Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czesciowa

IP: *.xs4all.nl 31.05.10, 20:43
Witam

10 Miesiecy temu podpisałem umowie 10-miesieczna na instalacje lini
z TPSA, w umowie byly wymienione uslugi ktore beda wchodzily w jej
sklad. Obecnie zaproponowano mi swiadczenie samej uslugi glosowej w
technologii radiowej. Nie zgodzilem sie na to i wyslalem do TPSA
reklamacje w ktorej uznalem iz oferta nie jest zgodna z zawarta
umowa gdyz nie oferuje calego zakresu uslug o ktorych byla mowa i
nie wyrazam na nia zgody, oczekujac wywiazania sie TPSA z
postanowien mowiacych doprowadzeniu łacza spelniajacego pelne
wymagania uslugi powszechnej badz wyplacie odszkodowania. W
odpowiedzi otrzymalem pismo uznajace moja reklamace a jednoczesnie
informujace o rozwiazaniu umowy z przyczyny nieudostepnienia lokalu
do instalacji łacza radiowego. TPSA taka decyzje motywuje artykulem
450 KC mowiacego o koniecznosci przyjecia uslugi czesciowej. Co moge
w tej sytuacji zrobic ?
Obserwuj wątek
        • Gość: MiChCiO Re: Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czescio IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 03.06.10, 14:38
          Umowa 10-cio miesięczna dotyczy tylko i wyłącznie wywiązania się operatora z
          podłączenia usługi powszechnej, którą jest telefon. Operator (tpsa)gdy nie może
          (nie chce, nie opłaca mu się) "pociągnąć" linii może zapewnić usługę w
          technologii G4F (to nie jest radiówka, ale technologia GSM) i w ten sposób
          wywiązać się z umowy. Jeśli odbiorca (ty) nie wyrażasz zgody na świadczenie
          usługi powszechnej w tej technologii to umowa jest traktowana jako zerwana przez
          ciebie i nie operator (tpsa) nie ma już żadnych zobowiązań wobec ciebie. Proces
          reklamacyjny w tym przypadku nie ma nic do tego skoro nie zgadzasz się na
          świadczenie usługi zgodnie z umową.
          • Gość: Łukasz Re: Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czescio IP: *.xs4all.nl 03.06.10, 21:18
            Mylisz sie, definicja usługi powszechnej jasno mowi jakie elementy
            wchodza w jej sklad. Co wiedział bys gdybys dokladnie przeczytal to
            iz nawet sama TPSA mowi o czesciowym wywiazaniu sie z umowy. O to
            własnie pytam bo TPSA chciala mi zalozyc telefon radiowo i placic
            dalej odszkodowanie za niepelne wywiazanie sie z uslugi powszechnej.
            Dodatkowo dodam, ze wiem ,ze w slupku teletechnicznym oddalonym
            odemnie o 150m sa dwie wolne pary kabli wiec caly boj toczy sie o to
            by tepsa wkopala 150m kabla po polnej drodze !!
              • Gość: Łukasz Re: Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czescio IP: *.xs4all.nl 06.06.10, 21:53
                Nie pytaj mnie czemu nie spelnia, tak stwierdzila TPSA zgadzajac sie
                na placenie odszkodowania (i swiadczenie w tym samym czasie tylko
                uslugi glosowej, operajac sie na art 450 KC o czesciowym wykonaniu
                uslugi) przez co zerwalo umowe ze mna oswiadczajac ,ze przez miesiac
                nie udostepnilem lokalu do owej czesciowej realizacji (w tym czasie
                czekalem na odpowiedz na moja reklamacje, ktora dostalem dopiero
                dzien po uplynieciu owego miesiaca i w ktorej przyznano mi
                odszkodowanie a jednosczenie zerwano umowe)
            • Gość: MiChCiO Re: Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czescio IP: *.2.142.169.tvksmp.pl 05.06.10, 08:18
              1.Co do usługi powszechnej to się mylisz - G4F spełnia wymogi.
              2.Co do odszkodowania to bzdury piszesz - może mają Ci jeszcze do tego neta
              założyć i płacić miliony, że łaskawie korzystasz z ich usług.
              3.Co do warunków technicznych to też widać, że mało wiesz:
              -jeśli ta polna droga jest "ujęta na mapach" to potrzeba zgody właściciela,
              zgody właściciela terenów biegnących wzdłuż drogi (bo instalacje kładzie się
              wzdłuż drogi, a nie na niej), dokumentacji technicznej, geodezyjnej i projektu -
              a to trwa
              -co do wolnych par - to nie pisz bzdur. To, że w słupku jest miejsce nie znaczy,
              że na całym odcinku od słupka do centrali można wykreować łącze dla ciebie
              -kolejną ważną rzeczą jest odległość końcowego abonenta od centrali - jeśli jest
              więcej niż 4km po kablach to o dobrym necie możesz zapomnieć
              • Gość: Ł Re: Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czescio IP: *.xs4all.nl 06.06.10, 21:41

                KOlego MiChCiO, zanim zarzucisz komus pisanie bzdur to przeczytaj
                dokladnie co napisalem w pierwszym poscie, bo widac szybko sie pisze
                ale ciezko czyta ze zrozumieniem. Ale jeszcze raz dla wszystkich
                przemadrzalych.

                ad 1 - TPSA przyznalo samo, ze nie spelnia wymogow uslugi
                powszechnej uznajac moje prawo do odszkodowania zgodnie z ustawa o
                usludze powszechnej wiec o czym mowimy ? Wiesz lepiej jak TPSA czy
                radiowka spelnia te zasady czy nie ? Wg nich nie spelnia i to chyba
                konczy temat o ktory nawet sie nie pytalem.

                ad 2 - znow nie wykazales si czytaniem ze zrozumieniem bo wlasnie to
                zaakceptowala TPSA w pismie do ,mnie w zwiazku z brakiem mozliwosci
                wywiazania sie z warunkow umowy powszechnej w czesci mowiacej o
                dostepie do faxu i internetu. Wiec po raz drugi - czytac ze
                zrozumieniem prosze zanim se komus daje rady.

                ad 3 - co mnie interesuja warunki techniczne ktore musi spelnic
                TPSA , podpisali umowe 10 miesiecy temu po wywiadzie technicznym.
                Pozatym akurat droga jest moja wlasnoscia (wlasnosc sluzebna dla
                mojegu gruntu) - po raz trzeci sie nie popisales

                Na koniec co do wolnych par w slupku, to sa tam i technicznie moge
                je dostac jak sobie sam poloze kabel, to slowa pana technika ktory
                byl na tzw. "wywiadzie technicznym"


                Jeszcze cos madrego chce ktos napisac ? Ja zadalem pytanie jasne,
                czy TPSA moze sie powolywac na KC art.450 mowiacy o czesciowym
                wykonaniu uslugi czy musi dostarczyc mi calosc uslug by uznac to za
                wywiazanie sie z umowy. Bo wlasnie na podstawie checi czesciowego
                swiadczenia uslug (i w tym samym czasie placenie odszkodowania za
                brak reszty czesci wchodzacej w sklad uslugi powszechnej)oraz mojego
                nie przyjecia wykonania czesciowego (czyli podlaczenia tylko
                telefonu) TPSA zerwala umowe. Wiec pytam an koniec jeszcze raz, czy
                TPSA moze zerwac umowe gdy nie zgodzilem sie na czesciowe wykonaniu
                przylacza ?
              • Gość: Łukasz Re: Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czescio IP: *.xs4all.nl 06.06.10, 21:47
                KOlego MiChCiO, zanim zarzucisz komus pisanie bzdur to przeczytaj
                dokladnie co napisalem w pierwszym poscie, bo widac szybko sie pisze
                ale ciezko czyta ze zrozumieniem. Ale jeszcze raz dla wszystkich
                przemadrzalych.

                ad 1 - TPSA przyznalo samo, ze nie spelnia wymogow uslugi
                powszechnej uznajac moje prawo do odszkodowania zgodnie z ustawa o
                usludze powszechnej wiec o czym mowimy ? Wiesz lepiej jak TPSA czy
                radiowka spelnia te zasady czy nie ? Wg nich nie spelnia i to chyba
                konczy temat o ktory nawet sie nie pytalem.

                ad 2 - znow nie wykazales si czytaniem ze zrozumieniem bo wlasnie to
                zaakceptowala TPSA w pismie do ,mnie w zwiazku z brakiem mozliwosci
                wywiazania sie z warunkow umowy powszechnej w czesci mowiacej o
                dostepie do faxu i internetu. Wiec po raz drugi - czytac ze
                zrozumieniem prosze zanim se komus daje rady.

                ad 3 - co mnie interesuja warunki techniczne ktore musi spelnic
                TPSA , podpisali umowe 10 miesiecy temu po wywiadzie technicznym.
                Pozatym akurat droga jest moja wlasnoscia (wlasnosc sluzebna dla
                mojegu gruntu) - po raz trzeci sie nie popisales

                Na koniec co do wolnych par w slupku, to sa tam i technicznie moge
                je dostac jak sobie sam poloze kabel, to slowa pana technika ktory
                byl na tzw. "wywiadzie technicznym"


                Jeszcze cos madrego chce ktos napisac ? Ja zadalem pytanie jasne,
                czy TPSA moze sie powolywac na KC art.450 mowiacy o czesciowym
                wykonaniu uslugi czy musi dostarczyc mi calosc uslug by uznac to za
                wywiazanie sie z umowy. Bo wlasnie na podstawie checi czesciowego
                swiadczenia uslug (i w tym samym czasie placenie odszkodowania za
                brak reszty czesci wchodzacej w sklad uslugi powszechnej)oraz mojego
                nie przyjecia wykonania czesciowego (czyli podlaczenia tylko
                telefonu) TPSA zerwala umowe. Wiec pytam an koniec jeszcze raz, czy
                TPSA moze zerwac umowe gdy nie zgodzilem sie na czesciowe wykonaniu
                przylacza ?

                • Gość: case Re: Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czescio IP: 178.56.32.* 07.06.10, 02:07
                  Niestety może jeśli nie zgadzasz się na G4F. W tej technologii możesz realizować
                  połączenia głosowe, możesz połączyć się z internetem, do faxu masz oddzielny
                  numer. Czyli masz całość. Fax w tej technologii czasem działa tak sobie, więc w
                  sumie tutaj jest jakieś pole do reklamacji. Można się też przyczepić do czasu
                  zestawiania połączeń (to jednak po gsm), jednak to chyba już trochę inna bajka.
                  Nie ma tutaj czegoś takiego jak "częściowe spełnianie warunków", wg. prawa (co
                  potwierdza też regulator) G4F spełnia wymagania usługi powszechnej. Odpowiedz
                  masz jasną, po co komplikujesz? Sprawa jest prosta, jeśli nie mogą świadczyć
                  nawet G4F to muszą płacić Ci odszkodowanie, jeśli mogą a Ty odmawiasz
                  podłączenia to nie muszą. Usługa powszechna na razie nie przewiduje
                  szerokopasmowego internetu, a mam wrażenie, że o to Ci chodzi. Jeśli nie to po
                  prostu weź komórkę - zobacz która z sieci ma u Ciebie najlepszy zasięg. Co do
                  odpowiedzi z tp, to rzeczywiście jest jakiś galimatias, też jej nie rozumiem.
                  • natalia_sankowska1 @ case 07.06.10, 09:49
                    Łukasz - jeżeli mu rzeczywiście zależy na wyjaśnieniu sprawy (bo
                    wydaje mi się, że niezupełnie: należy bowiem do
                    tych "lepiejznających"), powinien byłby zamieścić tu odpowiedź TP.
                    Nie zrobił tego, a twierdzi, że jego reklamację uznano. Wydaje misię
                    (tu zmuszona do gdybania), że nie było "uznania reklamacji", lecz
                    odpowiedź, że rzeczywiście możliwe do realizacji warunki odbiegają
                    od oczekiwań klienta. Pewną poszlaką w tym kierunku jest fakt
                    rozwiązania umowy przez operatora z pwodu nie udostępnienia lokalu.
                    A że Łukasz może opacznie rozumieć treśc pism świadczy to, że uważa,
                    iż 30 ustawowych dni na odpowiedź mija do daty otrzymania tej
                    odpowiedzi przez klienta. A jest tak, że 30 dni liczy się od daty
                    otrzymania przez operatora reklamacji (w tym nadanej przez pocztę)
                    do daty wysyłki odpowiedzi. W sumie cały cykl zajmuje więcej niż 30
                    ustawowych dni.
                    • Gość: Łukasz Re: @ case IP: *.xs4all.nl 07.06.10, 14:17
                      Fakty zamiescilem w poscie, TPSA zaproponowala wykonanie czesciowe
                      wg Kodeksu Cywilnego art 450 czyli polaczenie tylko telefonu
                      radiowego, TPSA majac to na uwadze, ze nie wypelnia w ten sposob
                      calosci oferty z umowy (w mojej lokalizacji na laczu radiowym nie
                      zadziala jakikolwiek internet badz fax) zgodzila sie placic do czasu
                      zalozenia pelnej instalacji odszkodowanie. Lecz niestety w
                      oczekiwaniu na odpowiedz mojej reklamacji minal termin 30 dni jakie
                      tepsa dala mi na zalozenie owego samego telefonu co dalo im pretekst
                      do rozwiazania umowy bazujac na Kodeksie Cywilnym art. 450.
                      Rozumiem, ze sytuacja jest zawila, ale prosze nie insynuowac mi
                      klamstwa lecz powiedziec jedno, Czy TPSA moze dostarczyc mi sam
                      telefon (wiedzac ,ze w mojej lokalizacji nic poza usluga glosowa nie
                      bedzie dzialac na laczu radiowym) i nazwac to czesciowa realizacja
                      ktora musze zaakceptowac (nawet jesli czekajac na reszte uslug beda
                      mi placic odszkodowanie) czy moge odmowic czesciowej realizacji bez
                      efektu zerwana umowy ?
                      • natalia_sankowska1 @ Łukasz 07.06.10, 19:22
                        Zaproponowana Panu w ostateczności usługa całkowicie odpowiada
                        wymogom stawianym w Ustawie Prawo telekomunikacyjne wobec usługi
                        powszechnej, więc jeżeli umowa formułuje usługę świadczoną na rzecz
                        Pana jako usługe powszechną, nie ma Pan podstaw by zgłaszać
                        reklamację.
                        Natomiast jeżeli TP S.A. zawarła z Panem umowę, w której znajduje
                        się opis parametrów usługi, które w tej lokalizacji nie moga być
                        utrzymane (i nie są one tożsame warunkom, którym odpowiada
                        świadczenie usługi przy użytkowaniu zaproponowanej przez operatora
                        technologii), operator może powoływać się na art.450 kc: Wierzyciel
                        nie może odmówić przyjęcia świadczenia częściowego, chociażby cała
                        wierzytelność była już wymagalna, chyba że przyjęcie takiego
                        świadczenia narusza jego uzasadniony interes.
                        Nie podał Pan nigdzie, jakie warunki świadczenia usługi znalazły się
                        w umowie, więc cały czas gdybamy: odpowiada zaproponowana
                        technologia zapisom umowy czy nie. A jest to podstawa wszelkich
                        dalszych działań.
                        Ponieważ wskazuje Pan na to, że to operator postępuje zgodnie z kc
                        (nie PT), można założyć, że operator się pośpieszył z podpisywaniem
                        umowy (umieścił tam prawdopodobnie wrunki świadczenia usług szersze,
                        aniżeli realnie mógł spełnić). Jeżeli jest to tak, powinien był Pan
                        przyjąć usługę częściową, bo nie widzę tu naruszenia Pańskiego
                        uzasadnionego interesu: operator gwarantuje świadczenie usługi
                        powszechnej, a więc takiej, jaką jest zobowiązany świadczyć
                        wszystkim chętnym. Natomiast za swój pośpiech operator chciał
                        płacić "frycowe" - odszkodowanie za to, że miał świadczyć usługi w
                        szerszym zakresie, a nie jest w stanie.
                        Moim zdaniem, nie miał Pan podstawy odmowy przyjęcia częściowej
                        usługi (vide cyt, art.). Operator słusznie rozwiązał umowę.

                        Jeżeli uważnie czytał Pan posty w tym wątku, nie ma Pan podstaw by
                        obwiniać kogokolwiek o insynuowanie Panu kłamstwa. Postawiono tezę,
                        że nie do końca zrozumiał Pan zapisy ustawy PT lub pismo operatora.
                        Podał go Pan w swej interpretacji, nie cytując. A najlepsze co mogł
                        Pan zrobić, to po prostu zacytować treść pism.
                        Pan tego nie zrobił, a dodatkowo obraża niepotrzebnie ludzi chcących
                        Panu pomóc. Wydaje mi się to nie na miejscu.
                        • Gość: Łukasz Re: @ Łukasz IP: *.xs4all.nl 07.06.10, 21:29
                          Nie miałem na celu nikogo obrazac, lez przez kilkanascie wypowiedzi,
                          nikt nie odniosl sie do pytania postawionego w pierwszym moim poscie
                          a jedynie udowadniano mi moja nieznajomosc zakresu uslugi
                          powszechnej. Dziekuje za odpowiedz na pytanie zadane na samym
                          poczatku o swiadczenie czesciowe.

                          Niestety w moim przypadku, procedura odwolywania sie od
                          ultimatum "albo radiowka albo rezygnacja z umowy" postawionego z
                          TPSA zajela akurat tyle czasu ile dostalem w owym ultimatum (30 dni)
                          i zastanawiam sie tylko ,czy czas dany mi na decyzje nie powinien
                          byc przedluzony o czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji owego
                          ultimatum
                          • natalia_sankowska1 Re: @ Łukasz 08.06.10, 10:40
                            Rzecz w tym, że niepotrzebnie określa Pan propozycję TP jako
                            ultimatum. Gdyby w wolnej chwili poczytał Pan na forum wątki dot.
                            ograniczonych możliwości założenia przez TP linii dla klientów,
                            zauważyłby, że jest to standardowa propozycja wynikajaca z wymogów
                            ustawy PT. TP jest tzw. operatorem wyznaczonym, więc musi zawierać
                            umowy na usługi (przede wszystkim usługe powszechną) ze wszystkimi
                            chętnymi - w świetle prawa nie może odmówić. Ale nie wszędzie z
                            marszu da się świadczyć tę usługę "na kablu". Ponieważ usługa
                            powszechna jest usługa podstawową, może być świadczona przy użyciu
                            róznych technologii. Poniewaz klient zawiera umowę na świadczenie
                            usługi (zakres jest zapisany w prawie), a nie stosowanie
                            technologii, ta ostatnia tak naprawdę w tym przypadku nie powinna go
                            obchodzić. Dlatego napisałam, że nie było podstawy do reklamacji. I
                            nadal to podtrzymuję: w przypadku usługi powszechnej nie ma podstaw.
                            Natomiast jeżeli operator zapisał w umowie gawrancje świadczenia
                            usług innych niż powszechna, jego obowiązkiem było: wypłacanie
                            rekompensaty za brakujące usługi (lub ich nieodpowiedni poziom) do
                            końca trwania umowy (pod warunkiem, że usługa powszechna za zgodą
                            Pana będzie świadczona w zaproponowanej technologii - tu kłania się
                            art.450kc) lub zaproponowanie natychmiastowego rozwiązania umowy ze
                            względu na brak możliwości jej realizacji w pełnym zakresie.
                            Jak rozumiem, sprawa po prostu potoczyła się równoległymi torami,
                            więc w każdym przypadku ustawowy 30-dniowy okres nie wiązał się z
                            drugim takim samym okresem. Moim zdaniem, niestety, operator miał
                            prawo postąpić we wskazany przez Pana sposób.

                            A na marginesie: nie warto powoływać się na zasłyszane od techników
                            informacje. Oni tak naprawdę nie wiedzą jak sprawy się mają w całej
                            sieci na danym terenie, na wszystkich węzłach, więc gadanie o
                            wolnych parach, najblizszych skrzynkach itp. rzeczach jedynie
                            portafi wnieść zamieszanie i wprowadzić klienta w błąd.
    • ekspert.uke Re: Pytanie do UKE-TPSA-Usługa powszechna-czescio 21.06.10, 10:37
      w odpowiedzi na Pana post uprzejmie wyjaśniam. Usługa powszechna to
      zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla
      wszystkich użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci
      telefonicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z
      zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie. Ww. usługę
      świadczy przedsiębiorca telekomunikacyjny wyznaczony do świadczenia
      usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej
      skład. Na mocy obowiązującej decyzji Prezesa UKE, Telekomunikacja
      Polska S.A. została wyznaczona do świadczenia usługi powszechnej.
      Do zestawu usług telekomunikacyjnych wchodzących w skład usługi
      powszechnej zalicza się:
      1) przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji
      abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej
      dalej "ISDN";
      2) utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa
      w pkt 1, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
      3) połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci
      ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz
      transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;
      4) udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz
      udostępnianie spisu abonentów;
      5) świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
      6) świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

      Rozpoczęcie świadczenia usługi powszechnej (dostępu do usługi
      telefonicznej), o której mowa w art. 81 ww. ustawy następuję na
      podstawie złożonego przez przyszłego Abonenta zamówienia na usługę.
      W terminie 30 dni od daty złożenia zamówienia, podpisywana jest
      umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o usługę
      powszechną. Zgodnie z § 17 Regulaminu świadczenia usług
      telekomunikacyjnych, w tym usługi powszechnej przez Telekomunikację
      Polską S.A., operator rozpocznie świadczenie publicznie dostępnych
      usług telekomunikacyjnych w terminie określonym w umowie, nie
      dłuższym niż 10 miesięcy od dnia złożenia zamówienia. Okres 10
      miesięcy to okres, w którym operator ma czas na stworzenie warunków
      technicznych do świadczenia usługi powszechnej. Operator nie może
      odmówić zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej, a jedynie w
      ramach zawartej umowy może odroczyć czas rozpoczęcia jej świadczenia
      maksymalnie do 10 miesięcy. Zgodnie z § 31 pkt 2 Regulaminu TP „z
      tytułu niedotrzymania terminu zawarcia umowy lub określonego w
      umowie terminu rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych, za
      każdy dzień przekroczenia tych terminów Użytkownikowi końcowemu
      przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 właściwej dla określonego
      w umowie lub zamówieniu planu telefonicznego tp miesięcznej opłaty
      abonamentowej, a jeżeli plan telefoniczny nie został określony to
      według stosowanej przez TP miesięcznej opłaty abonamentowej planu tp
      startowego, w cenniku TP obowiązującym w dniu, w którym umowa
      powinna być zawarta lub usługa powinna być świadczona”.

      TP S.A. zobowiązana jest do świadczenia usługi powszechnej (usługi
      telefonicznej), jednakże przepisy ustawy nie określa, iż usługa ta
      musi być świadczona przez operatora wyłącznie w technologii
      kablowej. Nie ma przeciwwskazań formalnych do stosowania technologii
      radiowej (G4F) do realizacji usługi powszechnej zgodnie z zasadą
      neutralności technologicznej, jednak stosowanie jej powinno
      następować w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych kryteriami
      ekonomiczno-geograficznymi, w szczególności dla tych klientów,
      których Telekomunikacja Polska S.A. nie przyłączyła w czasie
      wymaganym regulacjami usługi powszechnej i którym Spółka płaci
      odszkodowania. Prowadzone badania systemu pod kątem jakości
      świadczenia usług pozwoliły UKE zaakceptować możliwość zastosowania
      rozwiązania GSM4F jako narzędzia do świadczenia usługi powszechnej
      dla klientów długo oczekujących na usługę powszechną, a w pierwszej
      kolejności byli to klienci, którym TP płaciła odszkodowania z tytułu
      niezrealizowania usługi powszechnej. Jednocześnie, ponieważ abonenci
      korzystający z GSM4F są potencjalnie wykluczeni z grupy, dla której
      możliwe jest korzystanie z Internetu szybszego niż dial up, uzyskano
      zapewnienia TP SA umożliwienia tym klientom korzystania z dostępu do
      Internetu przy wykorzystaniu wyższych przepływności dostępnych w
      usługach sieci GSM, takich jak GPRS/EDGE/HSPA lub za pomocą systemu
      CDMA na zasadach specjalnej oferty. I tak TP S.A. do klientów
      mających ograniczony dostęp do usługi neostrada tp, kieruje usługę
      Orange Free Pro, przygotowaną wspólnie z PTK Centertel Sp. z o.o.
      umożliwiając tym samym lepszą jakość usługi dostępu do sieci
      Internet.
      W dalszej części uprzejmie wyjaśniam, iż zgodnie § 24 pkt 5
      Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, w tym usługi
      powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A., którego warunki
      zaakceptował Pan przystępując do umowy z TP o świadczenie usług
      telekomunikacyjnych (o przyłączenie do sieci) zawarta umowa wygasa
      wskutek nieudostępnienia przez Abonenta nieruchomości lub lokalu w
      celu zainstalowania zakończenia sieci po dwukrotnie uzgodnionych z
      TP terminach lub w ciągu miesiąca od dnia powiadomienia Abonenta o
      dacie instalacji zakończenia sieci.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka