres, w którym operator ma czas na stworzenie
      warunków technicznych do świadczenia usługi powszechnej.
      Zatem operator nie może odmówić Panu zawarcia umowy o świadczenie
      usługi powszechnej, a jedynie w ramach zawartej umowy może odroczyć
      czas rozpoczęcia jej świadczenia.
      Zgodnie z art. 105 ust 4 ww. ustawy oraz § 31 pkt. 2 Regulaminu
      świadczenia usług telekomunikacyjnych w tym usługi powszechnej przez
      Telekomunikację Polską S.A., z tytułu niedotrzymania z winy
      przedsiębiorcy wyznaczonego:
      1) terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub
      2) określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej terminu
      rozpoczęcia świadczenia tych usług
      - za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje Użytkownikowi
      końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości
      1/30 określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej,
      stosowanej przez tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi
      powszechnej płatnej okresowo.
      Zatem z tytułu niedotrzymania terminu zawarcia umowy lub określonego
      w umowie terminu rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych,
      za każdy dzień przekroczenia tych terminów przysługuje Panu
      odszkodowanie w wysokości 1/30 właściwej dla określonego w umowie
      lub zamówieniu planu telefonicznego tp miesięcznej opłaty
      abonamentowej, a jeżeli plan telefoniczny nie został¸ określony to
      według stosowanej przez TP S.A. miesięcznej opłaty abonamentowej
      planu tp startowego, w cenniku TP S.A. obowiązującym w dniu, w
      którym umowa powinna być zawarta lub usługa powinna być świadczona.

      W ramach zawartego w dniu 22 października 2009 r. Porozumienia
      pomiędzy Prezesem UKE a Telekomunikacją Polską S.A., TP zobowiązała
      się w ramach inwestycji do wybudowania kompletnych linii
      dostępowych.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka