Dodaj do ulubionych

pytanie do UKE !!!!!!!

IP: *.ssp.dialog.net.pl 11.02.10, 11:03
Czy operator zawierając umowę na pakiet usług , moze wypowiedzięc
tylko część umowy ? Nie przysłano mi nowej umowy do podpisania i
uważam , że nie można rozwiązać tylko części umowy , gdyż zmieniają
się ceny usług ( w pakiecie jest taniej ).
Obserwuj wątek
    • natalia_sankowska1 Re: pytanie do UKE !!!!!!! 11.02.10, 13:21
      Gdyby można było poprosić o konkrety!

      Ale tak ogólnie: żadna ze stron nie może jednostronnie wypowiedzieć
      części umowy. Wypowiedzieć można całą umowę lub proponować (podstawę
      propozycji należy uzasadnić) nowe warunki w części - do negocjacji.
      • Gość: ja 34 Re: pytanie do UKE !!!!!!! IP: *.ssp.dialog.net.pl 12.02.10, 11:04
        zawarłem umowę z Netia na internet + telefon ( kończyla mi się umowa
        z TP na internet nie miałem telefonu tylko tzw utrzymanie łącza )
        mieli przejąć łacze od TP ale zadzwonili że z przyczyn technicznych
        jest to niemożliwe bo niemam telefonu . Skontaktowałem się z TP i
        oni potwierdzili że faktycznie nie mogą przekazać łacza Neti bo mam
        tylko utrzymanie łacza , więc przedłużyłem umowę z TP . Netia
        przysłała rozwiązanie umowy ( niestety pismo podarł mój 9-miesięczny
        syn ) ale potem przejęli łącze aby świadczyć usługę internetową ,
        tym samym zerwali moją nową umowę z TP . TP rząda odemnie ponad 6500
        zł kary za zerwanie umowy . Pisałem reklamacje , pismo w UKE o
        mediację też nie przyniosło efektu . Netia na moją prośbę przysłała
        mi kopię rozwiązania umowy ( jednak jest to zmanipulowane gdyż są
        wniej zupełnie inne informacje niż były w pierwszym piśmie , którego
        nie mam ) i jest tam napisane , że rozwiązują częśc umowy dotyczącą
        tylko telefonu , a usługa internetowa będzie świadczona . Ale ja już
        sam nie wiem co mam z tym zrobić bo uważam , że z winy Neti mam
        tylko kłopoty z TP , a poza tym nie przysłali mi nowej umowy na
        świadczenie usług a nie pakietu 9 tak jak było podpisane ) .
        Chciałem dogadac sie z TP ale oni twierdzą że wina jest po mojej
        stronie , a sami nie mają sobie nic do zarzucenia pomimo ż eprzed
        przedłużeniem umowy z nimi dowiadywałem się czy rzeczywiście nie ma
        szans na to żeby Netia przejęła od nich łacze i powiedziełi ze
        nie .Tylko dlatego zdecydowałem się przedłuzyć z nimi tę umowę .
        Miałem zapewnienia od Netii że wysłali już pismo z rozwiązaniem
        umowy , a TP twierdziło że Netia nie może przejąć łacza . Wydaję mi
        sie że powinienem obciażyc Netię tym rachunkiem ale nie jestem
        pewien . Dlatego proszę o odpowiędź czy mogli rozwiązać tylko część
        umowy , nie przysyłając nowej ( zmiana warunków itp )
        • natalia_sankowska1 Re: pytanie do UKE !!!!!!! 12.02.10, 17:38
          Szanowny Panie!
          Można próbować walczyć o swoje prawa w sądzie (o nakazanie TP
          odstąpienia od żądania zapłaty kary umownej), lecz obawiam się, że
          sam sobie Pan nie poradzi. Wobec tego radziłabym napisanie SKARGI do
          UKE. "Koncówkę" TP Pan miał i płacił za utrzymanie łącza, jeżeli
          przepustowość łączy nie pozwalała ponownie podłączyć internetu na
          tym łączu, podłączenie telefonu zawsze było możliwe. Brak możliwości
          technicznych mógł dotyczyć jedynie internetu.
          Napisał Pan, że próbował skorzystać z mediacji z udziałem UKE. Z
          czym jest związane niepowodzenie?
          • Gość: ja34 Re: pytanie do UKE !!!!!!! IP: *.wroclaw.vectranet.pl 14.02.10, 15:09
            TP nie chce mediacji w tej sprawie a Netia odstąpiła od opłat związanych z
            rozwiązaniem umowy ( wystawili rachunek za rzekome użytkowanie internetu na 100
            zł ) . Tak więc UKE nie pomogło mi w tej sprawie ( prosiłem ich o mediację w tej
            sprawie ). Pomimo moich zapewnień że zostałem wprowadzony w błąd przez Netia ,
            TP nie widzi podstaw do odstąpienia od wymierzania kary umownej . Nawet
            tłumaczenie że chcę dalej z nimi współpracować nic dla nich nie znaczy . Zostaje
            mi tylko sąd ale ja już sam nie wiem kogo pozywać Netie za to że rozwiązali
            część umowy bez przesłania aneksu , czy Tp o odstąpienie od kary . Doradź mi coś
            droga Natalio !!!!
            • natalia_sankowska1 Re: pytanie do UKE !!!!!!! 15.02.10, 01:50
              Należy nie prosić UKE o mediacje, lecz złożyć skargę. W wielu
              przypadkach Urząd pomógł. A że TP nie chce mediacji - jest to ich
              polityka. Uważam, że na ten temat nalezałoby złożyć osobne pismo do
              UKE. Moim zdaniem, p.Strezyńska powinna poruszyć ten temat w
              kolejnej rozmowie z prezesem TP S.A.
              Co zaś do pozwów, pierw należy spróbować rozwiązać problem za pomocą
              UKE.
                • natalia_sankowska1 Re: pytanie do UKE !!!!!!! 15.02.10, 20:42
                  Uważam, że należy złożyć skargę na NETIĘ. Sytuację należy opisać
                  dość szczegółowo, lecz nie rozwlekle. Po kolei, z podaniem dat.
                  Otrzymane pisma oraz korespondencję z komputera (jeżeli takowa jest)
                  trzeba wysłać (w kopiach, oczywiście) jako załączniki. A więc i
                  pisma z TP też.
                        • natalia_sankowska1 Re: pytanie do UKE !!!!!!! 23.02.10, 13:18
                          Cóż, Urząd ma pewne ograniczenia natury ustawowej. Gdyby analogiczne
                          sytuacje zostały zgłoszone przez kilka osób, mogłby to potraktować
                          jako zjawisko. I jako takie mogłoby być rozpatrzone w innym trybie -
                          a tak klient powinien sam, choć za podpowiedzią UKE, szukać sposobów
                          zmiany sytuacji na swoją korzyść. Nie należy wykluczać także drogi
                          sądowej.
                          Nie wiem, w jakiej miejscowości Pan mieszka, ale można spróbować
                          skorzystać z pomocy Powiatowego/Miejskiego Rzecznika Konsumentów
                          oraz prawnika Federacji Konsumentów w Warszawie (telefony na stronie
                          Federacji; mają prawnika - specjalistę ds. telefonii).
                          • Gość: ja34 Re: pytanie do UKE !!!!!!! IP: *.ssp.dialog.net.pl 23.03.10, 12:25
                            Mój prawnik wysłał reklamację do Tp na początku marca i ... cisza
                            nawet nie przysłali do dnia dzisiejszego pisma potwierdzającego
                            przyjęcia reklamacji . Zastanawiam się cóż oni sobie myślą teraz
                            gość nie jest frajer i chyba nie wyciągniemy tej kasy . Podejrzewam
                            że sprawa trafi do sądu bo nie będziemy czekać aż łaskawie sie
                            odezwie TP . Mają 30 dni więc po świetach trzeba lecieć do sądu .
                            Oczywiście po załatwieniu wszystkiego wpadnę na forum i opisze to .
                            • Gość: dobra rada Re: pytanie do UKE !!!!!!! IP: 91.209.141.* 31.03.10, 15:44
                              proszę pamiętać, że jeśli w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji nie otrzyma Pan
                              odpowiedzi listem poleconym to z mocy prawa reklamacja została uznana! (Podstawa
                              prawna:

                              * art. 104-108 ustawy z dnia 16.07.2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U.
                              nr 171, poz. 1800 ze zm.),

                              * rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1.10.2004 r. w sprawie trybu
                              postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja
                              usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. nr 226, poz. 2291).
    • ekspert.uke Re: pytanie do UKE !!!!!!! 31.03.10, 08:25
      Szanowny Panie,
      korzystając z usługi neostrada tp bez aktywnej linii telefonicznej –
      Netia nie ma możliwości przeniesienia nr telefonu z TP. W związku z
      powyższym Netia rozwiązała część umowy dot. usługi głosowej,
      realizując dalej część dot. usługi dostępu do Internetu. W
      międzyczasie zawarł Pan umowę na świadczenie usługi neostrada tp,
      nie rozwiązując umowy z Netią na usługę internetową. Dlatego też po
      kilku dniach po aktywacji usługi neostrada tp, po wpłynięciu
      zamówienia na aktywację usługi z Netii – TP umowę rozwiązała
      udostępniając łącze Netii.
      W związku z powyższym TP zgodnie z zawartą przez Pana umową oraz art
      57 ust.6 Pt wystąpiła z roszczeniem o zwrot proporcjonalnej kwoty
      ulg przyznanych Panu przy zawarciu umowy neostrada tp.
      W tym miejscu pragnę obalić teorię pojawiającą się w postach
      wskazującą, że brak zgody na mediację ze strony TP jest przyjętą
      polityką operatora. Takie uogólnienie jest błędne, gdyż każdy
      wniosek o mediacje jest traktowany indywidualnie i wnikliwie
      analizowany, a odmowa przystąpienia do postępowania mediacyjnego
      zawsze wynika z przyczyn merytorycznych i jest przekazywana łącznie
      ze szczegółowymi wyjaśnieniami.
      Niemniej jednak rozumiejąc sytuację w jakiej Pan się znalazł pragnę
      zapewnić, iż postaramy się Panu pomóc w rozwiązaniu tego problemu.
      Wobec tego proszę o przesłanie na adres UKE wniosku o polubowne
      zakończenie sporu wraz z danymi na kogo zawarta była umowa, czyli
      imię nazwisko oraz adres. W temacie maila proszę wpisać moje
      nazwisko.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka